Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator? 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jaki akumulator najlepiej wybrać do Grandtour PHI 2005 1.6 16V?? Jakie ma mieć parametry??

Poczytałem trochę i zastanawiam się nad parametrami 64AH 640A . Chociażby model Centra Futura CA640 . Będzię dobry?? Czy polecacie coś innego.

Wyposażenie Megi troszkę bogatsze o fotele podgrzewane i wszystkie szyby elektryczne. A tak to chyba standard ;-)

 

Pozdrawiam

 

PS: Teraz mam założony aku firmy "Banner" model bn6048 56009, 60 Ah, 480 A . Nie wiem od kiedy on siedzi w mojej Megance. Nie za słaby on był??

Edytowane przez grzechoo8813
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jak najbardziej wystarczający.

Co się z nim dzieje?

Banner to porządna firma, może warto się zainteresować poziomem elektrolitu i stanem naładowania akumulatora, wtedy jeszcze trochę posłuży.

Od około pół roku użytkuję dwa Tuborgi Pro Dynamic.

Jak na razie odpukać są OK i co ważne bardzo szybko przyjmują ładunek ładunek po odpaleniu (szybko się doładowują po odpaleniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jak najbardziej wystarczający.

Piszesz o Bannerze czy Centrze??

 

Z tym Bannerem byłem dziś na testach i jego stan techniczny wypadł poniżej 48% (jego wartość nominalna od nowości to 480A a faktyczna na dziś to około 235A. Do tego wysokie spadki napięcia. Objawy to Przygasanie świateł przy domykaniu szyb itp. Do tego ostatnio nie mógł odpalić. Dopiero za trzecim razem załapał ale skasował wszystkie dane z komputera (przebiegi,spalanie).

Ładowany był prostownikiem przez ponad 20h a po odłączeniu, po może dziesięciu godzinach stan naładowania wynosił 60%.

 

Więc chyba nic innego nie pozostaje jak wymiana na nowy. Rozmyślam jeszcze nad Varta Silver Dynamic D21 61AH 600A.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli akumulator nadaje się na złom.

W przypadku akumulatorów naprawdę warto zaufać polskim producentom, bo mają wyroby na światowym poziomie.

Polscy producenci to np. AutoPart/Tuborg, Loxa, ZAP/Jenox, Centra/Exide (akumulatory Exide na rynek UE robione są w Polsce).

Varta nie jest jakimś super akumulatorem i powiedzą Ci to w większości specjalistycznych sklepów.

Poniższe testy dają pewien pogląd na akumulatory.

http://www.akubiz.biz/artykul,262,szwedzki-test-akumulatorow-2015-wygrywa-banner-powerbull-62ah

http://www.akubiz.biz/artykul,263,swiat-akumulatorow-i-emotopl-prezentuja-test-konsumencki-akumulatorow-rozruchowych-74ah-do-82ah

http://www.akubiz.biz/artykul,266,swiat-akumulatorow-i-emotopl-prezentuja-badania-wlasne-akumulatorow-rozruchowych-92ah-do-110ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie bawcie się w akumulatory z najwyższej półki typu "Futura" itp. Powód bardzo prosty. Mniejsze odległości między przekładkami w celach, co za tym idzie bardziej są wrażliwe na uszkodzenia. Mają te akumulatory wytrzymać gwarancję, a jak nie wytrzyma to zawsze można winę zrzucić na użytkownika. Sam jak kupowałem 2 lata temu nowy akumulator w serwisie centry, to sprzedawca na dzień dobry chciał i wcisnąć futurę. A ja mu, że chcę Plusa, bo dłużej wytrzyma niż futura. I przyznał mi rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pawel nie koniecznie za mały. Ja miałem włożony akumulator przez serwis Renault 44Ah, 400A. do silnika 1,6 16V. I wytrzymał w aucie 5 lat. Teraz mam Centrę Plus 50Ah, 450A, drugi rok i pali jak szalony. I jeszcze ani razu nie ładowałem go z prostownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda 1.4 16v, ale od ponad roku aku 41 Ah 360 A :D Prądu rozruchowego nie mierzyłem. Tegoroczne mrozy (auto stoi pod chmurką) zniósł bez problemu. Jak padnie przedwcześnie dam znać B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 25 km od pracy do aso renault na przegląd zimowy więc nie mógłby być niedoładowany....No ten fabryczny miałem 50 Ah i 420 A i wytrzymał 9 lat i 205 tys. km ale jedna cela pękła i dawał 10V zamiast 12.4V.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od połowy września akumulator Tuborg 50 Ah 510A, i w połowym styczniu wynik 443 A czyli 86%.

A czym to mierzone było???

 

Przejechałem 25 km od pracy do aso renault na przegląd zimowy więc nie mógłby być niedoładowany...

Może być niedoładowany, po przejechaniu takiego dystansu. Sprawdź gęstość elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!