Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pędził Renault 200 km/h i nie mógł się zatrzymać


Woytus

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszam do artykułu:

Źródło

36-letni francuski kierowca przeżył chwile grozy, gdy jego auto odmówiło mu posłuszeństwa. Gnał po autostradzie z prędkością 200 km na godzinę i nie mógł się zatrzymać - informuje guardian.co.uk.

To miała być zwykła wyprawa do hipermarketu po zakupy. Tak przynajmniej zakładał Frank Lecerf wsiadając do swojego Renault Laguna. Gdy wjechał na autostradę A16 jak zwykle ustawił tempomat w aucie na 100 km/h.

I nagle jego samochód oszalał - zaczął przyspieszać. Zamiast 100 km/h na liczniku było już 160 km/h. Lecerf przycisnął hamulec - niestety. Auto zamiast zwolnić jeszcze nabrało prędkości: pędziło z szybkością 200 km/h.

Mężczyźnie udało się zadzwonić na policję i do technika Renault. Niestety, ten nie potrafił mu poradzić.

Całe życie przemknęło mi przed oczami, chciałem się tylko zatrzymać - opowiada Lecerf.

Zanim to jednak nastąpiło minęła godzina. W tym czasie mężczyzna przejechał ponad 125 km. Dotarł aż do Belgii, eskortowany przez policję, która "otwierała" przed nim autostradowe bramki. "Szalony" samochód zatrzymał się dopiero wtedy, gdy skończyła się benzyna.

Kierowca twierdzi, że już nie po raz pierwszy ma problemy z tempomatem. Niestety technicy Renault do tej pory lekceważyli jego uwagi, przeglądali auto i twierdzili, że wszystko jest w porządku. Teraz Lecerf nie zamierza odpuścić: wnosi sprawę przeciwko koncernowi do sądu.

Autor: WB

http://www.guardian.co.uk/world/2013/feb/13/french-driver-20...

http://www.courrier-picard.fr/courrier/Actualites/Info-regio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściema. automat da sie przestawic na neutrala, poza tym mozna zgasic silnik. mozna nawet na siłe wrzucic wsteczny i skrzynie zmielic. hmmmm chyba ze mu tez drązek zablokowało.

]

Edytowane przez hard-drive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak piszą poprzednicy , zawsze można coś zrobić , mozliwości kilka ale gosciow pewnie szkoda było by silnik chodził na biegu jałowym bo by mu nikt nie uwierzył i nie mógłby się sądzić. Według informacji w temacie,, gość zani w ciągu godziny przejechał 125 km to raczej nie jest to 200 km/h , no ale może matematyka to nie moja sprawa :) za mało szczegółów ale i tak gość mógł się zatrzymać szybciej zamiast dzwonić po mechanikach i policji :P ciekawe czy używał zestawu słuchawkowego dzwoniąc na policję ??:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

onet.pl:

Niepełnosprawny Frank Lecerf jechał ponad godzinę z prędkością 200 km/h, ponieważ w jego samochodzie marki Renault zacięły się hamulce. Mężczyzna zakończył niebezpieczną podróż w rowie po tym, jak w baku skończyła się benzyna.

Mieszkający we francuskim Pont-de-Metz Frank Lecerf pojechał na cotygodniowe zakupy do supermarketu, ale niestety nie udało mu się dotrzeć na miejsce przeznaczenia. W jego samochodzie Renault Laguna, który jest przystosowany dla niepełnosprawnych kierowców, zaciął się hamulec. Każdorazowa próba ograniczenia prędkości powodowała, że pojazd przyspieszał coraz bardziej, aż doszedł do prędkości 200 km/h.

Przerażony 36-latek zadzwonił na numer francuskich służb ratunkowych, które natychmiast wysłały pluton samochodów policyjnych. Funkcjonariusze towarzyszyli pechowemu kierowcy całą drogę, ubezpieczając go. Konwój minął m.in. trzy punkty poboru opłat, które poinformowane o zaistniałej sytuacji umożliwiały mu przejazd.

Po około godzinie samochód spalił całą benzynę i mężczyzna zakończył mrożącą krew w żyłach podróż. Skręcił do rowu w miejscowości Alveringem w Belgii, która znajduje się około 200 km od jego domu rodzinnego. Pomimo dwóch napadów padaczki, mężczyźnie nic się nie stało.

Jego adwokat zapowiedział walkę o odszkodowanie, stwierdził, że samochód "spowodował zagrożenie życia" jego klienta.

Przedstawiciele Renault w wywiadzie dla telewizji France2 powiedzieli, że czekają na wyniki dochodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma renault do przerobionego samochodu? Raczej renault takich przeróbek dla niepełnosprawnych nie robi.

Przejechał setki kilometrów 200km/h, w tym przez wąskie bramki na autostradzie, a obalił się do rowu na samym końcu jak już silnik zgasł.

Dla mnie to tu dzienikarzyny swoje 5 groszy dorzucili. Jeszcze dwie padaczki przy 200km/h, a wykopyrtnął się jak już auto się prawie zatrzymało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!