Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Zastanawiałem się ostatnio nad dodtakowym zabezpieczeniem samochodu i popytałem w kilku firmach jakie autoalarmy oferują do Megane III, w większości sugerowali SEO Perfect, z tym że nie wiem czy ten alarm nie jest już trochę "leciwy" a co za tym idzie dobrze znany.. koszt alarmu z montażem 800zł, działa z orginalnej karty. Dzowniłem oczywiście też do ASO :) Alarm Cobra, podobno model specjalnie dedykowany dla tego modelu samochodu, koszt alarmu ok 870zł + 270zł za robocizne, oczywiście też działa z orginalnej karty i pewnie wszyscy Ci którzy mają autko od nowości z utoalarmem to doskonale o tym wiedzą bo właśnie ten alarm jest montowany.

Co myślicie o tych modelach, który lepszy i czy wogóle warto wydawać na to kasę.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najskuteczniejszym zabezpieczeniem jest zabezpieczenie własnej roboty. Wszystkie alarmy na rynku są znane również "firmom pozyskującym samochody". Co do ubezpieczenia to jak masz w pewnej firmie na przyzwoitych warunkach to raczej możesz spać spokojnie. Niektóre firmy mają też różne wymagania co do drugiego zabezpieczenia. Jedne wymagają go juz od 50 tys. zł (np. PZU) inne np. od 70 tys. zł (np. Warta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiści AC mam, ale wątpliwe to pocieszenie jak zwrócą Ci tyle kasy że o takim samym aucie możesz pomarzyć, wiem że lepsze to niż nic, bo jedno auto mi ukradli i AC nie miałem... Wiem też że na każde zabezpieczenie znajdzie się "kozak" co sobie z nim poradzi, ale prawda jest taka że auto bez zabezpieczenia znacznie łatwiej ukraść niż z jakimkolwiek zabezpieczeniem.

 

Dodano: 16 lis 2012 - 13:28

no troche słabo z tymi poradami chłopaki.... :(

ale w koncu ostateczna decyzja i tak należy do mnie :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tylko alarm Cobry zna protokół K-line a w zasadzie pseudo K-line po którym "lata" autoryzacja kodu i parę innych kluczowych informacji. Chłopaki z SEO korzystają z ramek na sieci CAN.

Dlatego alarmu Cobry dla platformy Borneo nie da się przełożyć z używanego auta a SEO tak. Ja przy tych samych cenach brałbym Cobre. Zerowa ingerencja w magistrale pojazdu. Dedykowane wyjście do alarmu, pełna integracja z samochodem. Z dokładaniem nody CAN'owej (alarm SEO) zawsze wiąże się minimalnie ryzyko wpływu na sieć od choćby pojemności zabezpieczeń na CANL i CANH.

Tyle tylko, że mało kto w ogóle bierze takie rzeczy pod uwagę bagatelizując to.

 

Tak jak powiedziałeś wybór należy do Ciebie.

Edytowane przez Robgold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Po pierwszym podłączeniu w centralce (syrence) zapisywany jest VIN auta.

Pozostaje Ci kupienie nowego alarmu. Montaż jest dziecinnie prosty (wpięcie kostek, auto ma niezbędne konektory) o ile trafi Ci się oryginalna wersja dedykowana pod Megane III.

Na rynku były również alarmy Cobry z dedykowanym oprogramowaniem pod Megane III ale niestety już bez wiązek i centralka była osobnym modułem co wymagało lutowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robgold - czyli jak kupię alarm Cobry dedykowany dla Megi III to wystarczy że go podepnę i śmiga? Nie trzeba nic programować ustawiać itp? Przepraszam jeśli to śmieszne pytanie, ale w dziedzinie elektryki/elektroniki to jestem ciemny jak tabaka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko czy jest opcja kupienia takiego alarmu Cobry poza serwisem ASO, bo tam to kosztuje 870 zł...

Ps. Robgold, wnioskuję,że posiadasz taki Clip? i napewno należysz do tych życzliwych forumowiczów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chciałbym trochę odświeżyć temat i zapytać szanownych kolegów w jaki sposób można się zabezpieczyć przed kradzieżą auta i jaki wybrać alarm .. immobilizer.

Z tego co czytam zasada działania alarmu po sieci CAN polega na tym że blokuje on UCH podobnie jak immobilizer fabryczny .. wszystkie informacje np. otwarcie drzwi, klapy itd. są wysyłane w ramkach jak i w ramkach wysyłana jest np. informacja załączenia alarmu i błysku np. kierunkowskazów / Tytan , Cobra/. Nie piszę tu o tym że załącza on syrenę która wyjąc denerwuje tylko sąsiadów / złodzieje często wywołują specjalnie alarmy aby je pod presją wyłączyć / ...zresztą kogo dziś obchodzi wyjący samochód na parkin gu.Jak ma się to do ochrony auta przed zeskanowaniem lub sklonowaniem karty / czasami auto zostawiamy u mechanika / , jej kradzieżą np. na basenie lub zwykłym zarobieniem na parkingu w palnik i zabraniem karty i samochodu przez złodzieja. Alarmy o których tu czytam Cobra czy Tytan / koszt powyżej 800 pln /czy seo perfect / trochę tańszy nie uchronią nas jeśli ktoś będzie miał kartę od naszego auta. Chciałbym uniknąć sytuacji jaką opisał kolega

http://megane.com.pl/topic/38915-skradziono-meganke/page__hl__autoalarm

który miał zamontowany fabryczny alarm. I co..?? auta nie ma. Rozwiązanie polegające na wyłączniku i odcięciu pompy paliwa może jest mniej wyszukane ..ale chyba bardziej skuteczne. W kilku poprzednich swoich autach montowałem sobie rozwiązanie bazujące na immobilizerze ..była to proxima pen. W kieszeni nie zależny transponder i bez żadnych syrenek i innych pierdołów. Chodziło o to aby auto nie odjechało. Tym razem patrząc na ceny alarmów CAN i zasadę działania..równolegle z immobilizerem fabrycznym / niech mnie ktoś z kolegów poprawi jeśli się mylę / gdzie załączanie i wyłączanie alarmu jest kartą / kluczem / pojazdu ...chyba powrócę do tańszego i nie zależnego rozwiązania :notacrook:. Czy ktoś z kolegów ma jakieś opinie na temat takiego sprzętu...

http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3488-Mot-Proxima-ZeroGHz.html

W tym temacie kol. radzi przerwać obwód przycisku rozruchu..przyznam że genialne <szukaj>

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10752060#10752060

Jakie są Wasze opinie odnośnie tematu zabezpieczenia auta ..

 

Dodano: 27 sie 2014 - 14:42

Dla tych wszystkich którzy zastanawiają się nad dodatkowym zabezpieczeniem auta w postaci odcięcia pompy paliwa informuję że po jej odcięciu / elektrycznym :) / przerwa na wyjściu z R374 pin 1 nie ma żadnych błędów w komputerze i na wyświetlaczu a w czasie odpalonego silnika nie pokazują się żadne komunikaty. Silnik gaśnie i nie można go ponownie uruchomić. Również czas na ponowne odpalenie po załączeniu obwodu dla pompy paliwa nie jest zbyt długi. Przerwę należy zrobić na przewodzie biegnącym do pompy najlepiej przy pomocy przekaźnika wykonawczego a elementem sterującym przekaźnik może być ukryty wyłącznik, immobilizer itd. W moim przypadku to : http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3488-Mot-Proxima-ZeroGHz.html

Bezpiecznik F21 zasilający pompę paliwa zasila również kilka innych obwodów m. innymi cewki i moduł sterujący dlatego przerwa na nim jest nie wskazana. Nie będę opisywał jak ja zrobiłem i gdzie to zabezpieczenie / bo to już by nie było zabezpieczenie :) / ale montaż sprowadza się do przecięcia kabelka na którym biegnie zasilanie pompy i doprowadzenie masy / np NAA pod tapicerką schowka pod nogami kierowcy /do układu. Polecam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest dobre rozwiązanie, na szybko auto ukraść teraz to nie problem,

Jest dostepny sprzęt który koduje klucze bez niczego - czyli łamakiem do zamka drzwi wchodzimy z komputerem i nową kartą 30s kodowanie i jedziemy w sina dal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!