Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pęknięte szpilki obu przednich piast


Rekomendowane odpowiedzi

Historia zaczęła się 5 miesięcy temu, kiedy to wymieniałem opony na zimowe. Tak mi panowie rutyniarze koła dokręcili, że przy wymianie klocków w porządnym warsztacie urąbały się szpilki przy odkręcaniu kół, po jednej na stronie.

Pytanie do Was forumowicze, czy znacie działający sposób na wyjęcie zalegającej pozostałości tych szpilek z piast.

Pan w warsztacie wycenił mi wymianę wszystkiego na koszt ok. 1 tys. (dwie strony). Próby wyjęcia szpilek się nie podejmował, bo nie chciał mnie narażać na dodatkowe koszty. Wiercenie odpadło, bo w sumie nie wiem dlaczego, a podgrzanie grozi wylaniem łożyska. Tak czy inaczej groźba wymiany wisi nade mną. Póki co jeżdżę na trzech śrubach.

 

A żeby tego było mało, puścił cylinder przy bębnie z tyłu, i nie mam ciśnienia w układzie hamulcowym. Także wymianę bębnów i cylindrów mam w bonusie.

 

Jak by ktoś się zastanawiał czy jechać na wymianę opon do KS Serwis na Rdestowej 5 we Wrocławiu - nie jechać.

Czy jechać do Top-Auto-France na Karmelkowej we Wrocławiu - zdecydowanie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiercenie + odpowiednie wykrętaki + delikatne miejscowe podgrzanie. Nic się nie stanie zarówno z łożyskiem jak i piastą jeśli podejdzie do tego fachowiec.

Sadząc po opisie usterki i reakcji mechanika, to też bym już w tym warsztacie się nie pojawił....

1000 problemów z małej usterki i jak zazwyczaj- wymieniacze, a nie mechanicy.

Inna sprawa, to wkręcanie śrub do kół na sucho. W każdym swoim aucie, i to od zawsze, nim śrubę wkręcę (zazwyczaj przy sezonowej wymianie kół) to gwinty lekko natłuszczam. Kiedyś wazeliną techniczną, obecnie smarem miedziowanym. Wystarczy 3-4 początkowe zwoje gwintu w smarze zanurzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 2 razy stosowałem tą metodę w reszcie śruby co jest wkręcona małym wiertłem wierci się otwór tak z 2-3 mm i tak 2-3 otwory koło siebie w linii prostek, bierzesz śrubokręt młotek i lekko w tą linię wbijasz śrubokręt i wykręcasz metoda prze zemnie sprawdzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś urwanej szpilki wystaje to przyspawać(elektrycznie) do niej nakrętkę (przez otwór w niej) i zaraz polać schłodzić) wodą i próbować odkręcić. Po takiej terapii szokowej, z reguły urwana pozostałość za pierwszym razem puszcza. Przy takiej operacji z łożyskiem nie powinno się nic stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udarowa wiertarka plus metal?? :!:

 

Normalna wiertarka, wolne obroty i najlepiej wzmocnione wiertła do metalu (takie złotego koloru). Trochę cierpliwości, precyzji i da radę :!:

..albo rzeczywiście do fachowca oddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytamy ze zrozumieniem, nie ekspresowo- pierwszą literę i reszta w domyśle.....

Wkrętarka udarowa nie dała rady, więc śrubokrętem raczej niewiele zdziałam.

To ona nie potrafiła śrub ruszyć i zostały ukręcone...

patent ze śrubokrętem może być lepszy od wykrętaków, gdyż te są stożkowe i mogą rozwierconą centrycznie śrubę dodatkowo rozpęczyć w gwintowanych otworach piasty.

Są śrubokręty wzmacniane z sześciokątnymi trzpieniami, gdzie można sobie kluczem pomagać.

http://allegro.pl/wkretaki-do-pobijania-wiha-zestaw-wkretakow-hit-i2983319771.html

W ten sposób pomocny także może być wkrętak udarowy

http://www.ceneo.pl/2078264

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze szpilkami sprubuję w sobotę i napiszę co się udało zrobić.

Dzisiaj byłem wymienić szczęki w bębnach i cylinder. Halulce znów sprawne, ale żeby nie było zbyt nudno, zepsuły się rano wycieraczki z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A czy to nie jest tak, że urwaną szpilkę można chwycić jakimś kluczem z drugiej strony (jeśli wystaje)i po prostu wykręcić. Zdaje mi się, że robiłem tak u siebie z przodu o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. A czy to nie jest tak, że urwaną szpilkę można chwycić jakimś kluczem z drugiej strony (jeśli wystaje)i po prostu wykręcić. Zdaje mi się, że robiłem tak u siebie z przodu o ile dobrze pamiętam.

 

Faktycznie istnieje taka możliwość, ale wiąże się ze zdejmowaniem piasty i rozkręceniem całego elementu. Wolę nie ingerować aż tak mocno.

 

Doradziłem się u kuzyna, który zajmuje się podwoziami, jak to jest z tym wykrętakiem. Mówi, że nigdy nie używał i nie będzie używał, bo jak już zostało tu wspomniane, szpilka jeszcze bardziej się rozpręża i jest trudniej. Trzeba ją rozwiercić prawie do gwintu i wydłubać resztki.

W mojej sytuacji nawet to nie pomogło, gdyż przykręcając koła po wymianie opon, wymieniacz wyrobił nowy gwint wkręcając krzywo, i ni hu hu nie idzie tego wyjąć. Trzeba rozwiercić do końca i zrobić nowy gwint. Na ekstremalny przypadek nie ma innego sposobu.

 

Dodano: 17 maj 2013 - 21:33

Trochę po czasie, ale wynik sprawdzony.

Na pękniętą szpilkę jak u mnie, dobrym rozwiązaniem jest wywiercenie otworu idealnie na środku, rozwiercenie go prawie do piasty, i wydłubanie resztki.

W jednej piaście resztki szpilki wyleciały w całości - gwint zdrowy. W drugiej, trzeba było wiercić do piasty, następnie gwintownik, i wszystko działa.

Także uporem i precyzyjnym wierceniem można zaoszczędzić ok 1.000,00 PLN na wymianie części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!