Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII 1.5dci - jaki akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

W dieslu norma sa 74Ah i wlasnie taki ja posiadam. Dokladnie Centra Futura kupilem 2 miesiące temu, wczesniej mialem Banner'a ktory starcil sprawnosc juz po 2 latach.

 

No wiesz, 1,9l to spory silnik, 1.5dci znacznie lżej się kręci więc co... 62 Ah wystarczy skoro fabryka dała( aż taka oszczędność ???) 50Ah ?

 

pzdr!

Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametr Ah ma niewielkie znaczenie. Tak najprościej to jak długo pokręcisz rozrusznikiem, albo postoisz zgaszonym samochodem na światłach. Ważniejsze jest amperaż jaki może podać podczas kręcenia rozrusznikiem. Nie pamiętam, ale jest on pisany na każdym akumulatorze i wynosi chyba w okolicach 300- 420 A. Tak łopatologicznie to chodzi w tym parametrze o to jak szybko będzie kręcił tym rozrusznikiem, który podczas zapalania ma prawie zwarcie. Przy "turbogrzechotnikach" to ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametr Ah ma niewielkie znaczenie. Tak najprościej to jak długo pokręcisz rozrusznikiem, albo postoisz zgaszonym samochodem na światłach. Ważniejsze jest amperaż jaki może podać podczas kręcenia rozrusznikiem. Nie pamiętam, ale jest on pisany na każdym akumulatorze i wynosi chyba w okolicach 300- 420 A...

 

300-420A to mają mniejsze pojemnośći - taki aku 45Ah powinien mieć z 400A.

Faktycznie prąd rozruchowy ma duże znaczenie szczególnie przy dużym oporze silnka- diesel , ale pojemność też ma duże znaczenie - nie zgadzam się zupełnie że ma niewielkie.

Prąd rozruchu jest co więcej wprost proporcjonalny do pojemności aku z tym że markowe-droższe mają o kilka/klikanaści % większy prąd rozruchu.

Jeśli silnik pali za pierwszym razem to większy prąd rozruchu przy mniejszej pojemności okaże się zbawienny, jeśli jednak trzeba pokręcić kilka/kilkanaście razy to pojemności ( np. na mrozie pojemność moze spaść do 30-40% nominalnej) może braknąć...wiadomo najlepiej byłoby mieć i dużą pojemność i super duży prąd rozruchu...

 

Tak czy owak założyłem aku markowe( Centra) 62Ah i 540 A rozruchu...oryginalny miał 50Ah i 500A ...powinno być nie gorzej :mrgreen:

 

PS. Sorry za wymądrzanie i polemikę ale jestem elektrykiem/elektronikiem hobbystą :)

nie wymadrzasz sie, takie uwagi sa mile widziane, zwlaszcza od kogos kto sie zna [DrNO]

 

pzdr!

Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, ze rownie wazy jest prad rozruchowy. Zgadzam sie z kolega Nix, dla Centry Futura prad rozruchowy wynosi az 760A wg normy EN, a pojemnosc to nie 74Ah jak podalem wczesniej tylko 75Ah, dodatkowo w cenie jest pakiet assistance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przedstawiłem poprawną teorię. Starałem się wytłumaczyć pewne zasady. Z wykształcenia też jestem elektronikiem- elektrykiem, a zamiłowania i wykonywanej pracy pogłębiam swoją wiedzę w tym kierunku. Więc post chyba był pomocny w uświadomieniu: co za co i dlaczego. Może przegiołem z tymi /Ah, ale chodziło mi o to, iż wiele osób sugeruje się tylko tym parametrem. Pozdrawiam.

P.S. DrNO to chyba pierwsza moderacja, więc gratuluję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielosss, oczywiście troszkę przegiałęś :mrgreen:)) ( oczywicie bez urazy:))))

W sumie odeszliśmy przez te nasze teorie od tematu...napiszcie prosze czy mam rację twierdząc że Renault przegiął nieco dając aku fabrycznie 50Ah/500A... to mi w sumie nic nie pomoże, ale dla satysfakcji, no i czy te nowe 62Ah/540A będzie ok :)

 

A swoją drogą aku pewnie szybciej się kończą przez te cholerne dziurawe drogi - wstarząsy rozwalają mechanicznie płyty i mostki i ... koniec po 2-3 latach to normalka...

 

pzdr!

Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault przegiął nieco dając aku fabrycznie 50Ah/500A...

To ciężko stwierdzić. W firmowym doblo 1,9 disel mam taki sam. Twój nowy napewno będzie lepszy.

Ja w megance mam jeszcze orginał z 99 roku i w ostatnią zimę tylko raz był doładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 1.5dCi fabrycznie jest Varta 72Ah (jesli sie nie myle). amperazu nie znalazlem ale nie przygladalem sie jakos szczegolnie wokol calej baterii, na gorze na naklejce podana jest tylko wartosc Ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie okazuje się,że wszyscy macie rację - ale fabryka dopasowuje akumulator przede wszystkim ze względu na rezystancje wewnętrzną aku - prąd rozruchu jest bardzo istotny, pojemność troszkę mniej - przerabiałem ten temat na ,,diagnostyce w pojazdach" (polibuda). Chodzi o dopasowanie rezystancji wewnętrznej aku do rezystancji rozrusznika- najlepiej byłoby aby były sobie równe- wtedy mamy największą siłę rozruchu. Niestety w europie a zwłaszcza u nas producenci nie podają rezystancji wewnętrznej, tak jest tylko w stanach. Nie przesadzaj z pojemnością bo będziesz na krótkich trasach miał problemy z doładowaniem, za mała może powodować możliwość nieuruchomienia silnika (przecież zaparkowany samochód pobiera prąd na układy alarmowe, liczników,zegara,podtrzymanie pamięci itp). Jeżeli chcesz większy to tylko o jakieś 15Ah, a najlepiej fabryczny-sporo ludzi siedziało nad tym aby optymalnie dopasować wszystkie układy. Mój ojciec ma Clio 1.5dci 65KM 2002rok i do tej pory nie miał problemów z rozruchem, nawet w mrozy przy aucie stojącym na parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie w 1.5dCi fabrycznie jest Varta 72Ah

Jeśli tak jest naprawdę to mają spory rozrzut... u mnie 50Ah ( delphi) , u Ciebie 72 Ah...

Reasumując : 50 Ah - był za mały...

 

pzdr!

Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!