Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczace (chyba) hamulce..


Rekomendowane odpowiedzi

dzięki:) ale żadnych blaszek tam nie było.

 

[ Dodano: 2008-08-27, 08:58 ]

panowie... to walka z wiatrakami jest po przejechaniu więcej niż zazwyczaj -praca dom- znowu pisk i to taki przeraźliwy... dodam że sie nasila i mocniej chwyta koła przy skręcie kierownicą. A może to łożyska auto ma 140000 km i nie wymieniano w nim jeszcze łożysk... całe koła miałem gorące po 35 kilometrach jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś w sklepie i chciałem kupić spray miedziany (kuzyn mówił żeby po wyczyszczeniu hamulców powlec je cienką warstwą tego sprayu). w sklepie dali mi zamiast tego tubkę pasty na której jest napisane: "pasta do tłoczków hamulcowych". kobieta w sklepie na moje pytanie jak to się stosuje powiedziała: "mechanik będzie wiedział". po co mam jechać do mechanika i płacić skoro sam mogę to zrobić. ostatecznie nie powiedziała mi jak tego użyć. czy ktoś wie może jak? z góry dzięki za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczenie hamulców powodują klocki, które wpadają w rezonans w zacisku. Należy dokładnie wyczyścić zacisk w miejscach styku z klockiem i posmarować te miejsca specjalną pastą np. ATE Plastilube - 15zł za 75ml.

Smarowanie ma zapobiegać piszczeniu klocka, a dodatkowo jest to izolacja zmniejszająca przenoszenie ciepła na zacisk.

 

<do poczytania>

<do poczytania2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też spotkałem się z tym piszczeniem, winne były prowadnice zacisku. Schowane są one za gumkami takimi okrągłymi. Widać je na jednym ze zdjęć z tematu który wyżej podał Prezes. U mnie popękały te gumki i dostało się tam sporo brudu, zacisk się nie ruszał na boki i zjechało jeden nowy klocek do zera. Po wymianie tych gumek i nasmarowaniu (specjalny smar) problem z piszczeniem i zdzieraniem klocków znikł. Może to komuś pomoże.

Pozdrawiam.

post-9001-1219863701_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś wie może jak? z góry dzięki za wszelkie informacje.

 

musisz nasmarować tym te blaszki, które są prowadnicami klocków, uważaj na tarcze :) smar to wszakże smar :) blaszki warto najpierw wymontowac i wyczyścić, "bendzynka z ekstraktów" będzie dobra, wyczyści i odtłuści. potem zamontuj, przesmaruj tą pastą za pomocą np. małego pędzelka, łatwiej nim dotrzeć w różne miejsca niż palcem i się nie uświnisz :P przynajmniej nie tak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

mam również mały problem z piszczeniem. Pojawia się po przejechaniu około 70 km, brzmią jak tarcie metalu o metal, nie zależą od prędkości, bo tak samo piszczy przy 50 i 120km/h. Co dziwne jak już się pojawią, to zanikają tylko przy skręcaniu, a w momencie kiedy prostuję koła piski się znowu pojawiają. Piszczy z przodu auta, ale ciężko mi powiedzieć skąd dokładnie. Co to może być?

W związku z piskami nie odczuwam spadku mocy, gorszego hamowania czy innego, oprócz mojej irytacji, efektu. To na pewno nie klocki, bo są to ferodo w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zobacz, wyżej są odpowiedzi na Twój problem.

Mnie taka naprawa kosztowała 360 pln brutto. Musiałem wypożyczyć w ASO samochód za około 160, reszta sama naprawa :/

Babrali się z tym 3 h i do tego po jakichś 2 tygodniach piszczenie wraca.

Samochód jeszcze 2 mies na gwarancji. Warsztat oczywiście nie uznaje tego jako gwarancję ale koszty eksploatacyjne.

Z innej beczki - mam ten samochód pół roku i nie jestem z niego zadowolony. Piszczy wszystko, stuka, trzęsie się, jakieś awarie się włączają co chwile. Jedyny plus to 4,5 na 100 km na trasie. W mieście jeżdżąc spokojnie jakieś 5,7.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się teorią mojego mechanika dotyczącą piszczenia.

Oryginalne klocki , które były założone od nowości piszczały niemiłosiernie , nic nie dało sie zrobić.

Do tego bardzo szybko padły tarcze , przy 60 tyś trzeba było wymienić klocki i tarcze.

Zostały wymienione , tarcze na Brembo , a klocki tez na jakies tanie zamienniki ( mechanik dokładnie zaakcentował żeby były tanie , to na pewno będa z azbestem), nie pamiętam marki , były w czerwonych pudełkach , może tez Brembo?

Od tego czasu nie słyszałem najmniejszego pisku z hamulcy, a dodatkowo , auto ma już ponad 160 tys , czyli od wymiany 100tys , a klocki mają jeszcze ok 50% , ostatnio patrzyłem , jak wymieniałem opony na letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, u mnie piszczenie, a raczej popiskiwanie pojawia się zazwyczaj przy wolnej jeżdzie i dochodzi z tylnego lewego koła. Zazwyczaj odglos jest słyszalny przy skręcaniu, a czasem także przy dojeżdzaniu do świateł. Czy oprocz nieodbijających tłoczków, zanieczyszczonych klocków może to być jeszcze coś innego. Chce mniej więcej wiedzieć co może być przyczyna tego popiskiwania aby nie dac sie wyrolować mechanikowi (fachowcem nie jestem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pisków ciąg dalszy- w sobotę zmieniłem klocki na nowe. Stare już nie popiskiwały ale ich nie wracało. Po przejechaniu ok 190 km zaczęło mi buczeć lewe koło. Tak jak wtedy kiedy padało już w nim łożysko... Po przyjechaniu do domu felga, śruby koła i śruba i nakrętka piasty nie dało się dotknąć. Sparzyłem sobie palec- Znowu do wymiany będzie pewnie łożysko z lewej. <wnerw> Pewnie od temperatury poszło krycie łożyska tak jak w pierwszym... (optimal jeszcze tam siedzi-nie polecam) jutro zabieram się za wymianę przewodów elastycznych. Może coś da a jak nie to albo na złom go, albo pompa do sprawdzenia i ew wymiany. POMOCY!!! wieczna skarbonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!