Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przepraszam za otwarcie nowego tematu ale nie uzyskałem odpowiedzi w żadnym z poprzednich. Problem rozwiązywało już 3 mechaników i żaden sobie z tym nie poradził. Moja megane miała już zakładane 4 różne termostay i to od takich za 30zł po takie za 120zł... problem ten sam. Falująca temperatura. Wymieniany był czujnik również przez każdego z nich. W czasie jazdy temperatura dochodzi do trzeciej kreski i opada poniżej drugiej, a następnie sytuacja się powtarza. Na postoju temperatura wzrasta powoli i jest stablina wentylator załącza się kiedy wskazówka jest 3mm nad trzecią kreską po czym wskazówka opada ok 1mm poniżej 3 kreski. Ostatni z tych mechaników zakrył mi 1/2 chłodnicy (te rozwiązanie w ogóle nie wchodzi w grę) ale nic to nie dało po przejechaniu 40km wskazówka się stabilizuje na niespełna 2 i 1/2 kreski ale to nadal za niska temperatura. Dodam jeszcze, że u mojego kuzyna w megane temperatura nawet przy -10 jest stabilna ok 2mm nad trzecią kreską. W aucie niedawno wymieniałem silnik (na poprzednim było to samo)wymieniłem również chłodnicę, pompę wody, rozrząd i układ był cały płukany dwa razy. PROSZĘ O POMOC !

 

Po przejechaniu 3km kiedy osiąga prawidłową temperaturę:

Film:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=nyEwJlUCCZM#t=00s

Poprawiłem link do filmiku.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak to podstawowa sprawa i mechanicy też to robili. Dziś sprawdzałem jeden z termostatów, który był założony i działa poprawnie w wrzącej niemal wodzie otwiera się prawidłowo, a kiedy woda stygnie się zamyka. Przeczytałem wszystko chyba co się da na ten temat i ręce opadają. Dam auto do czwartego mechanika żeby sprawdził ale jeżeli ktoś coś wie lub uporał się z takim zjawiskiem to proszę o dodatkową poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat ma temp. otwarcia 89` nie sprawdzałem z termometrem jeszcze ale woda już się prawie gotowała, a jeżeli otwierał by się zbyt późno to dochodziło by do przegrzania. Dziwne, że 4 różne termostaty zachowują się tak samo.

Edytowane przez Juma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik ale czujnik był wymieniany. Mechanicy opisywali to dokładnie tak jak na forum jeżeli chodzi o odpowietrzanie. Może kolejnemu się uda... cudów nie ma przecież przy tym... a jednak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie. Wskazówka podnosi się do trzeciej kreski i spada do 2,5 kreski. Wymieniłem trzy termostaty i nic. Układ odpowietrzałem przy okazji wymiany płynu chłodzącego. Jak było przed, tak jest i po. Po jakimś czasie powtórzyłem odpowietrzanie (zgodnie z procedurą z forum). Problem występuje nadal.

Tak w ogóle to miałe problem ze skaczącą wskazówką temperatury. Ale jak problem sam się pojawił, tak sam znikł. Jest opisany w tym temacie, wraz z filmikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. u mnie problem z niestabilną temp. pojawił się w momencie, jak założyłam gaz. Czyli zapowietrzyli mi układ, jak cieli

przewody od wody... i być może silnik wcale smoczynnie nie chce się odpowietrzyć, albo się zbuntował na ten gaz :)

wcześniej temp. była stabilna i równiniótko sie utrzymywała na godz 9.00. wymianiałam już

termostat, czujnik temp. płyn chłodniczy, jeżdziłam z otwartym zbiorniczkiem po wybojach...itp. Stwierdziłam ewidentnie, że jest układ zapowietrzony,ale

mechanicy rozkładali ręce, że tego silnika sie nie odpowietrza.

Też zauważyłam, że termostat "prcuje" stabilniej(jesli można tak rzec), jak poziom płynu jest pod MAX wskazanie w zbiorniczku.

Dziwne rzeczy, ale ja już się nie denerwuje nawet... :lol:

Oraz po moich obserwacjach widać, że płyn sie rozrzerza dość znacąco na gorącym, a na zimnym opada - za bardzo jak na moje oko.

a może nadal gdzieś w układzie "stoi" balonik powietrza...i tak pracuje(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.Boy widziałem filmik i w twoim wypadku myślę, że to nie jest termostat bo wskazówka wzrasta i maleje jak oszalała. Wymieniłbym czujnik i tak na nowy w twoim wypadku. :lol:

 

Prezes też już tak myślałem :) zaczęło się na petrygo i płyn też był zmieniany na zupełnie inny.

Edytowane przez Juma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze.

Jak dodajesz gazu lub zwiększasz obciążenie silnika to wskazówka się podnosi?

Jak jedziesz bez gazu, np. zjeżdżając z górki to wskazówka opada?

Czy w obu przypadkach stoi w miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!