Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic III phi - katastrofalna jakość materiałów!


Rekomendowane odpowiedzi

Poprzednio użytkowałem tylko samochody na literkę T. Zazwyczaj kupowałem kilkuletnie z przebiegiem 100 kkm, ale jakoś nigdy nie sprawiały większych kłopotów. Po powiększeniu rodziny pomyślałem o zakupie tego jedynego pojazdu rodzinnego 'na dłużej', nowy z salonu na gwarancji. Wybór padł na Renault Scenic III - nowy piękny pojazd, zdecydowanie wygrał z Verso (brzydki i bardzo drogi), Yeti (co to jest?), Altea (bardzo słabe wyposażenie), Golf Plus (jaki on rodzinny?).

 

Scenic III TomTom edition jest piękny, po liftingu ma piękny przód, ledy, automatyczne światła, kamera cofania, radio z mp3, telefon. Cudo! Wyposażeniem zabija konkurencję, to samo dotyczy wrażeń z jazdy. W środku za kierownicą czuję się jak bym prowadził autobus a jest zaledwie o kilka cm dłuższy niż Corolla E12 i do tego bardziej zwrotny. Zalet pełno! Do tego po przejechaniu 7 kkm spalanie wynosi 8,4 l (1.4 TCe - jazda głównie w mieście). Prawe brak problemów technicznych (oprócz czujnika jakości powietrza i ogrzewania tylnej szyby).

 

Jednak jest też spora wada: katastrofalna jakoś materiałów użytych wewnątrz jak i na zewnątrz! Nowe auto użytkuję bardzo ostrożnie, staram się dbać o nie ale przy takiej jakości materiałów nie jest to możliwe. W środku pierwsza rysa pojawiła się na schowku z przodu auta od .... kartonu z pieluchami Dada (te z biedronki, karton rwie się w rękach), następna rysa pojawiła się od telefonu położonego w schowku przy podłokietniku (fakt, ma metalową obudowę), jest pełno rys od butów na drzwiach (nie mylić z brudem, to przetarty plastik) a do tego jak kierowca odpina pas to trzeba bardzo delikatnie odłożyć pas bo inaczej każde lekkie uderzenie powoduje wgniecenie i ślad na plastiku przy słupku drzwi! Jednak dzisiaj to już się załamałem. Po myciu auta (myjnia bezdotykowa) na całej szybie z przodu zobaczyłem całą masę rys! Jak to możliwe jak specjalnie używam płynu do odmrażania szyb aby nie robić rys od skrobaczki? Tego już za dużo! Czy to normalne dla tych aut? Może ja przesadzam i powinienem się wyluzować ale auto ma 6 miesięcy a wygląda podobnie jak 7-letni yaris mojej żony, którego sprzedałem przez zakupem Scenic'a. Jestem umówiony z ASO na naprawę elektryki ale oni umywają ręce do "jakości materiałów". Co robić z tym problemem? Pogodzić się z taką jakością wykończenia czy też awanturować się i pisać to Renault?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz mieć starsznego pecha. Nie zauważyłem takiej wrazliwości w materiałów w MIII. Inna sprawa to to co napisał Prezes - już się nie robi takich aut jak kiedyś. Jedna rzecz jest pocieszająca, że nie sa takie awaryjne (kolega prowadzący serwis odczuwa to na własnej skórze). :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale muszę to napisać: JESTEŚ PRZEWRAŻLIWIONY.

Auto to auto... i tylko auto... Nic więcej...

Czytam Twój opis i wiary nie daję, że takimi pierodołami się martwisz. Dobrze, że Ci ktoś wgniotki na parkingu nie zrobił albo wózkiem z zakupami nie zarysował - bo z opisu tamtego wnioskuję Twoją całkowitą załamkę wtedy. :D

Traktuj auto tak jak należy - jako zwykły przedmiot do przemieszczania się z punktu A do punktu B - a nie jako członka rodziny - to mniej stresu będziesz miał, dłużej i zdrowiej pożyjesz :mrgreen:

Mój post miał Ci uświadomić, że za dużą wagę przywiązujesz do przedmiotów, a nie by Cię krytykować personalnie.

Uśmiechu więcej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także mam Scenica III (2011r). I u siebie zauważyłem, że dość szybko pojawiły się rysy na szybie. Niestety zapewne w ramach gwarancji ASO nie zrobi z tym nic. Co do rys na dolnych plastikach to nie jest to auto za 200 tyś zł, ale za ponad połowę mniej. Twarde plastiki mają to do siebie, że się szybko porysują. Fakt, u mnie takich rys nie mam, ale już dawno przestałem się przejmować byle czym (auto mam od nowości). Dbam tylko, aby nie myć auta w myjni automatycznej tylko bezdotykowej. Najlepiej jak myję sam, ale to nie zawsze wchodzi w grę.

Rozumiem, nowe auto. Chciało by się mieć je bez rys jak najdłużej, ale to chyba tylko w garażu. W życiu jak to w życiu - tu ktoś puknie drzwiami, tam zarysuje zamkiem od kurtki... Ot co... Nie zwalałbym od razu na kiepskie materiały, ale raczej na oszczędności i ekologię. Chcesz mieć miękki dolny plastik - kup coś eksluzywnego i trzymaj pod kloszem, albo osłoń sobie jakimś welurem :mrgreen:

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jeszcze tapicerkę połączoną z ekoskórą to szykuj się na to, że popęka w niedługim czasie. Ja też pisałem o tragicznej jakości materiałów - szczególnie plastików, których bez urwania zaczepów nie da się zdjąć. Ja olewam temat bo szkoda zdrowia, takie teraz samochody produkują - kupić, zużyć i wyp...... na śmietnik. Szkoda tylko, że samochód dla przeciętnego robola kosztuje tyle co skromna kawalerka...., ale to Polska a nie elegancja-Francja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze PRIMO - jak Scenic po FL to Scenic III Ph II.

 

Też użytkuję 1.4 TCe TomTom 2012 - też porysowałem klapę od dużego schowka przed fotelem pasażera, ale porysowałem metalowymi okuciami od segregatora.

Co do jakości materiałów - dziś zauważyłem że lekko odłazi dolna listwa ochronna na drzwiach pasażera od strony kierowcy, przedni górny róg lekko "stuka". Mam zamiar uderzyć z tym do ASO.

Co do szyby - problemem może być to (tak jest u mnie) - w trakcie jazdy jak załączasz sprysk przedniej szyby - najpierw idą wycieraczki, potem sprysk. Staram się czyścić szyby na postoju.

Na postoju jest odwrotnie - najpierw sprysk, potem wycieraczki (wydaje mi się prawidłwe). Dodatkowo - pompka do tylnej szyby ma jakąś małą moc - też trzeba chwilę poczekać zanim "tryśnie".

Edytowane przez grzes74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo - pompka do tylnej szyby ma jakąś małą moc - też trzeba chwilę poczekać zanim "tryśnie".

To już ktoś niedawno indywidualnie poprawiał, zakładając na ten wężyk zaworek zwrotny.

Jest to na forum w postach opisane, jaki, jak i gdzie zabudować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już ktoś niedawno indywidualnie poprawiał, zakładając na ten wężyk zaworek zwrotny.

Jest to na forum w postach opisane, jaki, jak i gdzie zabudować.

 

A nie wiesz przypadkiem gdzie jest ten post?

Edytowane przez toomas08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szyby - problemem może być to (tak jest u mnie) - w trakcie jazdy jak załączasz sprysk przedniej szyby - najpierw idą wycieraczki, potem sprysk. Staram się czyścić szyby na postoju.

Na postoju jest odwrotnie - najpierw sprysk, potem wycieraczki (wydaje mi się prawidłwe).

 

Mam tak samo i też tak postępuję. Co do tylnej szyby i spryskiwacza to mam zamontowany zaworek zwrotny (koszt to chyba 3zł) w progu od strony pasażera (przód). Montaż banalny: demontaż 1 plastiku, wyciągnięcie rurki, przecięcie jej, wstawienie zaworka (zgodnie z kierunkiem strzałki na nim) i ponowny montaż. Dodatkowo oba końce zaworka ścisnąłem małymi opaskami zaciskowymi - na wszelki wypadek). Efekt jest widoczny NATYCHMIAST.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Co do tylnej szyby i spryskiwacza to mam zamontowany zaworek zwrotny (koszt to chyba 3zł) w progu od strony pasażera (przód)

Jaka tam jest średnica wężyka? Pytam bo na Allegro są dla rurek 5mm i nie wiem czy będzie ok czy trzeba coś innego szukać.

norbert_p to Ty zakładałeś do swojego scenica dysze mgłowe z kangoo?? Jak się spisują ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja w swoim Scenicu III, już po paru miesiącach używania miałem rysy, na konsoli środkowej - okolice sterowania GPS, plastiki porysowane od koncówki z pasów bezpieczeństwa. Bardzo podatne na uszkodzenia. Niektóre materiały wnętrzna źle dobrane po prostu. Jakość taka sobie niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!