Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rozrusznik pali bezpiecznik główny


Rekomendowane odpowiedzi

No i mam kolejny problem unieruchamiający samochód. Znowu auto wróciło na cudzych kółkach.

Wcisnąłem Start/Stop i spaliło mi bezpiecznik główny na aku., podmieniłem i to samo.

Wygląda na to, że zwarcie w rozruszniku tylko...

Dwa miesiące temu wymieniałem rozrusznik w ASO. Zapłaciłem kupę kasy. Niestety ponieważ mam uszkodzony wieniec na kole zamachowym nie dostałem gwarancji.

No i teraz dwa pytania :lol:

1. Czy jest jakaś inna możliwa przyczyna palenia tego bezpiecznika?

2. Czy jeśli to rozrusznik, to czy jest gdzieś instrukcja jak go wybebeszyć i ewentualnie naprawić?

 

Naprawdę ciężko mi uwierzyć w to, że nowy rozrusznik się spalił, może w środku są idą jakieś kable które się palą... A może jakaś inna opcja...

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bendix jest sterowany czymś słabym czy tam idzie już duży prąd?

Przyznam, że też raczej stawiam na rozrusznik, ale może czegoś nie dokręcili abo co... jutro się kładę pod auto ale lepej mieć w zanadrzu kilka teorji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bendix jest sterowany czymś słabym czy tam idzie już duży prąd?

Automat sterowany jest słabym prądem, steruje elektromagnesem, który wysuwa zębatkę, bendix jednocześnie zamykając obwód z tego grubego przewodu, przez uzwojenie do masy. Nie pamiętam co jak to jest zorganizowane w MII, ale trzeba zobaczyć co tam dokładnie wisi na tym bezpieczniku. Miałeś robiony rozrusznik i możliwe że tam jest jakiś problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiony miałem, bo automat się zararł w średku nocy w środku niczego, dlatego skończyło się na ASO i dlatego nie wiem co tam jest i jak jest zrobione.

Jeszcze jedno - jest gdzieś na forum rysunek rozrusznika?

 

Dodano: 01 mar 2013 - 21:18

tak, pali setkę na aku - pali nawet dwa skręcone druty 2.5mm2 :lol: ale dopiero przy próbie uruchomienia rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, ale na tym głównym siedzi chyba zasilanie rozrusznika. Jeżeli na rozruszniku jest zwarcie, to po zapłonie (przyciśniecie przycisku START - tak przynajmniej zrozumiałem) automat zamyka obwód i prąd leci sobie z klemy + grubym kablem przez zwarcie do masy. Nie ma siły, żeby ten główny bezpiecznik się nie spalił.

I jeszcze jedna uwaga, uczepiłem się tego rozrusznika, bo o nim napisałeś, nie można wykluczyć, że przyczyna może być inna.

Żeby wykluczyć rozrusznik, należało by odkręcić gruby kabel od rozrusznika, dobrze zaizolować i w tedy nacisnąć START, jeżeli bezpiecznik przeżyje to masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna uwaga, uczepiłem się tego rozrusznika, bo o nim napisałeś, nie można wykluczyć, że przyczyna może być inna

Tak wiem - ale szanse raczej bliskie zeru na to, żeby padło coś tańszego :lol::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz szukać sam to zacznij od tego że w miejsce bezpiecznika wstaw żaruwke od pozycyjnych 10wat.Oczywiście po Indiańsku na przewodach.Przy zwarciu w obwodzie będzie świecić,ułatwi ci szukanie.Jak znajdziesz to zgaśnie.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz przewód który na rysunku podpisałem "na rozrusznik" i naciśnij start.Jeżeli nie spali bezpiecznika to problem jest w uzwojeniu rozrusznika.Nie wiem dlaczego napisałeś że pali ci bezpiecznik 100A tam powinien być 400A.

post-3001-0-23502200-1362174288_thumb.gif

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi sie wdaje ze tak jest napisane ale to bez znaczenia bo i tak mialem drut od zawsze. :lol:

 

Dodano: 02 mar 2013 - 11:08

kurcze, jest gdzieś na forum manual jak się dostać do rozrusznika? Czy trzeba zdjąć półoś czy to tylko tak strasznie wygląda?

 

Dodano: 02 mar 2013 - 15:58

no dobra to już wiem :

Żeby wyjąć rozrusznik trzeba po koleji :

zdjąć koł

odkręcić katalizator

Od góry zdjąć rurę między filtrem powietrza i turbiną.

Bardzo pomocny okazał się płaski, łamany klucz z grzechotką - 13

Najwygodniejsza była by też grzechotka 3/8 cala. 1/2 jest za duża troszkę, a 3/4 wiadomo - za słaba.

Rozrusznik się rozleciał. Brak kilku zębów na wieńcu jak się okazuje jest śmiertelny dla rozrusznika.

Robię też edit tematu.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwygodniejsza była by też grzechotka 3/8 cala. 1/2 jest za duża troszkę, a 3/4 wiadomo - za słaba.

Albo się nie znam na wymiarach, albo coś pokręciłeś w tych calowych wymiarach.

Skoro 3/4 jest za słaba, to 3/8 będzie jeszcze słabsza, bo to połowa tej 3/4....

Poza tym, 3/8 jest także mniejsza od 1/2 (6/16 do 8/16")

Jeśli brak miejsca na grzechotę, to zazwyczaj pomaga kilka przedłużek, lub przejściówka łamana.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - zamieniłem niechcący :)

W każdym razie ta średnia :lol:

jest bardzo ciasno od góry i nie ma miejsca na przedłużkę, a korpus grzechotki 1/2 blokuje o skrzynię - ale da się, tylko trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!