Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

Numer czesci sterownika-1476. Ja niestety nie moge znaleźć takiego elementu w żadnym ze schematów elektrycznych znajdujących sie w downloadzie... Byc moze jakos źle szukam ale jak patrze po numerach to mam:

1474 PRESSURE / AIR TEMPERATURE SENSOR

1482 RIGID ROOF SWITCH

A więc brak części poniedzy tymi numerami...Mozesz powiedziec z którego schematu elektrycznego korzystasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tommi a może tak mniej skomplikowanie ?

Jak już pisałem - zobacz czy na wyłączonym zapłonie podanie napięcia na guzik od wszystkich szyb skutkuje zasileniem elektroniki czy nie. Jeśli nie - to poprostu przekaźnik czasowy - 12v z aku sygnał wymuszający z zamka drzwi. Ustawić tylko czas przekaźnika i po sprawie. Przekaźnik adoptować z jakiegoś starego samochodu i bajabongo :D

 

Dodano: 22 sty 2013 - 22:37

o teraz doczytałem że Nel wyszedł z tym samym pomysłem tyle, że chce budować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy na wyłączonym zapłonie podanie napięcia na guzik od wszystkich szyb skutkuje zasileniem elektroniki czy nie.

Substrati-co masz na mysli pisząc "guzik". Guzik ma 5 pinów... na który pin?

Na szybko znalazlem na allegro taki układzik-chyba powinien byc ok...

alledrogo

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może że dało by się to zaadaptować - na pewno jest potrzebna zmiana ścieżek na wyjściu z przekaźnika.Najlepiej jak byś do gościa zadzwonił i powiedział co potrzebujesz i pewno ci przerobi.

Substrati: jeżeli to takie proste - to podaj typ przekaźnika i z jakiego samochodu i oczywiście żeby miał regulowany czas działania.Bardzo chętnie poznam typ, bo może kiedyś będę potrzebował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam typu, nawet nie pamiętam z jakiego auta taki mi się przewinął, ale napewno w którymś aucie właśnie taki mi się zesrał. Myślę nad tym kilka dni już i nie wymysliłem jeszcze.

Ale dzisiaj mi się przypomniało, że alegrowicz Stag sprzedaje ustrojstwa do domykania szyb. Ja kupowałem u niego zdalne sterowanie centralnego. Zapłaciłem grosze - działa do dziś. Montarz między fajkami.

Tamto trzeba było wpiąc w kable przed silnikiem. I tu wracamy do tego co napisalem wcześniej. Trzeba najpierw sprawdzić czy podanie zasilania na silnik szyby nie spowoduje zasilenia elektroniki.

A jeśli w guziku od szyb jest 5 pinów to wnioskuję, że jest jeden zasilający i wyjścia na 4 szyby. Łatwo więc sprawdzić który jest który.

 

Dodano: 23 sty 2013 - 14:18

sory nie stag a stig.

tutaj masz http://stig.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tu znać i rozumieć? Jeśli podanie zasilania na silniczek nie spowoduje załączenia elektroniki, to można se tam wpiąć wszystko co się chce (układ ze stronki którą podałem - na pewno jest tam coś interesującego) . A jeśli zaświeci deską to trzeba wkładać osobna właściwie wiązkę z osobnym sterowaniem odseparowaną od reszty. Wtedy przekaźniki na każdą szybę, układ sterujący nimi przed podaniem napięcia na silniki... jednym słowem kupa roboty i problemów za 3 sekundy trzymania guzika i radochę automatu do podnoszenia - chyba nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Substrati-w poprzednich moich postach napisalem co jest na którym pinie. Podłączanie na pałę PLUSA moim zdaniem nie jest najlepszym pomyslem. Przeczytaj moje wypowiedzi od początku to zrozumiesz jakie są potencjalne problemy i dlaczego nie chce podłaczać na pałę. Tak czy inaczej dzieki za dobre chęci...

Póki co zrobię próbę z tym co NEL napisał...ale musi sie zrobic ciut cieplej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale czytam. Problem w tym, że testy robiłeś na włączonym zapłonie, a chcesz domknąć szyby na wyłączonym. Poza tym Twój ekesperyment to tak naprawdę to samo co naciśnięcie guzika tylko mostek zrobiłes swój zamiast użyć tego wbudowanego. Jak ostatnio dostało mi się wody do elektroniki to wszystko się świeciło, stąd piszę, żebyś najpierw sprawdził co się dzieje gdy zadasz napięcie w kable od drugiej strony przy wyłączonym zapłonie (bez karty i zamkniętym z pilota samochodzie). Jesli się niedzieje nic to takich układów jak szukasz jest wszędzie na pęczki. Jesli jednak będzie to skutkowało "uruchomieniem" elektroniki zasilaniem "od tyłu" to wtedy czeka Cię budowa nowej kompletnej równoległej instalacji do szyb.

 

Dodano: 23 sty 2013 - 22:37

i jeszcze jeden problem do rozwiązania - ten już chyba trudniejszy. Co jeśli będziesz chciał zamnkąć auto a zostawić uchylone szyby? Z tego co kojarzę to samochód nie reaguje na ponowne naciśnięcie zamykania, choć tu nie mam 100% pewności.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeśli będziesz chciał zamnkąć auto a zostawić uchylone szyby?

Dokłada sie jeden przełącznik dźwigienkowy w niewidocznym, a dostępnym miejscu i po jego przełączeniu wszystko wraca do normy jak z fabryki wyszło.

Patrz mój manual automatu składania lusterek w sceniolu II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subratri piszesz że czytasz ale chyba nie do końca - po to w układzie co zaproponowałem są dwa przekaźniki bo jeden podaję napięcie do sterownika dachu (tak jak byś włączył zapłon), a drugi przekaźnik uruchamia procedurę domykania szyb.Układ uruchamiany jest centralnym zamkiem w chwili zamykania pojazdu.Jeżeli chodzi o montaż tego układu, to umieszczam go przy sterowniku dachu, mam tam wszystkie potrzebne przewody.Jedynie z instalacji kabiny podciągam jeden przewód z centralnego zamka.

Nadal uważam że nie wiesz jak działa instalacja w megane II cały czas powtarzasz aby podpiąć się pod przewód od silniczka szyby - więc muszę cię zmartwić takiego przewodu nie ma - silniczek jest zintegrowany z modułem w jedną całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokłada sie jeden przełącznik dźwigienkowy w niewidocznym, a dostępnym miejscu

No to jeśli to ma być taka przeróbka to Tommi wpinaj się byleczym z allegro w silniczki, zamień sygnał wymuszający z pilota z zestawu na sygnał z zamka i po sprawie. Jakaś stówka, z 15m kabla i czas potrzebny na rozpakowanie i spakowanie drzwi kierowcy.

No jeśli to ma być tak to nie wiem gdzie problem. Takie ustrojstwa są na rynku od 10 lat. Tu nie potrzeba kolegi elektronika tylko allegro.

 

Dodano: 23 sty 2013 - 22:58

Subratri piszesz że czytasz ale chyba nie do końca - po to w układzie co zaproponowałem są dwa przekaźniki bo jeden podaję napięcie do sterownika dachu (tak jak byś włączył zapłon)

Dalej uważam, że ten zabieg uruchomi resztę elektroniki. Może nie, ale po moich ostatnich doświadczeniach wydaje mi się, że takie podłączenie poda prąd na całą resztę samochodu. Tyle, że od tyłu - bez kontroli. Poza tym, szyby idą przez modół dachu chyba tylko dlatego, żeby były sterowane guzikiem od dachu. Chyba nie w nim jest układ odpowiedzialny za sterowanie szybami??

Bo jeśli by tak było, to można by się pokusić o zrobienie automatu do dachu i podnoszenia szyb jednym przekaźnikiem.

Ale to nie ten wątek chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpakuj i spakuj swoje drzwi kierowcy łącznie z panelem sterowania, a potem się obudzisz...

Do każdego silniczka szyb biegnie 5 przewodów, 2 z stałym zasilaniem i 3 sterujące. Gdzie to ma być wpięte Twoim zdaniem??? jakbyś nie zauważył to o zestawach z Allegro już tu było dyskutowane, jest nawet kopia schematu.

Powiem krótko, piszesz dla samego pisania, a piszesz miejscami takie pierdoły, że monitor przygasa jak je wyświetla.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie wpiąć? No pod zasilanie i pod sygnałowy. Który to łatwo znaleźć - 30% szans, że za pierwszym razem - za trzecim 100% To chyba proste nie? Silnik uruchamia się zadając mu prądu. Któreś z tych magicznych kabli muszą do tego służyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!