Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy ustawienie zbieżności pomoże?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam następujący problem w moim sceniku 1.9dCI (2001r.):

Niedawno stałem się posiadaczem w/w autka i zauważyłem nierównomierne zużycie bieżnika w oponach. Tył jest w miarę ok,lecz z przodu z prawej strony zużycie jest zdecydowanie większe od strony lewej. Z tego, co już się zdążyłem zorientować, to powodem tego może być złe ustawienie zbieżności kół. Proszę o poradę czy moje rozumowanie idzie w dobrym kierunku i czy wystarczy tutaj ustawić zbieżność czy też trzeba poddać samochód jakiemuś bardziej skomplikowanemu zabiegowi?

Ja pamiętam swego malucha z lat 90r.gdzie kupiłem powypadkowego (jak się potem okazało) i w pół roku potrafił mi połowę nowej opony z jednej strony zedrzeć do zera :D Gdy pojechałem ustawić zbieżność i geometrię, to diagnosta powiedział, że w tym aucie nie jest to możliwe.

Mam nadzieję, że taka sytuacja nie powtórzy się z moim scenikiem i proszę Was o doradztwo. Co zrobić by oponki równo się ścierały. Dodam jeszcze, że jeśli chodzi o prowadzenie pojazdu, to nie czuć by ściągało na którąś stronę czy by autko goniło po drodze. Jedzie się równo i komfortowo i zarówno przy mniejszej jak i większej prędkości.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pamiętam swego malucha z lat 90r.gdzie kupiłem powypadkowego (jak się potem okazało) i w pół roku potrafił mi połowę nowej opony z jednej strony zedrzeć do zera :D Gdy pojechałem ustawić zbieżność i geometrię, to diagnosta powiedział, że w tym aucie nie jest to możliwe

Bo po prostu mu się nie chciało. Normalnie ustawiało się zbieżność i kąt pochylenia koła. W twoim wypadku jak nie równo ściera się opona to obowiązkowo jest podjechanie na sprawdzenie geometrii, bo możliwe że coś masz poprzestawiane w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w tym aucie jedyne co można wyregulować, to zbieżność kół. Reszta geometrii jest nieustawialna.

Co do problemu autora, podejrzewał bym krzywy amortyzator. Oczywiście, należy zacząć od ustawienia zbieżności.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być zły kąt ustawienia koła jeżeli jest wymieniony wahacz na jakąś podróbkę. Na pewno trzeba zacząć od ścieżki zdrowia :D najpierw szarpak a potem zbieżność. Wymieniałem wahacze i końcówki drążków w Clio. Auto jechało dobrze, nie ściągało, kierownica prosto.Jedyne co to przy skręcaniu na parkingu auto nie miało tendencji do jazdy na wprost. Umówiłem termin zaraz po wymianie na stacji diagnostycznej i już na wjeździe diagnosta powiedział, że koła są do środka :D przy pomiarze pochylenia koła pokazało lekką różnicę ale w normie (wina wahaczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Dziękuję za Waszą aktywność w moim temacie.

Za mną już pierwsze kroki... Wczoraj byłem odebrać samochodzik po zrobionym rozrządzie więc to jedno mam już za sobą. Mechanik oglądał samochód i jego zdaniem nie był bity więc nie widzi takiej ewentualności, by nie dało się ustawić zbieżności.

Jeśli jednak -jak mówicie- problemem może się tutaj okazać jakiś krzywy amortyzator czy inny niewłaściwy parametr, to trzeba się znowu liczyć z kolejnymi kosztami.

Tak więc przede mną jeszcze zapuszczenie nowych opon, ustawienie zbieżności i dodatkowo wymiana jednego plastikowego węża, który przepuszcza płyn chłodnicowy i powoduje wyciek. Mechanik powiedział, że poprzedni właściciel musiał doskonale o tym defekcie wiedzieć, bo w zbiorniku zamiast płynu była woda:( Widać chciało chłopisko nieco zaoszczędzić, a jeśli chodzi o wymianę tego węża, to ponoć trochę roboty jest, bo żeby się dostać trzeba odkręcać chłodnicę. Jeżdzę w tej chwili z płynem dynagel i jak będzie trzeba dolać, to jestem gotowy do uzupełniania. Co do ceny wspomnianego węża, to ponoć oryginał w renault kosztuje ok 100,00zł, a co do robocizny, to na razie nie mam orientacji.

 

Przepraszam z góry za niefachową terminologię w nazewnictwie części, ale jestem bardziej artysta, filozof niż mechanik:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeże temacik bo nie ma sensu zakładać nowego. Występuje mnogość dyskusji na temat zbieżności, kierownicy itd, ale brakuje mi kilku szczegółów.

Ostatnio jestem na etapie naprawiania różnych awarii. Mam małe pytanko odnośnie zbieżności i ustawienia kierownicy. Latem wymieniałem końcówki drążków, sworznie. Wydaje mi się(nawet jestem prawie pewny, że przedtem kierownica była prosto) Po wymianie części, ustawieniu zbieżności mam ciągle kierownicę minimalnie w prawo. Raczej nie ściąga. No fakt, że czasem jakby auto chciało jechać w lewo, ale to zależy od drogi a mam nieszczęście śmigać po średich drogach.Na typowej prostej drodze wygląda znośnie. Tylko ta kierownica. Brałem pod uwagę inne sprawy typu amorki, ale podobno wszystko w normie.

- Poczytałem tematy, chciałbym uściślić bo jest lekkie zamieszanie. W megance II i chyba sceniku II jest jakieś resetowanie czujnika kierownicy. Czy coś takiego występuje w scenikach I, megankach I, zwłaszcza scenikach IphII? Jeśli tak to jak to zrobić?

- Jeszcze jedno. W jednej z dyskusji jest coś takiego:

Scenic.bmp

Czy ma to coś wspólnego ze scenikiem Iph II dci?

To tyle. Wybieram się do gościa, kŧóry montował części i ustawiał zbieżność stąd pytanie.

Scenic1.bmp

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się(nawet jestem prawie pewny, że przedtem kierownica była prosto) Po wymianie części, ustawieniu zbieżności mam ciągle kierownicę minimalnie w prawo.

 

Była źle ustawiona podczas podczas ustawiania zbieżności, ja ze swoją trzy razy wracałem do warsztatu, to jest do ustawienia i tyle w temacie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zeszło. Opony nie ucierpiały. Ostatnio zmieniłem na zimowe, ale to samo.

Czasem problemem są same drogi. Nie ma gdzie przetestować czy auto jedzie prosto.. Zdarzają się odcinki, gdzie nowe auto (teoretycznie bez usterek)potrafi iść prosto, za chwile(ta sama trasa) ściąga w prawo, lewo. Jak rozmawiam z wujem, który pracuje w firmie budującej drogi to aż włos się jeży na głowie.. Liczy się tylko cena.. Inwestuje sie w granitowe krawężniki, obrzeża(na tym jest przewałka) a podkład i asfalt najgorszej jakości. Najzabawniejsze jak widzę drogi, dopiero co wybudowane, wyremontowane, przy których widnieje tablica "dofinansowane z funduszy UE" i jednocześnie drogowców usuwających dziury albo koleiny. Tego nikt nie kontroluje a powinni zabrać każdego centa jaki poszedł na takie partactwo. Szkoda gadać.

Postaram się sprawdzić zbieżność.

----------------

Jeszcze coś. Pytałem o resetowanie czujnika kierownicy. Nie wiem czy to to samo co zerowanie kąta skrętu. Tak czy inaczej w sceniku I phII robi się taki numer czy nie?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była źle ustawiona podczas podczas ustawiania zbieżności

Potwierdzam to. Jak w mojej megance ustawiają zbieżność po wymianie drążka, to w kabinie siedzi facet i pilnuje, aby kierownica podczas tej operacji była równo ustawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni tmeu podjechałem do mojego fachowca, ktory zakładał cześci. Facet odkręcił śruby. Coś tam minimalnie przestawił. Przejechaliśmy się i teoretycznie było dobrze (pechowo tego dnia wiało i rzucał autem na prawo i lewo) Wczoraj jadę w trasie i jakby znowu podobne problemy choć lepiej. W powrotnej drodze (na naprawde dobrym odcinku asfaltu nie było żadnych problemów. Auto szło idealnie prosto, kierownica także. Teraz to już nie wiem. Zaznaczam, że dwa dni temu nie ustawiał już zbieżności. Mówił, że to powinno wystarczyć, ale jak coś to "podjedź".

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!