Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pęcherze powietrza w paliwie


ctxplan1968

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem zainteresowany założeniem trójnika na powroty z przelewów. Czy posiadacie Państwo informacje dotyczące sensowności takiego rozwiązania ? Czy możecie doradzić sposób zakładania i uszczelnianie trójnika

Odnośnie sensowności takiego rozwiązania to mogę powiedzieć, że od ponad roku nie mam najmniejszego problemu z pęcherzykami.

Trójnik najlepiej zakupić (lub samemu zrobić z dwóch rurek i lutownicy) taki jak na zdjęciu poniżej

Średnica zewnętrzna grubszej rurki to 10 mm a wewnętrzna 9 mm. Przewód powrotny ma 8 mm i swobodnie po przecięciu wchodzi do trójnika. Ja to połączenie zrobiłem na stałe czyli za pomocą kleju dwuskładnikowego. Po prostu przeciętą czarną plastykową rurkę od powrotu wkleiłem na głębokość około 15 mm w trójnik z obu stron. Po związaniu kleju połączenie jest szczelne i na pewno się nie rozłączy. Do cieńszego króćca podłączyłem powrót z wtryskiwaczy.

Należy zwrócić uwagę na to, że na powrocie jest pewne ciśnienie i wężyk z powrotu wtryskiwaczy powinien być dobrze zaciśnięty na cieńszym króćcu. No i oczywiście zaślepić odpowiedni króciec na pompie wtryskowej.

post-4670-0-33836200-1409081485_thumb.jpg

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Trójnik założony,powietrze wciąż jest. Przewody sztywne jak diabli i niestety paliwo przecieka (poci się). Założyłem obejmy, okręciłem w rozpaczy zwykłym drutem i zacisnąłem. Kłopot wciąż jest! Paliwo wycieka :( . Zakładałem na gorąco czyli opalarką uplastyczniłem przewód, wcisnąłem trójnik i skręciłem obejmą. Efekt płaczę bo przecieka. Ręce opadają. Będę chyba zmieniał trójniki na takie które mają większe kołnierze może to pomoże.

 

Taki mam. post-68851-0-68072200-1409407101_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie PROSZĘ

Jakie końcówki powinien posiadać takowy trójnik, wiem przemawia przeze mnie lenistwo które powoli zaczyna śmierdzieć ale nie chce mi się ciąć przewodów sprawdzać i jechać do sklepu by znaleźć coś odpowiedniego.

Podejrzewam że przewód powrotny (czarny) 9 mm średnicy wewnętrznej , powrót z wtrysków 5 mm.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki.

 

Dodano: 12 wrz 2014 - 09:33

No to dołączyłem do grona osób z przerobionym układem paliwowym.

Gra i buczy odpala zdecydowanie szybciej, powietrza w układzie brak. :D

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

A posiada ktoś MANUAL do takiego rozwiązania bo u mnie jest to samo, chciałbym spróbować tej metody, a z drugiej strony jestem trochę zielony z tych dołączonych obrazków,mało mi to mówi , z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Drodzy czytelnicy po wymianie filtra nie zapomnijcie wymienić oring za 84 gr. który jest przy czujniku wody przy filtrze, jeżeli takowy posiadacie. Nie dają go razem z zakupionym nowym filtrem. Jedynie w ASO. Nie może być gumowy tylko silikonowy, odpowiedniej średnicy i grubości specjalnie do ON. To tamtędy zasysa powietrze, które unosi się a kiedy wyłączymy silnik i pompa staje to wędruje przewodem w górę do gruszki gdzie się zatrzymuje bo w gruszce jest zawór zwrotny. Po uruchomieniu pompa ciągnie powietrze z powrotem do filtra a dalej do silnika i wyskakuje błąd "brak ciśnienia na listwie". Piana w przewodach z powrotu to inna historia. Przynajmniej ja miałem taką przypadłość, polecam wymianę czterech kilku centymetrowych przewodów od wtrysków do listwy jak są leciwe to wystarczą drgania silnika, żeby się zapowietrzały, wystarczy przy włączonym silniku lekko dotknąć palcem żeby zauważyć że puszczają, są wygięte i szybko tracą swoje właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam, jeżeli wasza megi ma podobne objawy a mocno nie kopci i przyspiesza w miarę poprawnie to nie dajcie się nabrać mechanikowi na nowe wtryski. W moim przypadku było to wadliwe mocowanie skraplacza klimatyzacji który luźno sobie latał pod maską a metalowa rura która przylega do niego waliła w szybkozłączce przy filtrze paliwa. Wystarczyło przymocować opaską zaciskową skraplacz na swoim miejscu a szybkozłączce wymienić link do nowych: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3321221614321-ENT250104-lacznik-przewodu-paliwowego,scr_dItems.html

 

Po 5000 km.ani razu nie zajrzałem pod maskę, wcześniej co 100 km. pompowałem paliwo gruszką.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zadać mechanikowi pytanie: czy po wymianie wtrysków pęcherzyki powietrza znikną?

 

Kiedyś udałem się do drugiego mechanika, który na forum jest uznawany za eksperta, z problemem - silnik gasł jak się rozgrzał, problemy z uruchomieniem na zimnym i rozgrzanym silnikiem. Powiedziałem co było zrobione: nowe wtryski, wał, panewki, filtry oleje, czujnik położenia wału. Dodałem, że jeden wtryskiwacz został fizycznie uszkodzony przez tłok, a przed awarią palił, jeździł bez problemów.

 

Mechanik:

Dzień 1: Powodem usterki może być źle ustawiony rozrząd.

Decyzja: Rozrząd do weryfikacji/ustawienia.

Czynności: Ustawiono rozrząd.

Czy problem pozostał?: TAK, te same objawy.

 

Dzień 2: Po otwarciu zbiornika paliwa Mechanik stwierdził, że są opiłki w baku - podobno paliwo z opiłkami ma inny kolor niż bez opiłków oraz wtryskiwacze leją.

Powodem usterki mogą być opiłki, które blokują iglicę we wtryskiwaczach i objawia się to wtedy, kiedy silnik się nagrzeje.

Do sprawdzenia/regeneracji wtryskiwaczy/pompy oraz wymiana przewodów paliwowych oraz zbiornika paliwa.

Wtryski jednak nie leją (u mnie wyszło 1 m przewodu plus 30-40 ml w ciągu 26 minut.

Spytałem: za ile? - 2-3 tysiące zł.

Spytałem: a jeżeli to nie pomoże to co wtedy?

Odpowiedź: No może być zła kompresja, poprawianie po kimś jest trudne ...........

Decyzja: Zabieram samochód z warsztatu, kupuję CLIPa i po wymianie 4 (słownie cztery) czujników położenia wału problem zniknął.

Czwarty czujnik oryginalny zakupiony w ASO Renault wymieniłem sam.

Edytowane przez igorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołączam się do tematu. Również miałem bąbelki powietrza w paliwie, zatrzymałem się trzy razy w trasie z błedem wtryskiwaczy, miałem też problemy z odpalaniem. Zlokalizowałem, że grucha do pompowania paliwa ma nieszczelności. Po wymianie na nową za 30 zł auto działa, przejechałem już ponad 400km bez awarii. Z ciekawości zajrzałem pod maskę i zauważyłem że w wężyku nadal można zauważyć pęcherzyki, a gdy auto jest odpalone gruszka jest odkształcona, mocno zaciągnięta do środka, jakby ciągle wciśnięta. To normalne?

 

Czy wpływ na to może mieć filtr ON? Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Potrzebuję podpowiedzi/pomocy ale nie chcę zakładać nowego tematu (jeżeli bałaganię to przepraszam i proszę przenieść).

Samochód ma być sprzedany więc stoi od grudnia nie jeżdżony ale regularnie co 2 tyg odpalany do nagrzania. W sobotę odpaliłem i z racji pogody (brak śniegu i mrozu) postanowiłem pojechać. Najpierw auto postało kilka minut aż zaczęło łapać temperaturę, wtedy wsiadlem i spokojnie wyjechałem na drogę. Po ok 500m w trakcie jazdy zapalił się STOP i auto zgasło. Nie dało się już uruchomić więc na holu wróciło na parking. Co zaobserwowałem: zanim wyjechałem w przewodzie od pompy tym na samej górze ON był biały tzn. był tak spieniony, po odholowaniu ten przewód jest pusty, nie ma wnim nawet kropli ON. Proszę Was o jakieś pomysły bo nie wiem co teraz robić z autem. silnik 1.5 Delphi, 100KM. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!