Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Nazewnictwo wskazuje na to, że tak faktycznie być powinno...

 

Cena pokazuje, że bliżej mu do "cywilnych" wersji konkurencji z mocniejszymi silnikami (których w zwykłych wersjach Megane 4 nie ma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z listy wyzej wg mnie GT ma walczyc z golfem (i wg mnie oferuje dosc zebym wolal GT od GTi). Reszta nie bardzo. ST to raczej bliżej Megane RS przy jego mocy. Leon FR to nie bardzo, bo FR nic nie znaczy, możesz mieć tam slaby silnik (od 125 do 180koni przy zwykłym zawieszeniu). Civic podobnie, i jakoś nie czuje tego :)

 

Megane GT to takie coś pomiędzy zwykłym autem a ostrym RS. Golf GTI, Peugeut 308 GT, Kia ceed GT itd... to są te okolice i konkurencja :) Zmienione zawieszenie, układ kierowniczy, tarcze itd to jednak więcej niż czysty silnik w np wałkowanej tu 200 konnej Astrze. Czy warto dopłacać, każdy se musi sam odpowiedzieć. Mi póki co pasuje :)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Veg rozważałeś auto do 80 i piszesz że za dopłata jedynie 24 tysięcy masz gt. Przecież to 30% więcej. Cywilna astra wychodzi mniej niż Megane przecież. Porównujmy silnik 1.4 125km.

Pytanie też czy ledy w Renault będą tak samo pracować jak intelliluxy.

Kolejna kwestia to silnik w gt czy przypadkiem konstrukcje konkurencji nie maja lepszych parametrów. Moment obrotowy przy 2400 to było dobre w starych turbo dieslach.

To tak jak 1.2 tce niby moment 205 więc trochę lepiej niż stare 2.0 ale dostępne przy 2000. Czyli i tak trzeba go utrzymywać powyżej 2000 bo nic się za bardzo nie dzieje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co się tak na ta astre uparli. Jak wyklikalem 200 konna wyposażona podobnie jak m4gt astre na 18kach z inteliluxami i navi to wyszło 98k. Ma czujniki parkowania z przodu ktorych nie ma M4, ale GT lepiej wygala (tak kwestia gustu, ale dla mnie nie ma nawet porównania), ma skrzynie automat (dla mnie to plus), 4controla, usportowione zawieszenie, większe tarcze i zmieniony układ kierowniczy... serio wolisz Astre ?:)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Veg rozwazales auto do 80 i piszesz ze za dopłata jedynie 24 tysięcy masz gt. Przeciez to 30% wiecej. Cywilna astra wychodzi mniej niż Megane przeciez. Porównujmy silnik 1.4 125km.

Pytanie tez czy ledy w Renault będą tak samo pracować jak intelliluxy.

Kolejna kwestia to silnik w gt czy przypadkiem konstrukcje konkurencji nie maja lepszych parametrów. Moment obrotowy przy 2400 to bylo dobre w starych turbo dieslach.

To tak jak 1.2 tce niby moment 205 wiec troche lepiej niż stare 2.0 ale dostępne przy 2000. Czyli i tak trzeba go utrzymywać powyżej 2000 bo nic sie za bardzo nie dzieje.

Cywilna Astra 1.4 125KM kosztuje 75-78 tysięcy, w zależności od wyboru Dynamic czy Elite (inna sprawa, że wolałbym zapłacić 2,5k więcej i mieć 150KM, ale porównujemy auta z silnikami o podobnej mocy więc załóżmy że wziąłbym ten słabszy). Z tych dwóch wersji zdecydowanie bliżej mi do Elite. Pomijając już fakt niewielkiej dopłaty, to Elite ma zdecydowanie ładniejszą/bogatszą tapicerkę. Do tego dobieram pakiet z nawigacją oraz LEDami, lakier metalik i mamy cennikowe 85-88k zł. Podobnie wyposażone Megane 4 Intens z dołożonymi LEDami i lakierem kosztuje cennikowe 79-80k. Renault jest nieznacznie słabsze i 5-7k tańsze, lub znacznie słabsze (przy wyborze Astry z silnikiem 150KM), ale też jeszcze tańsze (różnica rośnie o kolejne 2,5k zł, bo taka jest różnica w cenie między silnikami Opla). Innych marek nie biorę nawet pod uwagę, bo są jeszcze droższe (i od Renault, i od Opla).

 

Przed opublikowaniem oficjalnego cennika, opierając się na ofertach otomoto Megane nie miała nawet startu do Astry. Teraz, gdy widzę że nieźle wyposażone (wg. moich wcześniejszych wymagań) 130-konne Intense to "tylko" cennikowe 79-80 tysięcy (a nie jak wynikałoby z wcześniejszych ofert 85-90) "walka" zaczyna się na nowo i Renault chyba wychodzi na prowadzenie. A skoro Intens jest za 80 tysięcy, to może warto rozważyć GT za 105? Dopłata spora (i pewnie skończy się na marzeniach), ale biorąc pod uwagę co dostajemy w zamian wydaje się wręcz symboliczna. Tak sobie tylko "głośno myślę"... Zresztą moją intencją w którymś z poprzednich postów nie było poinformowanie (pochwalenie się), że kupuję GT a wykazanie (przyznanie się do błędu), że 105 tysięcy za tę wersję to nie jest taka zła oferta. Jest wręcz rewelacyjna i ciężko mi obecnie znaleźć lepszą, i to wśród którejkolwiek z marek.

 

Wracając jeszcze do LEDów... Czy będą równie dobre? Patrząc po teście Talismana (który ostatnio oglądałem na youtubie) wątpię, ale wolę wstrzymać się z ostateczną opinią, żeby znów nie dać plamy. Inna sprawa, że ja nie mam jakichś ekstremalnych wymagań jeśli chodzi o światła. LEDy, Xenony, Bi-Xenony, Matrixy... Oczywiście, im więcej światłą tym lepiej ale głównie zależało mi po prostu na "czymś więcej" niż zwykły halogen.

 

Co do osiągów 1.6 205KM w Renault... Dane pokazują, że jest słabszy niż 1.6 200KM w Astrze czy 1.8 180KM w Leonie. Ale tu znów... Nie zależy mi na ekstremalnej mocy. Chciałbym po prostu coś, co rozpędza się do setki w mniej niż 10 sekund. Moim zdaniem już 8-9 sekund oferowane przez większość uturbionych 1.4 to niezły i wystarczający wynik. Na GT nie patrzę jak na bolid do śmigania po torze, a jak na nieźle wyposażony, dynamiczny kompakt z automatem i fajnym "bajerem", jakim jest 4Control, który został (bardzo?) atrakcyjnie wyceniony (niewiele ponad 100 tysięcy, a nie prognozowane 120-130).

 

Za 200-konną Astrę musiałbym zapłacić podobne (jeśli nie większe) pieniądze. Zyskałbym na nieco mocniejszym silniku i lepszych światłach, stracił m.in. na stylistyce, automatycznej skrzyni, 4Control i może kilku innych rzeczach (nie porównywałem hamulców, układu kierowniczego, itp.).

180-konny Leon też kosztuje w granicach 100 tysięcy. Tu zaletą byłby chyba tylko mocniejszy silnik, a wad wymienić mogę całe mnóstwo, jak choćby znacznie gorsze wyposażenie (do 100 tysięcy zapomnieć mogę o nawigacji) czy fakt, że to 3-4-letni model, który lada dzień spodziewa się faceliftingu.

To samo z innymi, wcześniej wymienionymi markami (np. VW, Ford). Na ich tle oficjalna oferta Renault (a nie wcześniej przeze mnie prognozowana) wygląda naprawdę nieźle. Ciężko mi wybrać lepsze auto (i to zarówno do 80, jak i 100 tysięcy).

Tymi cenami Renault mocno zaskoczyło. Auto kupuję na 8-10 lat (albo i dłużej, Ibizą jeżdżę już siódmy rok i jeździłbym nadal gdyby nie słabe światła i silnik), więc zakup wolę dobrze przemyśleć. Póki co zastanawiam się między Intens, a GT (z zakupem drugiego musiałbym poczekać do końca roku ;/).

Edytowane przez veg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem ze wolalbym Astre ale za 100 tysi nie kupiłbym Megane. Megane sport kombi cennikowo stalo za 95 plus rabaty pewnie. Wyposażenie pewnie słabsze troche ale funkcjonalne auto do różnych zastosowań. Oczywiście co kto potrzebuje ja hatcha za 100 tysi bym nie kupił no chyba ze jako auto dla siebie tylko do pracy. I w takim kontekście gadamy.

Cena intens wynika według mnie właśnie z tego ze zastosowano juz znany silnik a nie żadna nowość w dodatku przeciętnie dynamiczny na tle konkurencji. Dlatego cena z 1.6 silnikiem sce czy jak oni tam piszą, który bie chce umrzeć i zniknąć z oferty jest tak niska.

Dlatego kia z silnikiem 1.0 jest droga dość bo to cena za technologie tzn za nowość w Megane nie ma nic w takiej wersji intens za co mogliby policzyć. Bo niby co? Z tylu bela silnik nic specjalnego wiec za co tu płacić? Astra jakkolwiek duzo brzydsza fakt nabija za nowe silniki tak to tez nie ma argumentów.

Fakt ze taki Megane gt przez następne 10 lat użytkowany bedzie miał wszystko co trzeba. Silnik niezly, automat ledy nawi.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja GT też nie jest cudem - mieli dobry 2 litrowy silnik (nie wierzę, że nie dałoby się zrobić żeby spełniał Euro 6)

Pewnie chodziło o unifikację produkcji i zmniejszenie kosztów.

Norma Euro 5 i Euro 6 dla silników benzynowych niczym się nie różni.

Silnik K4M też zlikwidowano na rzecz silnika H4M (Nissan HR16DE), bo inaczej produkcję K4M by trzeba było utrzymywać tylko dla Megane i Dustera, a silnik Nissanowski jest montowany w wielu modelach na całym świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co kto chce i do czego.

Za jakieś 100 tys. zł można dostać M3 RS.(wg. strony Renault od 107 250 zł ale widzę, że jest chyba jeszcze jakiś dodatkowy rabat 5 tys. zł, a jak nie to w salonie zawsze można się potargować na "stary model") - gdybym miał teraz kupować nowy samochód to dla mnie faworyt.

M4 GT wg. oficjalnego cennika od 102 100 zł.

Focus ST z 2 litrową benzyną 116,5 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik K4M też zlikwidowano na rzecz silnika H4M (Nissan HR16DE), bo inaczej produkcję K4M by trzeba było utrzymywać tylko dla Megane i Dustera, a silnik Nissanowski jest montowany w wielu modelach na całym świecie.

I całe szczęście, bo nadawał się jedynie do lpg. Swoją drogą jestem ciekaw jak nissanowski się będzie sprawował, chociaż obawiam się, że równie beznadziejnie. Mnie martwi raczej obniżenie mocy Tce do 100 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie spodziewał po silniku z Nissana lepszych osiągów, żeby było ciekawiej jest bardziej skomplikowany niż K4M (ma np. po 2 wtryskiwacze na każdy cylinder).

Silnik Nissana nie nadaje się niestety nawet do LPG.

Dustery z tym silnikiem miały mieć możliwość montażu LPG, a później się z tego wycofano.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem od dealera ostatnio na kilka dni samochód zastępczy - Fluence z tego roku z silnikiem 1.6 115 KM (Euro 6) i nie widziałem kompletnie żadnej różnicy w stosunku do mojego Megane 1.6 110 KM. Spalanie również na tym samym poziomie. Do tego nowego silnika nie można założyć LPG więc dla mnie ta zmiana jest na gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ukryć że kończy się era idiotoodpornych silników benzynowych, jak i tych nadających się do LPG... Z Renault jedyny silnik dobrze współpracujący z LPG to na obecną chwilę 1.2 16V w Clio IV...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pomyśleć, że to wszystko w imię ekologii :-) Stare 1.6 z LPG jest pewnie i tak bardziej ECO od nowego 1.6 napędzanego benzyną. No ale wiadomo nie każdy, chce mieć gaz.

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze, jak wygląda ustawienie zbieżności w samochodzie z 4Control. Da radę to zrobić w zwykłym warsztacie, czy konieczna będzie wizyta w ASO? I czy nasze polskie ASO zrobi to porządnie? No i wreszcie jaki będzie koszt takiej usługi? Dlaczego pytam? Widziałem kilka recenzji nowej Megane i nowego Talismana, na kilku z nich testujący narzekali na ściąganie a to w prawo, a to w lewo. Może nie jest to taka prosta operacja? Bo jak inaczej wytłumaczyć takie zachowanie testowych egzemplarzy... Pamiętam, jak swego czasu w Turbo Kamerze był odcinek o problemach ze zbieżnością w jakimś VAGu. ASO kombinowało z jakimiś przedłużkami, tulejami, zwalano winę nawet na wiatr (który w dniach kręcenia mocno wcale nie wiał). Skoro w zwykłym aucie mogą być problemy z prawidłowym ustawieniem, to w takim z 4Control (gdzie zaawansowanie jest pewnie większe) chyba tym bardziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!