Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator? 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam problemu w samochodzie, wiec pierwsze padło na akumulator. Ale to nie aku... ale…

Jak już jesteśmy w tym temacie to czy do mojego auta (miałem 420A, pojemność 50Ah) może być zamontowany akumulator o pojemności 60Ah i rozruchu 600A (Centra Futura)?

Czytałem że można zwiększyć moc standardowo zamontowanego akumulatora o nie więcej niż 10%, a rozruchu na maksa, ile tylko się da.

Tutaj wzrost pojemności wychodzi o 20% więcej.

Czy lepiej mniejszy co te parametry spełnia (54Ah i 520A – Centra Plus)?

Samochód to benzyniak, nie diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja finalnie zakupiłem do swojego Scenia Centre Futurę 60Ah 600A w pażdzierniku zeszłego roku. Myślalem o Futurze 53Ah, bo miałem w starszym Sceniku i go przełożyłem, ale niestety nie dawał rady (rozładowywał się po tygodniu). Myślałem, że jest uszkodzony i oddałem go na reklamację do serwisu EXIDA bo był jeszcze na końcówce 3-letniej gwarancji, ale naładowali, pomierzyli i oddali z wzorcowymi wydrukami pomiarów. Więc sprzedałem go i kupiłem Futurę 60Ah, śmigam i jest ok. Nadmienię tylko, że mam dość bogatą wersję i instalację LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a takie pytanko. Mam w megi ori akumulator jeszcze z fabryki z 03r 50ah. "oczko"juz jest białe,ale normalnie odpala nawet po długim słuchaniu radia na otwartych drzwiach (lampki). Sprzedaje aktualnie 307mke,w której mam prawie nową Centre future 64ah. chętnie bym ją zamienił,ale czy 64ah to nie za dużo do 1.6? coś się może stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jakiej firmy kupić? Bo u mnie dziś fabryczny akumulator odszedł... Więc w sklepie są:

SPECBAT(VARTA), GROM, VIPER(VARTA), Voltmaster(CENTRA), Westa Forse, Exide, Yuasa, Centra, Tuborg Black, Banner, V-MAX, TAB polar, Sznajder, Fiamm, Topla energy. Który z nich wybrać?

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2 x Tuborg Pro Dynamic (różne pojemności), na razie sobie radzą dobrze, zobaczymy co będzie zimą.

Mam nadzieję, że nie będę musiał korzystać z 3 letniej gwarancji.

Każdy K4M się trochę trzęsie, taka już jego uroda, a akumulator nie ma na to żadnego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej

Mam zamiar kupic nowy akumulator do mojej Meganki. Prawdopodobnie bedzie to cos od Varty. Mam pytanie troch innej natury otoz chcialam sie zapytac czy moze ktos kupowal w tym sklepie akumulator, podaje adres https://www.motointegrator.pl/szukaj/akumulatory-413/. Jest taniej prawie 50zloty w porownaniu do sklepu fizycznego. Moze ktos tam juz cos kupowal i sie wypowie??

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep jak najbardziej pewny. Ale z racji tego, że to olbrzymia hurtownia to lepiej weź ze sobą multimetr (w zasadzie to powinni udostępnić na sklepie) i zmierz napięcie na zaciskach. Jak będzie miał 12.7 - 12.8 tzn. że jest w pełni naładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź :)

Niestety ale nie posiadam multimeteru, mam nadzieję że wszystko będą mieć już na miejscu i sprawdzą mi nowy akumulator.

Jak będzie po sprawie to napiszę czy wszystko jest ok.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!