Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

No tutaj się nie zgodzę i jestem przeciwny traktowania nas jak dziadów.

Też jestem przeciwnikiem traktowania nas jak dziadów, ale nic nie poradzisz. W Polsce królują auta z drugiej ręki i najlepiej niemieckie hehe.

Zacytuję fragment, artykułu:

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że sprzedaż nowych samochodów osobowych powoli odbija się od dna i 2015 rok zamyka nad kreską. Europejczycy kupili ponad 13,7 mln osobówek, czyli o 9,3% więcej niż rok wcześniej. Natomiast z polskich salonów w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wyjechało 354 975 osobówek, o 8,3% więcej niż w całym 2014.

Reasumując w 2015 roku Polacy kupili 2,59% wszystkich nowych samochodów, które były sprzedane w Europie. Sami Niemcy w 2014 roku kupili 9 razy więcej nowych samochodów. Prawda jest niestety bolesna, a póki co język polski w menu samochodu jest szczytem luksusu jeżeli chodzi o zainteresowanie producentów samochodów naszym rynkiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak śledzę te Wasze spory i ceny i wypasy nowej Megane 4.

I naszło mnie pytanie: jak wielu z Was jest w stanie obecnie zadeklarować chęć zakupu takiej Megane 4 w najbliższym czasie?

Ja np. osobiście przez najbliższe 3 lata nie planuję wymiany auta, no chyba że będą jakieś nieprzewidziane zdarzenia losowe.

W Renaulcie pracują fachowcy od sprzedaży, wiedza że główny nurt sprzedaży nowych aut Renault w Polsce to zakupy flotowe i dokładnie pod tych odbiorców są dedykowane wszelkie konfiguracje wyposażenia i silników - teraz najlepiej sprzedają się dci 1.5, bo są oszczędne, a to dla flotowca bardzo ważny parametr.

Wiadomo, że Megane to auto dla przedstawicieli handlowych, serwisu, robotników, średniej kadry, więc są oferowane z małymi silnikami w tańszych wersjach, bo droższych wersji nie kupuje się dla pracowników, a managerowie jeżdżą już zupełnie innymi autami niż Megane, no chyba że to jest jakaś mała firma rodzinna...

Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując w 2015 roku Polacy kupili 2,59% wszystkich nowych samochodów, które były sprzedane w Europie. Sami Niemcy w 2014 roku kupili 9 razy więcej nowych samochodów.

He he czyli ile z tego kupili użytkownicy indywidualni? Aż strach się pytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny są przeliczane z Euro na Złotówki i ewentualnie zaokrąglane aby ładnie wyglądały. Jeśli myślisz, że dla Renault Polska jest istotnym rynkiem zbytu to się grubo mylisz. Trzeba się cieszyć, że producenci samochodów zauważyli niedawno Polskę i jest w samochodach np. polskie menu :)

Nie interesuje mnie jaki kraj jest dla Renault priorytetowy i gdzie planują największą sprzedaż. Interesuje mnie, że mamy wolny rynek i kupując nowe auto mogę wybierać spośród kilkunastu różnych producentów. A fakty są takie, że na tle konkurencji obecna oferta Renault wygląda i cenowo, i silnikowo mizernie. Jedynie stylistycznie się wyróżniają, bo w pozostałych aspektach (np. poziomu wykonania/spasowania czy jakości użytych materiałów oferują dokładnie to samo, co inni). Czy to wystarczy? Moim zdaniem nie...

Mówiłem o wersji 1.0 Turbo, 1.4 100KM to nie wiem po co komu.

 

Wersja 1.4 150 KM 70tys.? A z jakim wyposażeniem, bo na pewno niezbyt bogatym. Wersja Enjoy plus klima i alu (4tys.) wychodzi 76 tys. i dopiero wtedy można mówić o konkretnym wyposażeniu.

 

A te rabaty dla grup zawodowych to dla kogo? Gdzieś to napisane jest?

Podałem trzy różne warianty silnikowe z cenami, każdy sobie może porównać co go interesuje. Ale skupmy się na 1.4 150KM (skoro tak dopytujesz). W cenniku Enjoy 1.4 150KM kosztuje 72k zł, do tego 5k za lakier metalik i pakiet Biznes. Wychodzi niecałe 77k zł, z których należąc do wybranej grupy zawodowej bez problemu zejdziemy poniżej 70k zł. Za podobne pieniądze (67k zł) w Renault otrzymujemy nieporównywalnie gorszy silnik (1.4 150KM vs 1.2 100KM), gorsze wyposażenie (m.in. zwykłe radio i brak czujników) i podobną jakoś wykonania (tu i tu plastik, a nie żadne Premium). Co kto lubi... Jeśli nie potrzebujemy aż takiej mocy to w Oplu wybieramy po prostu słabszy motor i cena robi się o kilka tysięcy tańsza niż ta w Renault (1.4 125KM za 64 tysiące, przy wciąż bogatszym wyposażeniu niż Meganki).

 

Ciężko ze 100% pewnością wypowiadać mi się o cenach bez ww. rabatu (w negocjacjach na starcie mówiłem "kim jestem"), ale to z reguły kilka % więc bez niego ceny Astry będą o góra 2-3k zł droższe. Wtedy np. takie 1.4 125KM powinno być do wyrwania za 67k zł, czyli dokładnie tyle, za ile Renault oferuje dużo słabsze 1.2 100KM i gorsze/biedniejsze wyposażenie. Tak jak już mówiłem Renault dla wersji Premiere rabatów nie udziela (a może trafiłem na kogoś, kto wyczuł że nie jestem zainteresowany zakupem Talismana i dlatego nie chciał nic zejść), stąd biorę wartości "cennikowe".

 

Co to za grupy zawodowe? Jak wygooglujesz, to powinieneś znaleźć. M.in. prawnicy, lekarze, górnicy, nawet księżą czy rolnicy...

Tak śledzę te Wasze spory i ceny i wypasy nowej Megane 4.

I naszło mnie pytanie: jak wielu z Was jest w stanie obecnie zadeklarować chęć zakupu takiej Megane 4 w najbliższym czasie?

Gdyby Megane 4 zostało rozsądnie wycenione (czytaj: taniej niż podobnie wyposażona ale mocniejsza Astra) to ja. Ale że jest zupełnie odwrotnie, tzn. Astra jest i bogatsza, i mocniejsza, i tańsza, to z bólem serca, ale jednak w najbliższych kilkunastu dniach zamawiam Opla. Dlaczego z bólem? Bo nie ukrywam, że stylistycznie wygrywa u mnie (i to zdecydowanie) Renault...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Megane 4 zostało rozsądnie wycenione (czytaj: taniej niż podobnie wyposażona ale mocniejsza Astra) to ja. Ale że jest zupełnie odwrotnie, tzn. Astra jest i bogatsza, i mocniejsza, i tańsza, to z bólem serca, ale jednak w najbliższych kilkunastu dniach zamawiam Opla. Dlaczego z bólem? Bo nie ukrywam, że stylistycznie wygrywa u mnie (i to zdecydowanie) Renault...

Każdy ma swoje kryteria oceny i porównania towaru i szacunek za to.

Nie ma takiej firmy, która wszystkich zadowoli, każda ma swój target konsumencki.

Dla mnie akurat poza ceną zakupu jest też istotne: jakość serwisu i cena tego serwisu - a jeżeli chodzi o serwis Renaulta, to nie znam lepszego , nie znaczy że jest taki idealny, ale inni producenci aut , którymi jeździłem właśnie z tego powodu odpadają, że mają dla mnie tragiczną obsługę serwisową.

Do tego jestem zachwycony niezawodnością mojej Megane3, pomimo przebiegu 240 tys km pali od dotyku, badania techniczne przechodzi bez najmniejszego problemu, właściwie wymieniam tylko olej i żarówki H7. Wolę już nie sprawdzać jakości aut innych producentów, po co mi te emocje?

Ważne dla mnie jest też spalanie , każdy litr więcej na 100 km, to obecnie ~4 zł, co w moim przypadku po 4 latach i przebiegu 200tys km daje różnicę 8 tys zł ( oczywiście zaokrągliłem), a dci 1,5 potrafi w trasie spalić poniżej 4 litrów ON/100 km, no oczywiście jak się jeździ max do 120 km/h

Bardzo ważna dla mnie jest pojemność i ustawność bagażnika kombi ( tylko takie auto mnie interesuje) , pojemność zbiornika paliwa, co przekłada się też na zasięg auta, ważne przy wyjazdach zagranicznych, gdzie paliwo jest droższe niż w Polsce.

Natomiast design, ma już dla mnie dużo mniejsze znaczenie, podobnie jak to , że nie mam potrzeby na jakieś mocne silniki, taki 1,5 dci / 63KW co mam to spokojnie na co dzień wystarcza , no może raz do roku jak jadę mocno załadowanym autem z całą rodziną przydała by się większa moc, ale od tego jest 1.5 dci 84KW i nic mocniejszego nie potrzebuję, bo tej mocy i tak nie wykorzystuję na co dzień .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje autko lada momemt skończy 4 latka . Tak myslę ,że jeszcze ze dwa lata nim pojeżdzę i w 2018 wymienić go będę chciał na nowy . Polubiłem bardzo te bezproblemowe i dynamiczne 130KM ale że apetyt rośnie ,to ten następny Megane MUSI mieć silnik nieco większej mocy czyli ok.160KM TCE . I to było dla auta tej wielkości idealne rozwiązanie.

Ale widoki na to na razie są skromne... A nie wyobrażam sobie , by kolejne moje auto miało mieć słabszy , bądź bardziej wysilony silnik... I jeszcze ten bak mniejszy o 10 litrów też mi sie nie podoba..

Może przez dwa lata Renault poprawi ofertę silnikową - a jeśli nie , to groził mi będzie rozwód z tą marką ... ;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie akurat poza ceną zakupu jest też istotne: jakość serwisu

kacper69, Dacia Lodgy i Logan MCV - odpowiednio 60tys. i 50tys. na wypasie. Biorąc pod uwagę twoje kryteria to wybór taki byłby bardzo dobry. Poza tym, że wygląda jak pół d zza krzaka.

Swoją drogą jakbym miał kupować auto to bym Dustera bardzo rozważał, może kiedyś będą mieli ładne kombi. Silniki Renault, serwis Renault. Tylko z bezpieczeństwem trochę na bakier.

veg a jechałeś już Astrą nową? Bo Meganką rozumiem, że dopiero będziesz jechał. Astra nawet 125KM za 65tys. to byłaby niezła oferta. Szkoda, że za kombi tyle trzeba dopłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@giancardi

 

Jechałem... Co prawda wersją 150KM, ale tak jak piszesz podobno 125KM również daje radę i różnice między tymi silnikami są naprawdę niewielkie. Mocniejszą wersją zainteresowany jestem głównie ze względu na niewielką dopłatę - 2k, żal nie skorzystać (zwłaszcza jeśli samochód kupuję na 5-10 lat, obecnym autem jeżdżę już siódmy rok). Był nawet moment, że rozważałem silnik 1.6 200KM (chyba kolejne 6k dopłaty), ale po dłuższej chwili namysłu stwierdziłem że za te pieniądze wolałbym chyba nawigację i światła Matrixowe (są razem w pakiecie, same Matrixy są tylko ~2k tańsze więc warto IMHO by było tyle dopłacić i mieć też navi oraz większy ekran).

 

Generalnie szukam w miarę mocnego i dobrze wyposażonego (bez zbędnych gadżetów, ale ze wszystkim co niezbędne) kompakta do 80k zł (oczywiście im mniej, tym lepiej). Początkowo miał być Leon, ale wychodził drogo + jest już parę lat na rynku (lada chwila facelifting). Zdecydowałem się więc poczekać na Astrę, już praktycznie wybrałem konfigurację, odbyłem jazdę próbną ale na horyzoncie pojawiła się nowa Meganka. Znów poczekałem (i poczekam do pełnego cennika), ale wszystko wskazuje na to, że wybór padnie raczej na Opla...

 

Generalnie zdaję sobie sprawę z wad Astry (najpoważniejsze to chyba mniejszy bagażnik, brak nawiewów i podłokietnika z tyłu oraz akumulator w bagażniku), ale nie są one specjalnie istotne. Z tyłu wożę kogoś kilka razy do roku, z bagażem mieszczę się w Ibizie, a do akumulatora przez 7 lat nie zaglądałem nigdy (w obecnym aucie akumulator w komorze silnika nawet mi przeszkadza, bo jest blisko wlewu płynu do spryskiwaczy, więc przy każdej dolewce muszę uważać by nic nie zalać). Nowa Megane jest na przykład (patrząc po zdjęciach) dużo ciaśniejsza od Astry z tyłu, a ta wada również nie przekreślała u mnie modelu Renault. Tylko ta cena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dacia Lodgy i Logan MCV - odpowiednio 60tys. i 50tys. na wypasie

To fakt, ale z ceny daci nie ma już z czego urwać, a jak się dobrze poszuka i wynegocjuje , to cena Megane może się do tej ceny daci zbliżyć.

Przykład z 2010 roku:

Megane 1,5 dci 63KW GT wersja chyba nazywała się alizee w cenie 40 tys netto, co z VAT poniżej 50 tys wychodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to prawda, ale nie wiem czy typowo robocze auto w postaci Dacii nie jest dobrym pomysłem, skoro ma kosztować zamiast 80tys. na przykład 60. Zresztą też trochę inaczej jak się kupuje na firmę.

veg ja akurat za te same pieniądze wolał lepszy silnik, ale to każdy ma swoje upodobania. Astra 1.6 za 80tysięcy dobrze wyposażona brzmi nieźle. Patrzę tylko na Astrę kombi strasznie wyrośnięta jest 4707cm, nie wiem czemu tak dużo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!