Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stacyjka nie odbija.....


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Niestety i mnie dopadł problem nie odbijającej stacyjki. W stacyjce nie ma możliwości wymiany wkładki (jak w zamku), żeby wymienić stacyjkę a kluczyk został ten sam.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki plan.

 

Kupić stacyjkę na allegro: stacyjka

 

A w wolnej chwili spróbować naprawić moją stacyjke (opis naprawy na poprzedniej stronie). Gdyby mi się udało naprawić stacyjkę to wiadomo, wstawił bym zpowrotem swoją a gdyby mi się nie udało jej naprawić musiała by zostać ta zakupiona na allegro, tylko czy jest sens kupować takie tanie zamienniki (28zł), czy czasem zaraz się nie rozleci taka stacyjka.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ma sens to juz sam musisz sie zdecydować.

A co do tego:

A w wolnej chwili spróbować naprawić moją stacyjke

...to popstrykaj kilka fotek z tej operacji, może się do manuala przydać jak zakończy się powodzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak planuje właśnie zrobić, zrobie manuala z wymiany stacyjki i z naprawy stacyjki ale to za jakiś czas bo teraz mam bardzo bardzoo dużo pracy w pracy i będę łapał nadgodziny więc wolnego czasu praktycznie nie będę miał.

 

Dodano: 24 lip 2012 - 23:02

Czy to ma sens to juz sam musisz sie zdecydować

 

Może ktoś kupował taką stacyjkę i może wypowiedzieć się na ten temat, czy lepiej kupić ten zamiennik za 28zł czy lepiej dołożyć drugie tyle i kupić oryginalną stacyjkę na stacji demontażu pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej z demontażu masz większe szanse na podmianę tego co u Ciebie zepsute. To jednak używka, o niewiadomym stanie sprężyny i styków.

Przy kupnie nowego zamiennika masz nowe kluczyki do podpięcia do obecnego i nikłe szanse, że w środku jest identycznie jak w fabrycznej, by dało się nową ze starą pożenić.

Ja bym poszedł w próbę podmiany samej sprężynki albo jej odwrócenie jak w tym poscie:

http://megane.com.pl/topic/4423-stacyjka-nie-odbija/page__view__findpost__p__47022

No chyba, że jest inaczej złamana i do tego przyda się ta z demontażu.

Robota precyzyjna ale brak późniejszych problemów z immo i innymi klockami. Masz te same kluczyki, z tym samym EEPROMEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze.!!! No tak, właśnie uświadomiłem sobie a właściwie Ty gojgien uświadomiłeś mi, że zmieniając stacyjkę już chyba nie wprowadze kodu awaryjnego prawda.?? A kod wprowadzić trzeba chociażby przy konieczności zaprogramowania pilota.

 

Trzeba by razem ze stacyjką wymieniać komputer żeby nie było problemu albo naprawić własną stacyjkę.??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by razem ze stacyjką wymieniać komputer żeby nie było problemu albo naprawić własną stacyjkę

Komputera nie musisz wymieniać, w najgorszym wypadku zdejmujesz IMMO.

Przy podmianie stacyjki na inną, musisz mieś możliwość podmiany grota w Twoim obecnym kluczyku, by elektronika w uchwycie została ta co jest, a grot mechanicznie pasował do innej kombinacji zapadek w stacyjce. Niestety do pozostałych zamków, taki zmieniony kluczyk pasował nie będzie. (jest wprawdzie nikła szansa na poprzestawianie zapadek i dopasowanie do rzeźby kluczyka ale to trzeba mieć szczęście by pasowało.

To co pokazałeś na fotce (zamiennik) wygląda jakby grot był w plastikowy uchwyt zatopiony na stałe czyli tak czy inaczej, masz dodatkowy kluczyk tylko do stacyjki. Obecny musisz nadal mieć z powodu elektroniki i grota do zamków drzwi.

Kupując z demontażu, najlepiej kupić komplet stacyjka i wszystkie zamki, oraz komplet kluczyków z jednego rozebranego auta, wtedy podmieniasz komplet, a w Twoich kluczykach tylko groty zmieniasz i znowu pasuje to tak jak teraz, albo kupujesz tylko stacyjkę, która służy jako dawca części mechanicznych do naprawy tej stacyjki którą teraz posiadasz, bez dodatkowych zakupów i wymian. By to pasowało, musi to jednak być fabryczna, a nie zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma może ktoś taką zepsutą stacyjkę która nie odbija.?? Zanim rozebrał bym swoją to zobaczył bym jak to wygląda a nie powiedziane że nie naprawił bym takiej stacyjki, może by się udało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej jakby ta zepsuta miała rozwalony bębenek, wypalone styki lub coś innego ale by odbijała.

Miałbyś już tą potrzebną sprężynę.

Pomysł z monostabilnym wyłącznikiem jako przycisk rozrusznika całkiem ciekawy jako alternatywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co pisze kolega na pierwszej stronie tego tematu można wykorzystać starą sprężynkę, może nie w każdym przypadku. Generalnie chodzi o to że gdyby miał ktoś stacyjkę która nie odbija, nauczył bym się i zorientował co i jak zanim rozebrał bym swoją, a tak jak mówie, możliwe że naprawił bym tą czyjąś stacyjkę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK- OK, podpowiadam tylko, by szukać z jakimkolwiek uszkodzeniem, nie tylko nieodbijającej.

Nie zawężać poszukiwań tylko do takiej, ze złamaną sprężyną

Jak trafisz przykładowo na wypalone styki, albo rozwiercony zamek, to sprężyna może być nienaruszona, a to lepiej dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!