Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

i jeżeli jest tak jak piszesz to daję temu silnikowi :D

Przy dodatkowych zabawkach w nawiewie grzejących wnętrze nim silnik się nagrzeje, ocena akurat jest odwrotna. 1,9 dT w porównaniu z tym dCi jest :D

Wiem co piszę, bo miałem porównanie, dziś właśnie się pozbyłem sceniola starszego z tym silnikiem, a w użytkowaniu dwa 1,5 i 1,9 dCi

Jedynie co jest na + dT to obojętność na rodzaj gnojówki jaką mu do baku wlewasz.

W dCi nie jest to już tak obojętne i nieistotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest tak jak piszesz to daję temu silnikowi :D
poczytaj i się wtedy wypowiedz czy :P czy :D

-12*C jest już mocniejszym mrozem, a 5 km to wcale nie jakaś dłuższa przejażdżka. jeśli damy mu II bieg i 4 kRPM to może i uda się go zagrzać do 4 kresek (a może 5), ale kto z mądrzejszych by tak pałował motor?

silnik dCi ma wysoką sprawność termodynamiczną i ma dużo mniejsze wydzielanie się ciepła ze spalania, więc po prostu większa jest energia przekazywana na cele trakcyjne :P

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał 230 tys km, ale nie o silnik chodziło, a o wymagany remont po probie wytrzymałości blach na zjeździe z A1 na węźle Sośnica. Tu szczegóły:

http://megane.com.pl/topic/2054-stluczka-fotki-tylko-naszych-autek/page__view__findpost__p__328053

Blachy pobocza były młodsze, grubsze, profilowane, to i bardziej wytrzymałe....

Koszt remontu i malowania w granicach 4 tys zł. Zawsze była by to jednak odnowiona stara skarbonka, która przy obecnych przebiegach miała prawo powoli się sypać i wymagać dofinansowania. To przewód chłodniczy, to sworznie, aku, tarcze, za niedługo komplet nowych opon.....

A że sceniol starszy przyczynił się do zarobienia i zaoszczędzenia na nowszego, to był pretekst i czas, by go odstawić w takim stanie jak na fotkach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Jego miejsce zajął o 7 lat młodszy sceniol II 1,9dCi 120KM, z końca 2004 roku.

Pożegnałem się z nim jednak z pewną dozą sentymentu i dobrych wspomnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Trzy dni temu stałem się posiadaczem Megane II 1.6 16V phII (z tym oznaczeniem ph nie jestem pewien bo nie mogę znaleźć konkretnej informacji na ten temat)z roku 2006.06 i wydaje mi się że problem niedogrzania mojego egzemplarza nie ominął.

Auto nagrzewa się do tej 3 kreski (licząc tą na której leży wskazówka kiedy silnik jest zimny) a potem spada do drugiej i tak już zostaje (jak na foto), bez znaczenia czy grzeje w środku czy chłodzę :) Wymieniać termostat czy zostawić w takim stanie jak jest bo niektórzy na forum po wymianie mieli tak samo jak przed a nawet gorzej więc zastanawiam się nad sensem "remontu" ?

Z góry dzięki za pomoc !

post-55469-0-81972200-1360658292_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(z tym oznaczeniem ph nie jestem pewien bo nie mogę znaleźć konkretnej informacji na ten temat

Informację miałeś dostarczoną zaraz po rejestracji, jako jeden z linków wysyłanych automatycznie....

No ale kto by to czytał.....

To przecież tylko instrukcja i regulamin z załącznikami....

http://megane.com.pl/topic/22738-instrukcja-korzystania-z-forum-meganecompl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

airbites, chyba jest dokładnie odwrotnie :) Licznik ze zdjęcia to zdecydowanie ph2.

Rocznik też wskazuje na to że może to już być ph2, więc chyba wszystko ok.

Edytowane przez punxhc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A admin napisał że nie zapoznałem się z opisem przed przystąpieniem do czynnego udziału w forum :)

Chyba to jest phII bo ma te nerki z przodu obok znaczka takie rozchodzące się a w phI są takie jakby prostokątne i światła tylne troche nowsze, więcej różnic między ph'ami (jak ktoś ma jakąś lekturę na ten temat proszę o linka na priv żeby nie zaśmiecać tematu a chętnie poczytam co się jeszcze zmieniło :P

Załączam fotki mojej ph chyba II może pomoże w jednoznacznym rozpoznaniu :)

post-55469-0-68335900-1360681993_thumb.jpg

post-55469-0-01644100-1360682076_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...u mnie tez ph II ale mam inny wygląd obrotomierza. Nie ma tych kreski małe, tylko kreski np. przy 2 tys. obr, potem 2,5 tys. obr,a Nft ma tak 2 tys, potem kreski małe od 2100 do 2400 obr itd.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Przeczytaj to coś wstukał i popraw zanim wyślesz na forum -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!