Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kamera cofania Scenic III Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatecznie zdjąłem tę maskownicę ekranu navigacji i zrobiłem fotkę od str. szyby. Niestety okazało się, że ekran ma nr. 259153411R - co teraz? On nie współpracuje z żadnym, nawet oryginalnym modułem i kamerą? Jeśli w ogóle z niczym, to co teraz - dupa? Jakaś grubsza (i kosztowna) rzeźba się z tego robi i chyba nie ma sensu w to brnąć, bo z częściami chyba też cienko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Kaziuk napisał:

On nie współpracuje z żadnym, nawet oryginalnym modułem i kamerą?

Nie - brakuje w nim sekcji odpowiedzialnej za kamerę

36 minut temu, Kaziuk napisał:

Jakaś grubsza (i kosztowna) rzeźba się z tego robi

Zależy od umiejętności. Ja kupiłem najtańszy współpracujący ekran i przelutowałem sobie brakujące układy. Działało tak jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej sekcji się raczej domowymi sposobami nie wstawi? Sęk w tym, że w ogóle nie widzę takich ekranów nigdzie - po ile one chodzą? Boję się też, że potem będzie problem z joyem, jak ekran wstawię inny. Moje umiejętności oceniam na 1/10 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 259153411R. Czy jeśli kupię (z uszkodzonym ekranem) taki o symbolu 259150931R (jest na liście działających kolegi cinasa ) i przełożę z niego do swojego płytę główną to będzie to współgrać? Ekran nie jest rozpoznawany przez płytę?

Większość ekranów ma trzy cinche (?) a te mają czwarty, czerwony. Od czego one są?

Gdybym chciał zamienić ekran, kupił ekran bez tego czerwonego, z trzema jedynie wejściami to kabel wiodący do czerwonego byłby niewykorzystany?

 

Navi1.jpg

navi2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem ekran za 50 zł (2 lata temu), podłączyłem (nic nie lutowałem - przełączyłem tylko wtyczki) i wszystko śmiga jak należy. Nie było żadnego problemu z joistickiem.

Jeśli chodzi o montaż, to nie jest skomplikowany, a na YouTube znajdziesz instrukcje (filmiki) jak dokonać wymiany ekranu.

Np. tutaj:

 

Pamiętaj tylko o odłączeniu akumulatora przed wymianą.

Przy zakupie nowego ekranu zwróć uwagę na zasilanie (ilość i rodzaj gniazd). W Megane 3 były chyba 3 różne wiązki zasilające ekran nawigacji.

Powodzenia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie kompletu to nie jest problem, chciałbym wiedzieć, czy przełożenie samej płyty głównej niczym złym skutkować nie będzie. Do płyty w ekranie w samochodzie już się dobrałem:

 

 

navi3.jpg

navi4.jpg

Edytowane przez figurel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekopałem się przez cały wątek, ale strasznie ciężko się w tym wszystkim połapać, a trzeba coś postanowić. Powiedzmy, że ekran ogarnę, będzie działał i współpracował z joystickiem nawigacji.. Co dalej, żeby mieć przyzwoity obraz i dynamiczne/skrętne linie? I żeby te linie miały cokolwiek wspólnego z rzeczywistym torem jazdy? Wyświetlanie tych linii zależy od modułu czy kamery? 

Moduły oryg. używane "chodzą" po ok. 350. Oryg. kamery też dosyć drogie i trudno dostępne. Da radę to w razie czego samemu popodłączać jakąś wiązką?

Tu facet niby pokazuje jak to pospinać, ale to laguna i nie wiem czy da sie to w M3 zrobić tak samo?

Ps. Poważnie się zastanawiam czy to ma sens i czy nie lepiej postawić na wideorejestrator z "kamerą cofania", co oczywiście jest namiastką fabrycznej kamery - choćby ze wzgl. na małe wyświetlacze (2-3 cale) tych urządzeń.

Edytowane przez Kaziuk
Ps.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linie są nakładane przez oryginalny moduł. Wpina się go pomiędzy kamerę a ekran i dostarcza zasilanie jak i CANa. Wtedy bierze on sobie informacje o kącie skrętu kierownicy i nakłada linie dynamiczne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że nie wiadomo jaki obiektyw ma oryg. kamera oraz że kamery od braci mniejszych też wyświetlają linie - na filmie widać linie statyczne i dodatkowo dynamiczne. Facet coś wylutowywał w kamerze, żeby usunąć niepotrzebne linie, ale chyba mu się nie udało? Najlepiej by chyba było upolować oryginalne podzespoły, tylko szczątkowa dostępność i będzie drogo ?

Edytowane przez Kaziuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kaziuk napisał:

Facet coś wylutowywał w kamerze

Też u siebie modyfikowałem kamerę. 

Zwykle są rezystory konfiguracyjne robiące: 

Mirror L-P

Mirror Góra-Dół

Linie / Brak linii

 

Linie można skalibrować. Nawet ASO tak robi po demontażu kamery (np po kolizji). Na ziemi jest wzornik i dopasowuje się linie do niego

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbak to ciekawe co piszesz. Jak oni to ustawiają - programują jakoś oryginalny moduł? Domyślałem się, że jakoś to trzeba dopasować, ale diabeł tkwi w szczegółach - czy chodzi jedynie o ustawienie góra-dół (wtedy nie potrzeba nic więcej, poza korektą pionowego ustawienia kamery - jeśli kamera ma określoną ogniskową i jest obrotowa) czy o coś więcej? Ci z Holandii mają taki moduł, który da się tak konfigurować, ALE obsługuje tylko linie statyczne, a poza tym cena jest w jurkach (x4?).

Edytowane przez Kaziuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

W dniu 2.03.2022 o 09:47, cinas napisał:

Jak mają być sensowne skrętne linie to tylko oryginał , reszta to imitacja

Kolego Cinas, potrzebowałbym wiązki do podpięcia (najchętniej bezinwazyjnego) kamery cofania (oryg.) z modułem (oryg.) i ekranem live. Wszystko muszę kupić, bo nawet ekran mam z tych trefnych. Zacznę od wiązki, żeby móc potem szybko sprawdzić czy zamówione podzespoły (kam i moduł) z demobilu działają. Jest możliwość zamówienia czegoś takiego u Ciebie? A może masz takiego gotowca oryginalnego? Niestety mam zbyt blade pojęcie o sprawie, nie mam takich złączy i nie chcę niczego spalić przy okazji.

Edytowane przez Kaziuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!