Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

światła mijania i drogowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj byłem u elektryka który zmienił mi światła jednokomorowe (H4) na dwukomorowe (H7+H1) i wszystko jest ok jak włącze światła mijania to się palą, a jak włącze światła drogowe to wtedy światła mijania gasną i zapala się druga żarówka. Pytam się bo nie jestem pewien zawsze wydawało mi się że na światłach drogowych palą sie obie żarówki. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołóż przekaźnik samochodowy 30/40A.

Pod cewkę przekaźnika (styk 85) podłącz światła drogowe (jako odczep od przewodu), drugie wyprowadzenie cewki do masy. Pod styk 87 podpinasz światła mijania (też jako odczep przewodu), pod styk 30 podpinasz przez bezpiecznik 20A przewód z akumulatora.

Nie możesz podłączyć obydwu żarówek pod zasilanie z jednej z nich. W obwodzie popłynie bardzo duży prąd, który może usmażyć manetkę.

Mówię o takim przekaźniku:

thumb_hosting_zdjec_1348949589__przek12v.jpg

Między wyprowadzenia cewki należy wstawić diodę (obojętnie jaką) zaporowo. Zapobiegnie ona przepięciom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw sprawdził czy jest i w razie czego wstawił bezpiecznik 20A w miejsce oznaczone F45.

To w załączniku jest ze starszych meganek, jednak przypuszczam, że u Ciebie może być podobnie...

post-2372-0-05265700-1348953548_thumb.jpg

post-2372-0-86595000-1348953561_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem te zdjęcia z bezpiecznikami i nie mogę tego powiązać z moimi bezpiecznikami. Tutaj mam załącznik jak są rozmieszczone moje bezpieczniki mam nadzieje że jest to dość obrazowe zdjęcie bo tam jest kilka pustych miejsc

post-48578-0-61844700-1348990528_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mIphII nie ma tego bezpiecznika.

Według zestawienia które wkleiłeś jest jako F33. Inna nazwa znaczenie to samo. Sprawdzić czy jest zwora jak nie to wykonać.

Z porównania z naklejką z klapki, wynikałoby, że to ostatnie puste miejsce na dole po prawej stronie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK tak dla pewność jam mam lampy tak jak na zdjęciu i

1 czytałem na jakimś forum że moc żarówki nie może przekraczać 55W i musi mieć filtr bo grozi to uszkodzeniem lampy a h7 i h1 to w sumie 110W

2 czy jak na długich będą mi się paliły obie żarówki to nie spalę matetki ??

3 jaki bezpiecznik włożyć w to miejsce F33 i co to jest zwora bo nie dokońca rozumiem :D

bo teraz nie wiem czy tem elektryk zrobił to bo tak ma byc czy zrobiłto nir do końca

sorry że tak nudzę ale wolą się upewnić

post-48578-0-15419500-1349006500_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- żarówki 55-60W są tymi jakie maksymalnie do ruchu na drogach publicznych są dopuszczone.

Tu chodzi o to, by każda z żarówek tej mocy nie przekraczała. Jeśli obecnie masz dwukomorowe, to wyznacznik ten dotyczy każdej z żarówek. Te reflektory są tak skonstruowane, że mogą, a nawet powinny te światła palić się wspólnie przy włączeniu drogowych. Po to właśnie jest ta zworka, by to umożliwić.

Przy jednokomorowych zworka jest nieprzewidziana i zabroniona, bo wówczas w żarówce H4 paliły by się oba włókna, co dla reflektora i żarówki jest szkodliwe.

Dlatego właśnie to miejsce miałeś puste, a w opisie bezpieczników jest uwaga oznaczona gwiazdką.

Teraz prawie wszystkie żarówki posiadają filtr UV, ze względu na powszechność plastikowych reflektorów.

2- Powinno być OK jeśli ze zworką zadziała, znaczy że masz przystosowaną instalację do dwukomorowych i jest tak jak w fabrycznej wersji z takimi reflektorami.

3- Jeśli jest to gniazdo znormalizowane, to zastosuj bezpiecznik 20A. Dla próby możesz na chwilę zastosować mniejszy, by w razie czego szybciej się przepalił. Jak pociągnie na 10- 15A to docelowo 20A.

Zworka to nic innego jak mostek/ połączenie. Może być stała z drutu, tu jednak lepiej zastosować przejście przez bezpiecznik, który to dodatkowo zabezpieczy i w przypadku problemów, przepalając się, rozłączy te obwody.

Elektryk powinien tylko rozdzielić zasilanie długich od mijania z żarówki H4 na 2 żarówki, do tej nowej od długich podając dodatkowo masę i wstawić zworę na F33.

To nic innego jak podtrzymanie świecenia mijania przy włączeniu drogowych.

Pytanie tylko, czy wystarczy to zrobić przy samych żarówkach, czy już na kostkach na dnie czarnej skrzynki na nadkolu podłączając do innego pinu i poprowadzić kawałek nowej instalacji??

Tu jednoznacznej odpowiedzi nie udzielę, bo nie posiadam schematów.

Chyba, że zrobił to innym swoim sposobem i wyszło jak wyszło.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli instalacja fabryczna jest kompletna i elektryk nie wprowadził swoich wynalazków to powinno zadziałać.

Trudno jednak wyrokować na odległość nie robiąc pomiarów czy w tym miejscu F33 występuje napięcie po włączeniu drogowych i prób ze zworką.

Chcesz mieć pewność musisz spróbować. Albo wrócić do elektryka i podpowiedzieć mu, że tak to powinno działać i F33 należy do tego wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie patrzałem i moja instalacja chyba niejest do tego przystosowana bo kiedy włożyłem bezpiecznik w miejsce F33 to wypadł. NIe ma tam w ogóle instalacji chyba to jest puste miejsce :D i co w takim bądz razie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie ma fabrycznej instalacji, to dorobić według fabrycznych schematów, albo własnym sposobem, według opisu zamieszczonego wyżej z dodatkowym przekaźnikiem i zaporowo diodami.

Cewka przekaźnika równolegle do żarówek drogowych, na stykach roboczych zasilanie mijania.

Przy okazji sprawdzałem w sceniolu starszym gdzie fabrycznie mam żarówki H4. Instalacja dla dwukomorowych jest podłączona, miejsce F45 jest podłączone i wstawiona atrapa bezpiecznika. Po wymianie na bezpiecznik 20A przy drogowych mijania także świecą.

Oczywiście wstawiłem to na chwile dla próby, obecnie przywróciłem stan fabryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!