Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator? 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Megane 1.6 16V z 2008r i aku mam Renault 50Ah 420A, jest tam od nowości.

Zastanawiają mnie dwie rzeczy.

1. Dlaczego wg katalogu Centry proponowany jest 60Ah 630A, skoro Renault włożyło sporo słabszy a te wartości są ustandaryzowane

2. Czy biorąc pod uwagę, że aku renault ma ponad 4 lata a sprzedaję stare auto z aku rocznym Centra 53Ah 540A, warto byłoby je podmienić?

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to sobie zamień jak pasują klemy plus i minus. Ja w swoim mam akumulator wstawiony przez ASO 44Ah i prąd rozruchu 420A. Ważniejszy od pojemności akumulatora jest prąd rozruchowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swój akumulator od nowości wymieniłem dopiero miesiąc temu chociaż jeszcze kręcił (pewnie przez to że zawsze stał w garażu) oryginalnie miałem 47ah, teraz mam Centre Future 47 Ah/450.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam... Od niedawna jestem posiadaczem Scenica II z 2003r. z silnikiem 1.6 16V i potrzebuję porady odnośnie doboru odpowiedniego akumulatora do tego autka (stary aku był włożony na tzw. sztuke, więc nie mam punktu odnisienia). Nie pytałbym gdyby nie telefon do serwisu <> i..., no właśnie. Pomijając już "zaporową" cenę akumulatora (550zł za idealnie dopasowany do mojego auta), wysłuchałem też całą litanie och-ów i ach-ów o owym akumulatorze oczywiście bez podania żadnych parametrów i to że jak będą choćby minimalne różnice w parametrach od proponowanego to mogą nastapić takie usterki jak uszkodzenie wyświetlacza licznika, problemy z kartami, z systemem hands free ogólnie z elektroniką (pan z serwisu to "gwarantował"). Jak powiedziałem, że zwryfikuję te "informacje" m.in. na naszym forum to delikatnie mówiąc nie był tym faktem ucieszony i delikatnie stwierdził abym głupot nie czytał i itd. itp. Nie przepadam za tym jak próbuje się mi "prostować rogi", więc stąd ten temat. Doradźcie proszę.

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usterki liczników (wyświetlaczy) w tych rocznikach to norma, a nie przyczyna w aku.

To samo dotyczy kart i HF, jak się mają zepsuć to się zepsują, niezależnie od wielkości i pojemności aku.. Znalazł słuchacza, który płaci za za jego monolog i pojechał po bandzie, wciskając wszystkie skopane przez producenta podzespoły pod niedopasowany aku.

W zakupie nowego zawsze jest tolerancja i te widełki nie są takie wąskie jak to ASO sugerowalo. A jaki dokładnie aku zakupić, to znajdziesz już w tematach jakie tu sa i to całkiem aktualne. Przynajmniej raz na 2 tygodnie ktoś o to samo pyta.

Tu porzykładowy temat:

http://megane.com.pl/topic/43816-jaki-akumulator-16-16v/

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zorientowałem, według katalogu powinien być akumulator 50-55Ah 600A, raczej trudno znaleźć 50Ah, a nawet 55Ah z 600A prądu rozruchowego (podobno była taka Varta 55Ah 600A ale ja nie mogę jej nigdzie znaleźć). Skupiłem się więc na Centrze Futurze (bo taki zakupiłem do swojego "starszego" Scenica z gazem i hula 3 rok - 53Ah 540A) i mam zamiar kupić albo identyczny albo trochę mocniejszą Future 60Ah 600A (gdyż też mam zamiar założyc do niego LPG). Mam nadzieję, że to jest dobry wybór...

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemność i prąd rozruchowy jest odpowiedni według danych z innych tematów co do producenta jedni chwalą inni nie. Czytaj też o aku do diesli ale głównie zwróć uwagę na opinie o producentach. Czasami nie warto za nazwę płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dzisiaj zakupiłem nowy akumulator go meganki. Padło na Centrę Plus 50Ah 450A. Aktualna cena to 224zł brutto przy oddaniu starego. Poprzednio miałem zamiennik renault 44Ah i 420A prądu rozruchowego i wytrzymał ponad 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!!

Jakoś tematów o aku jest sporo, ale to których kto poleca nie widać.

 

Czy musze wymienić aku?

Samochód z 2008 roku, miał zamontowany oryginalny aku renaul 420A 50Ah.

Aku jak i samochód ma już prawie 6 lat wiec chyba czas na wymianę.

Jaki akumulator kupić? Większy czy taki sam.

Mój scenic to alize i elektroniki w nim jak kot napłakał (tylko przednie szyby i lusterka).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Boski

Generalnie jeśli bateryjka nie sprawia problemów to nie ma sensu jej wymieniać. 6 lat to dużo i nie. Mam mondeo tdci z 2003 roku z akumulatorem, który włożyli na montażu - jak do tej pory nie było takiego mrozu żeby nie odpalił (prędzej ropa w filtrze stawała). Mam megankę z 2003 roku, do aku się jeszcze nie dobrałem, ale podejrzewam, że jeszcze nie był wymieniany.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!