Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem Megane 2003 1.5dci 82km


Piotr_KnowHow

Rekomendowane odpowiedzi

Tego to nie wiem a jak to sprawdzić w "domowych" warunkach? czy odrazu podjechać do mechanika żeby zdjagnozował problem?

jak nie zmieniane przez 5-6 lat, to zmień - nie zaszkodzi. nie ma co bawić się w sprawdzanie oporności. możesz co najwyżej sprawdzić, czy w ogóle działają, podłączając kabelkami z akumulatora.

zaworek w przewodzie jest doraźnym rozwiązaniem - ostatecznie i tak trzeba (albo powinno się) znaleźć przyczynę takiego palenia.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie zmieniane przez 5-6 lat, to zmień - nie zaszkodzi. nie ma co bawić się w sprawdzanie oporności

Na pewno nie zaszkodzi jak ktoś ma kasę do wyrzucenia. Ja wymieniam wówczas gdy jest spalona. Mój scenic ma 10 lat i jak na razie to tylko dwie świece wymieniłem. Bo były spalone. Pozostałe wymienię jak się spalą.

marek78 zdejmij fajkę ze świecy i kawałkiem kabelka podłącz + aku ze świecą, jak zaiskrzy przy dotykaniu to świeca jest dobra, jak nie to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiej mocy masz ten 1,5 dCi - w słabszych od 101 KM nie było VTG, 101 i 105 KM już miały VTG.

 

aniewa - masz rację :) za nowe świece trzeba zapłacić. jednak IMHO po dobrych kilku latach świeca w dCi (która pracuje znacznie dłużej niż w zwykłym D lub TDI) nie ma już takiej sprawności jak nowa świeca. pewnie będzie "iskrzyć" przy sprawdzeniu jej stanu (sprawna/niesprawna), ale jej jakość grzania nie będzie najlepsza. taka świeca poddawana jest przecież ekstremalnym warunkom panującym w komorze spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje aniewa , mrarek i BlackRaven za wszystkie pomysły i sugestie.

Oczywiści problem trzeba rozwiązać a nie tylko o nim pisać.

Dzisiaj jadę po pracy na czyszczenie klimatyzacji i wymianę filtrów więc odrazu zapytam o przyczyny takiego stanu rzeczy i pewnie podepniemy się pod komputer aby zobaczyć czy pokazuje jakieś błędy.

 

Mój silnik ma 60 kW czyli około 81 koni. Wczoraj komputer pokazał: Regulacja Ciśnienia paliwa (szyna) oraz Ciśnienie ładowania. Mechanik postanowił zacząć od początku czyli wymienić filtr paliwa - zwłaszcza, że ostatnio był wymieniany jak wierzyć poprzedniemu włścicielowi 3 lata temu ( zaproponował Purflux za 114 pln + 45 wymiana), jestem umówiony na jutro popołudniu, więc zobaczymy czy w czwartek rano będzie miła niespodzianka czy będziemy dalej szukać przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie , sprawdzę bo to ważna informacja. Skoro jednak sprawdził przy mnie po VIN i zamówił filrt to pewnie wie jaki mam zamontowany.

 

Dodano: 10 kwi 2014 - 09:20

Filtr wymieniony, układ odpowietrzony, nie widziałem pęcherzyków powietrza i gruszka była twarda rano, wiec byłem pełen optymizmu. Odpalam i dalej jest problem... odpalił chyba za 6 razem i to musiałem sobie pomóc pedałem gazu wciśniętym w podłogę. Oczywiście po każdej nieudanej próbie komunikat : check injection i kontrolka czerwona STOP, która znika przy kolejnej próbie odpalenia. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO:

1) żeby niepotrzebnie nie chechłać silnika - załóż zaworek zwrotny pomiędzy filtrem a pompą. jest dużo wątków nt. temat - poszukaj jak zrobić ALE

2) czy w paliwie nie masz opiłków metalowych? mogło by to sugerować zatkanie wtrysku

3) nie wiem czy cos w ogóle daje wciskanie pedała w podłogę - to nie zasilanie gaźnikowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziliśmy wszystkie parametry, jedyne co nas zaniepokoiło to falujące ciśnineie na listwie :

Funkcja Kontroli Slnika

PR038 (Ciśnienie na listwie wtrysku): 200 - 300 bar (faluje)

PR008 (Zalecane Ciśnienie na listwie wtrysku):230 bar ( wolne obroty 805 obr /min

 

Raczej nie jest to normalne bo wywaliło błąd ciśnienie [min - max listwa wtrysków], z powodu falujących parametrów. Czy to wskazuje na to że pompa juz się kończy?

Po weekendzie rano odpalił za 8 razem, po każdym nieudanym odpaleniu komunikat Injection Fault. NIerówno pracował i musiałem go przegazowac i chwilke trzymać na wyższych obrotach.

 

Kolego, swój problem proszę kontynuować w jednym temacie, a nie rozpisywać się w 3 innych. Wszystkie wypowiedzi dotyczące tego problemu połączono.

Za multipostowanie przyznaję ostrzeżenie. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!