Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy silnik nie osiąga temperatury. Sytuacja wygląda następująco: temperatura silnika wskoczy do pionu(3 kreska) i spada delikatnie, później jadąc kolejne kilometry się utrzymuje tak. Co to może być? Dzięki za odpowiedź

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiając auto na luzie osiąga temp i ją trzyma. Dzisiaj zauważyłem, że podczas postoju na luzie przy 9 stopniach na zewnątrz oraz padającym deszczu idzie lekki biały dymek z rury wydechowej. Ale myślę że to normalne? Czy uszkodzony termostat wykaże na komputerze??

Edytowane przez grom91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie biały dymek przy 9 stopniach i jak mniemam wilgoci jak [cenzura] to oznaka padniętego silnika!!. No weź facet.... przecież to normalne na taką pogodę. I mówię weź wykręć ten termostat i przeczyść. Na [cenzura] jechać na kompa za 100 zł jak można zrobić to za friko +- koszt piwa.

 

Kolego, na forum wysławiamy się cenzuralnie! damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grom91 jeśli się na tym nie znasz podjedź do mechanika i powiedz żeby wymienił termostat. Jeśli dasz rade sam to wjeżdżaj do garażu i do roboty. Jeśli jeszcze da rade to wyczyść choć osobiście bym go wymienił. Termostat kosztuje niedużo a wymiana da Ci pewność jego sprawności. Uszkodzonego termostatu raczej komputer Ci nie pokaże. Wymień to jak najszybciej bo zimą nigdy nie dogrzejesz auta i będziesz jeździł w rękawiczkach :) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ok, w tym tygodniu się zabiorę za wymianę. Tylko mam pytanie czy muszę kupić termostat z obudową tzn taki: http://allegro.pl/termostat-gates-laguna-megane-scenic-ii-1-4-1-6-i4662715375.html Dzisiaj patrzyłem to ta plastikowa obudowa z z linku u mnie jest metalowa. Czy poprostu sam termostat: http://allegro.pl/termostat-renault-clio-megane-i-ii-scenic-thalia-i4656689982.html

 

Dzięki za odpowiedź

 

Dodano: 04 lis 2014 - 16:56

dzisiaj wymieniłem termostat. wybrałem verneta, okazało się że w oryginale też wsadzony był vernet z numerami renaulta, po wstępnej jeździe dzisiaj wskazówka stoi w pionie, czyli wszytsko ok. czas wymiany 50min.

Edytowane przez grom91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, jestem od niedawna użytkownikiem Renault Megane II z silnikiem diesla 1.9 o mocy 120KM. Ostatnio zauważyłem że temperatura silnika nigdy nie dochodzi do 90 stopni max do 70, co prawda są mrozy max -5 ale według mnie i tak się za długo grzeje. Czy jest możliwość ze to termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Przyklejam się postem z innego tematu: Temperatura w moim dci 1,9 dobiega do drugiej kreski max i nic nie da rady więcej. I dobrze. Zastanawiam się tylko nad jedną rzeczą - mianowicie po osiągnięciu max temperatury wiatrak nie załącza się wcale, bo sprawdzałem. Już od dawna nie słyszałem załączającego się wiatraka nawet podczas ostatnich upałów 35 stopni. Jazda 10 min przy dzisiejszej temp zewn. 25 stopni na pierwszym biegu na obrotach pod 2 tys. i nic. Czy to normalne, że diesla nie można przegrzać? słyszałem że b. ciężko. W takim razie po co wentylator skoro się wcale nie załącza?. Sprawdziłem że went. stoi poprzez zaznaczenie jednej z łopatek w górnym położeniu. Jeśli jeździłbym ze zwiększoną prękością pęd powietrza wpadający przez chłodnicę mógłby obrócić wiatrakiem. Wiatrak obraca się lekko gdy go poruszę ręcznie. Kto ma diesla niech się wypowie proszę. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zauważyłem ten sam problem u siebie, było OK dopóki temperatura nie spadła poniżej 0.

MII Ph2 1.6 16V 112KM, klimatronik na 18 stopni - nawiew ustawiony na 3.

Wskazówka temperatury dochodzi do 3 kreski i po otwarciu termostatu opada.

Później waha się, nigdy nie stoi stabilnie na 3 kresce.

Podłączyłem wczoraj ELM-a przy -7 na zewnątrz, pokazywał w trasie max 81, temperatura zależnie od obrotów już po otwarciu termostatu 70-80 stopni.

Teraz albo ELM źle pokazuje albo uszkodzony mam czujnik, bo 80 to chyba ciut mało, z tego co wyczytałem termostat dla benzyny otwiera się przy 89 ?

Zauważyłem też, że przy -14 na zewnątrz wskazówka temp. przy niższych prędkościach potrafiła spaść prawie do drugiej kreski.

Za dwa tygodnie montuję LPG i zastanawiam się nad wymianą termostatu, mam niestety ten plastikowy za 200PLN :(

Czy te spadki temperatury to norma i TTTM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!