Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 2.0t 163KM-->225KM


wafel324

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakim modyfikacjom trzeba poddać silnik 2.0t 163KM aby miał tyle co RS? Podobno to te same silniki tylko turbo jest mniejsze w 163KM, czy to prawda? CZy może trzzeba dużo wiecej zmieniać?? Sprawa hamulców i zawieszenia to oczywiście inna bajka i na pewno bym serii nie zostawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki jedyne co mają wspólne to blok. Dlatego oba są F4RT, poza tym wszystko jest inne od wału, przez tłoki, na głowicy kończąc, do tego turbo, wtryski, hamulce. Tak fabryka zakuła silnik. Osobiście jechałem pomodzonym 320 konnym rsem, to jest tak niesamowita jednostka, że chyba tylko volvowskie t4/t5/t6 mają większy potencjał, tyle, że mają panewki chyba z gówna (sorry za słownictwo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Te silniki jedyne co mają wspólne to blok. Dlatego oba są F4RT, poza tym wszystko jest inne od wału, przez tłoki, na głowicy kończąc, do tego turbo, wtryski, hamulce. Tak fabryka zakuła silnik. Osobiście jechałem pomodzonym 320 konnym rsem, to jest tak niesamowita jednostka, że chyba tylko volvowskie t4/t5/t6 mają większy potencjał, tyle, że mają panewki chyba z gówna (sorry za słownictwo)

 

W życiu większej głupoty nie słyszałem :D jedyna różnica w tych silnikach to turbo i tłoki (ten sam wymiar tylko kute a nie lane) oraz mapa. Zmieniając turbo i mapę można uzyskać około 220 spokojnie tyle że nie będzie to tak wytrzymały silnik jak typowy RS. Jednak jakby się ktoś uparł to tłoki do RS'a nawet w ASO drogie nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia były ND0 ale o innych przełożeniach. Sprzęgła są te same nawet w 1,9dCi (tylko 2,0dCi miało inne: tarcza 250mm). Tłoki nie są kute, korbowody nie są kute i wał też nie był kuty - ani w RS225/230 ani w 2,0T 163. Korbowody są te same ale tłoki już nie. Ponad to szpilki korbowodów są strasznie słabe. Blok i głowica są identyko i reszta osprzętu silnika też. Nie pamiętam czy wtryski są takie same (ale chyba nie).

Turbo w 163 to TD04L6-10T w RS225 -14T czyli: strona gorąca jest taka sama ale różnią się wirnikiem strony zimnej (muszla jest taka sama tylko w RS225 bardziej rozwiercona pod większy wirnik).

 

Max z 163KM to 210KM/350-360Nm po wydechu, IC i programie. Po zmianie turbo na takie RSowe nie robiłbym więcej niż 220 ;) ze względu na wytrzymałość silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odświeżając kotleta....mam 2.0T 163KM a po Vin sprzęgło z dwumasem mam z wersji 225KM. Samochód z rynku szwajcarskiego, koła na 4 śruby. Samochód się dobrze zbiera i teraz mam zagwostkę, czy to rzeczywiście 163KM, czy RS-owy śpioch w tradycyjnej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno 163KM. Sprzęgła są takie same w obu wersjach. Nawet ta wersja zbiera się bardzo dobrze. Ja wymieniłem komputer na taki z RSa plus listwę wtryskową i wtryski na niebieskie z wersji 225KM. Samochód nabrał jeszcze więcej wigoru i teraz to naprawdę jedzie a turbo mam nadal 10T. Została mi do przełożenia jeszcze turbosprężarka (mam już kpl 14T z wszystkimi uszczelkami etc.) i wydech.

Wtedy będzie to miało około tych 220KM.

Edytowane przez jdmis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 13.11.2015 o 09:45, Shymek napisał:

Skrzynia były ND0 ale o innych przełożeniach. Sprzęgła są te same nawet w 1,9dCi (tylko 2,0dCi miało inne: tarcza 250mm). Tłoki nie są kute, korbowody nie są kute i wał też nie był kuty - ani w RS225/230 ani w 2,0T 163. Korbowody są te same ale tłoki już nie. Ponad to szpilki korbowodów są strasznie słabe. Blok i głowica są identyko i reszta osprzętu silnika też. Nie pamiętam czy wtryski są takie same (ale chyba nie).

Turbo w 163 to TD04L6-10T w RS225 -14T czyli: strona gorąca jest taka sama ale różnią się wirnikiem strony zimnej (muszla jest taka sama tylko w RS225 bardziej rozwiercona pod większy wirnik).

 

Max z 163KM to 210KM/350-360Nm po wydechu, IC i programie. Po zmianie turbo na takie RSowe nie robiłbym więcej niż 220 ;) ze względu na wytrzymałość silnika

I tu się mylisz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!