Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

W lagunach III jest 4control i zbieżność bratu robili w ASO w Warszawie. Ponoć była to ich pierwsza laguna na tej usłudze. Urwali jakiś drążek za 700zł i chcieli kosztem obarczyć właściciela auta :applause:

Jak zaczęli działać zgodnie z procedurą to wszystko się ustawiło idealnie i Lalka jechała jak po szynach. Koszt nie był specjalnie duży, ok 250zł z komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to przepraszam 1.6 sce to nowa konstrukcja? Po jaka cholerę slaby silnik 1.6 wstawiać którego nie można nawet zagazować?

Właśnie jeszcze jedna rzecz mnie naszła. Auto na 10 lat i to Renault, dość mocno eksploatowane i naładowane elektronika. Pierwsze dwa lata spoko ale potem haka jest cena takich ledowych świateł? 1500 za reflektor?

I cala reszta jak zacznie sie sypać to tez moze nie być ciekawie. 4controle edc w takim 7 latku po 150tys? Jakbym brał auto na dlugo to bym ograniczył bajery. Typu elektryczny hamulec postojowy po co to komu w ogóle?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że koszt nowych świateł LEDowych jest jeszcze wyższy...

 

Inna sprawa, że ja akurat elektroniki (może niesłusznie) się nie boję. Wolę nowe auto z turbiną (i momentem od dołu), ABSem, ESP, dobrymi światłami, elektronicznymi lusterkami i szybami, klimatyzacją czy zaawansowanym systemem multimedialnym niż wolnego od elektroniki Poloneza z prostym kaseciakiem. Co do elektronicznego hamulca to jest mi on akurat zbędny, ale są pewne rzeczy bez których nowego samochodu sobie nie wyobrażam. Bez automatycznej skrzyni biegów czy 4Conrol akurat pewnie bym się obył, ale w sumie chciałbym chyba i jednego, i drugiego spróbować ;] Tym bardziej, że opinie o 4Control znalezione w necie są zachęcające, a automatem kilka razy jeździłem i sam nie wiem czy nie wolałbym go od manuala. Start spod świateł jednak nieporównywalnie szybszy. Nie trzeba się spinać, wcześniej wrzucać jedynki. Zielone, puszczasz hamulec i do przodu ;]

 

Ale każdy lubi co innego :)

Edytowane przez veg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na allegro widzę siłownik elektryczny do tylnej belki 4 control z Laguny III. Podejrzewam że na czas regulacji zbieżności, za pomocą clipa można wyłączyć 4 control z tyłu, tak aby koła tylne były 100% proste jak w samochodzie bez 4 control. To tylko moje przypuszczenia...

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mówiąc o Megane GT za 102 tysiące... Octavia RS najtańsza kosztuje 108.

Bez nawi i koła 17 (ale na codzień chyba lepsze niż 18), jednak silnik to chyba duża różnica. Moment 350 przy 1500 to musi być piękne. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to przepraszam 1.6 sce to nowa konstrukcja? Po jaka cholerę slaby silnik 1.6 wstawiać którego nie można nawet zagazować?

Właśnie jeszcze jedna rzecz mnie naszła. Auto na 10 lat i to Renault, dość mocno eksploatowane i naładowane elektronika. Pierwsze dwa lata spoko ale potem haka jest cena takich ledowych świateł? 1500 za reflektor?

I cala reszta jak zacznie sie sypać to tez moze nie być ciekawie. 4controle edc w takim 7 latku po 150tys? Jakbym brak auto na dlugo to bym ograniczył bajery. Typu elektryczny hamulec postojowy po co to komu w ogóle?

Sce wcale teraz nie jest najsłabszy. Najsłabszy to Tce 1.2 100 KM. Dlaczego zmniejszyli moc i moment w tym motorze naprawdę nie wiem, chociaż jak ktoś już napisał, za dwa latka zrobią wersję limited podniosą moc do 115 KM i bedą sprzedawać jako nowość po odpowiedniej cenie he he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mówiąc o Megane GT za 102 tysiące... Octavia RS najtańsza kosztuje 108.

Bez nawi i koła 17 (ale na codzień chyba lepsze niż 18), jednak silnik to chyba duża różnica. Moment 350 przy 1500 to musi być piękne. ;)

Silnik nieporównywalnie mocniejszy, ale najtańsza Octavia RS z DSG kosztuje prawie 117 tysięcy, a nie 108.

 

Automat, 4Control, bogatsze wyposażenie (choćby navi i koła, nie badałem dokładnie cennika Skody ale np. systemu bezkluczkowego Octavii pewnie też brakuje). Dla mnie nowe Megane GT za 105 tysięcy (po dołożeniu lakieru metalik) to rewelacyjna, bezkonkurencyjna oferta. Nie zapominajmy też, że Skoda jest na rynku od dobrych kilku lat, a Megane (czy Astra) to nowości. Z Octavią RS jest podobnie jak z Leonem Cuprą. Oferują znacznie więcej mocy, ale chcąc otrzymać podobnie (=dobrze) wyposażony samochód musielibyśmy zapłacić grubo ponad 120 tysięcy.

 

Co kto lubi... Jeśli dla kogoś priorytetem jest moc, to ofertą Renault może być rozczarowany i wybierze Forda, Skodę czy Seata. Dla mnie osiągi silnika 1.6 205KM już w zupełności wystarczają i osobiście wolałbym nawet słabszy, ale lepiej wyposażony samochód z automatem niż mocniejszy, ale biedniejszy z manualem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sce wcale teraz nie jest najsłabszy. Najsłabszy to Tce 1.2 100 KM. Dlaczego zmniejszyli moc i moment w tym motorze naprawdę nie wiem, chociaż jak ktoś już napisał, za dwa latka zrobią wersję limited podniosą moc do 115 KM i bedą sprzedawać jako nowość po odpowiedniej cenie he he.

Dla mnie TCE 1.2 100 nie jest słabszy, pewnie i tak lepiej jeździ niż sce.

Automat, 4Control, bogatsze wyposażenie (choćby navi i koła, nie badałem dokładnie cennika Skody ale np. systemu bezkluczkowego Octavii pewnie też brakuje). Dla mnie nowe Megane GT za 105 tysięcy (po dołożeniu lakieru metalik) to rewelacyjna, bezkonkurencyjna oferta. Nie zapominajmy też, że Skoda jest na rynku od dobrych kilku lat, a Megane (czy Astra) to nowości. Z Octavią RS jest podobnie jak z Leonem Cuprą. Oferują znacznie więcej mocy, ale chcąc otrzymać podobnie (=dobrze) wyposażony samochód musielibyśmy zapłacić grubo ponad 120 tysięcy.

Zależy co dla kogo jest dobrze wyposażony samochód. W twoim słowniku dobrze czyli taki co ma wszystko bez panoramicznego dachu już chyba tylko. Potem się połowy nie używa, bo do cholery kto używa auto parkowania? W warunkach miejskich nie ma czasu na takie manewry.

Zresztą w sumie bez sensu taka rozmowa, bo o czym mówimy, o mocnym aucie na co dzień, czy aucie do szybkiej jazdy, szybkiego pokonywania zakrętów (tutaj na pewno Megane na plus) i ewentualnie do pojechania do kina? Po co mi na codzień koła 18? Żeby d*** na wybojach bolała?

Jak wszystko wezmę do kupy i widzę Octę, która nigdy mi się nie podobała, dopiero teraz jakoś wygląda, która jest większa, z olbrzymim bagażnikiem, który zawsze może się przydać, a przy tym ma nieporównywalnie mocniejszy silnik (a przy DSG to już w ogóle - Zacharowi 5,9s wyszło do 100) to mam odpowiedź. Zresztą potem przy odsprzedaży liczy się też głównie silnik, a to czy ma bezkluczykowy czy nawi to już nie jest takie ważne. No i właśnie co kto lubi ja nawi nie używam zawsze sprawdzę sobie na mapie adres przed jazdą i pamiętam.

Zawsze można wziąć zwykłą Octavię 1.8 180 DSG w najbogatszej wersji dokupić pakiet i zamknąć się w 100tys. Oczywiście tu już o sporcie nie ma mowy, chociaż silnik i tak może lepiej chodzić niż Megane 205, przynajmniej z danych papierowych tak wychodzi (250Nm przy 1250(sic!)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, na początku marca testowaliśmy Megane 1,2 TCE Bose z paroma dodatkami. Co tu wiele mówić te wszystkie gadżety tak przypadły do gustu, że nawet testowany Mercedeses A250 Sport nie robił takiego wrażenia jak Megane. W Mercedesie jedynie podobała się Moc :D oraz super jakość kamery cofania.

Szkoda że Renault nie zdecydował na umieszczenie silnika o mocy 150-160 KM.

Edytowane przez maciek127
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem, czy była tu już, ale wyczekiwana przez wielu wersja została dojrzana przeze mnie na Motor Show w Poznaniu. Niestety była za "płotem", więc bagażnika nie można było otworzyć, ani też usiąść z tyłu, aby mieć porównanie względem znanej już i przez niektórych zamówionej wersji hatchback. :(

post-82196-0-03140900-1459715235_thumb.jpg post-82196-0-40861500-1459715239_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!