Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Do wymiany termostat lub czujnik temperatury. Odpal auto i po kilku minutach sprawdź węże dochodzące do chłodnicy czy sa ciepłe, jeśli tak to puszcza termostat a jeśli są zimne(oba) to czujnik podający temp. na deskę do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puszcza termostat a jeśli są zimne(węże)(oba) to czujnik podający temp. na deskę do wymiany

Hmm...co ma termostat do czujnika na deskę? Nie mieszaj chłopakowi. Z tym sprawdzaniem ciepłoty węży masz rację..wąż odchodzący od termostatu powinien być chłodny do czasu nagrzania silnika,czyli,,małego obiegu''. A czujnik jezeli sprawny pokazywał będzie faktyczną temp. płynu mimo otwartego termostatu..w mieście będzie wzrastała temp. aż do uruchomienia wentylatora a w trasie spadnie do 1-2 kreski...wtedy wymiana termostatu Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszaj chłopakowi.

Ano nie doczytałeś bo napisałem, że albo termostat albo czujnik, wszystko zależy od objawów.

Miałem to w swoim starszym, temperatura na desce była niższa niż temperatura silnika co wyszło po podpięciu pod kompa. Według mnie, też niby silnik był nie dogrzany, ale mój mechanik wyprowadził mnie z błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. sprawdź węże dochodzące do chłodnicy czy sa ciepłe, jeśli tak to puszcza termostat a jeśli są zimne(oba) to czujnik podający temp. na deskę do wymiany

A co ma czujnik temperatury do temperatury węży?

 

Dodano: 20 gru 2012 - 22:19

Miałem to w swoim starszym, temperatura na desce była niższa niż temperatura silnika co wyszło po podpięciu pod kompa. Według mnie, też niby silnik był nie dogrzany,

Temperatura w CLIP-ie czy innym programie zawsze rózni się od tablicowych.

 

Dodano: 20 gru 2012 - 22:22

ale mój mechanik wyprowadził mnie z błędu.

Tutaj nie chodzi nam o to co ,,stwierdził'' mechanik tylko o to co sami naprawimy i zdiagnozujemy. Zdanie,,mechanika'' nas mało interesuje jako subiektywne z punktu widzenia jego zarobku. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany termostat lub czujnik temperatury. Odpal auto i po kilku minutach sprawdź węże dochodzące do chłodnicy czy sa ciepłe, jeśli tak to puszcza termostat

Jedno stwierdzenie :mrgreen:

jeśli są zimne(oba) to czujnik podający temp. na deskę do wymiany

Drugie stwierdzenie

Temperatura w CLIP-ie czy innym programie zawsze rózni się od tablicowych.

 

Temperatura podana na podpiętym kompie bierze się z czujnika komputera sterującego praca silnika !

Temperatura podana na deskę bierze się z czujnika który tylko za to jest odpowiedzialny !

Tutaj nie chodzi nam o to co ,,stwierdził'' mechanik tylko o to co sami naprawimy i zdiagnozujemy. Zdanie,,mechanika'' nas mało interesuje jako subiektywne z punktu widzenia jego zarobku.

Ten mechanik nie wychodzi z pozycji głodnego pieniędzy klienta a bardziej zależy mu na mądrym i fachowym zdiagnozowaniu.

Moje stwierdzenia są oparte na doświadczeniu zdobytym podczas użytkowania pierwszego scenic'a , jeśli nie potrafisz tego zrozumieć i przeczytać tego ze zrozumieniem, nie wyrywając słów z kontekstu, to już wyłącznie Twój problem.

Resztę na pw jeśli chcesz się dochodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w meganie II nie ma grzałek nurnikowych, a co za tym idzie silnik przy tych temperaturach może się długo nagrzewać. Zalezy czy jazda po mieście czy na trasie. W meganie I z silnikiem dci silnik był zimny po przejechaniu ok 10 km "po trasie", natomiast w obecnym 1,9 dCi z grzałkami nurnikowymi, w miejskiej jeździe już po 2-3km wskazówka od temperatury się podnosi i zaczyna wiać ciepłe powietrze.

P.S. Z tego co wiem, w tym modelu nie ma oddzielnych czujników podających sygnał na deskę i do komputera. Jest jeden zintegrowany czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i mnie sprawa dotyczy, w "moim" bolidzie temperatura wzrosła do 90 stopni po 17 km, czyli wymiana termostatu piszecie? Autem jeździ żona i jak się kontrolka nie zapali albo cos nie trzeszczy to wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za długo,po 5-6km na prostej powinno być 90*

 

benzyna ok 5-6 km ale czy dci tez tak szybko się nagrzeje.

z tego co wiem to jak jest uszkodzony termostat to temperatura 90stopni jest nie do osiągnięcia.

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyna ok 5-6 km ale czy dci tez tak szybko się nagrzeje.

Zapomnij o takiej temperaturze w dCi na tym dystansie. Właśnie po to w układ nawiewu w dieslach jest elektryczny zespól grzewczy dokładany, by kierujący i pasażerowie nie zamarzli na krótkich dystansach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój na odcinku 10km w mieście przy -8 ma trudność z rozgrzaniem się na maksa. W pewnym momencie mam odcinek 2km prostej(90km/h) to temp silnika podnosi się aby potem lekko opaść kiedy zaczną się ponownie światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za długo,po 5-6km na prostej powinno być 90*
pomyliłeś silniki benzynowe z dCi. w powyższych warunkach NIE MA SZANS na zagrzanie tego silnika do tej temperatury.

poczytaj o sprawności silników dCi...

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Nie pomyliłem, mój poprzedni TD na takim etapie osiągał 90* przy minusowych temp. dCi to nowoczesna konstrukcja i jeżeli jest tak jak piszesz to daję temu silnikowi :D .

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!