Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Może to zbyt ogólne pytanie ale chciałem się dowiedzieć czy wasze megusie tez was tak denerwują na nierównościach jak mnie. Ogólnie jest to mój pierwszy samochód i nie żałuję jego zakupu, ale czasami jak jadę z kumplem np. golfem IV albo co gorsza astrą I to porównując hałas na nierównościach jaki generują te autka - moja wychodzi naprawdę blado. O ile tych nierówności w megi w ogóle nie czuć pod tyłkiem, to sam hałas jest bardzo denerwujący, zarówno słychać to z przodu jak i z tyłu. Wystarczy wjechac na jakiś bruk a człowiek nie słyszy własnych myśli, jakaś niewielka dziura to od razu słychac głośny stuk. Poprostu w innych autach tego tak mocno nie słychać jak w moim. Czy te samochody poprostu tak mają czy mam się wziąć za generalny przegląd zawieszenia? Dodam że auto prowadzi się wyśmienicie i na normalnej drodze jest naprawdę bardzo komfortowo i miło.

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mam się wziąć za ageneralny przegląd zawieszenia?

To dobry pomysł, ale najpierw proponuję znaleźć odpowiedni kawałek drogi z dziurami, niewielkimi nierównościami itp. Przejedź się, będziesz miał porównanie, potem wywal tylne siedzenia, półkę i wszelkie latające po bagażniku graty i przejedź się ponownie. Jeżeli dalej będzie pukać i stukać wtedy szukaj przyczyny, a stukać może wiele elementów zawieszenia. Najlepiej poczytaj forum, znajdziesz sporo informacji co może stukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale Renówki już tak mają, że coś lubi zatrzeszczeć/zaskrzypieć na dziurach. Jak na tyłku dziur nie czuć jak to określiłeś to stawiałbym bardziej na wnętrze niż zawias. Najlepiej zrób tak jak radzi P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może to zbyt ogólne pytanie ale chciałem się dowiedzieć czy wasze megusie tez was tak denerwują na nierównościach jak mnie. Ogólnie jest to mój pierwszy samochód i nie żałuję jego zakupu, ale czasami jak jadę z kumplem np. golfem IV albo co gorsza astrą I to porównując hałas na nierównościach jaki generują te autka - moja wychodzi naprawdę blado. O ile tych nierówności w megi w ogóle nie czuć pod tyłkiem, to sam hałas jest bardzo denerwujący, zarówno słychać to z przodu jak i z tyłu. Wystarczy wjechac na jakiś bruk a człowiek nie słyszy własnych myśli, jakaś niewielka dziura to od razu słychac głośny stuk. Poprostu w innych autach tego tak mocno nie słychać jak w moim. Czy te samochody poprostu tak mają czy mam się wziąć za generalny przegląd zawieszenia? Dodam że auto prowadzi się wyśmienicie i na normalnej drodze jest naprawdę bardzo komfortowo i miło.

 

hej i udało Ci się dojść do tego co stuka? ja mam to samo chyba co Ty. mój pierwszy francuz ze względów finansowych. z octavii się przesiadłem i auto normalnie jedzie a stuka i klupie na dziurach.

oczywiście na przeglądzie diagnosta stwierdził że autko extra i wszystko jest ok.

Edytowane przez acero1964
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nic z tm nie robiłem. Przy tej pogodzie która jest ostatnio czyli dość mocne mrozy wszystko na pewno inaczej pracuje ale w kwietniu mam urlop i daję autko do jednego specjalisty od renówek, żeby przejżał je bardzo dogłębnie. Jeśli coś znajdzie, wymieni i pojawią się jakieś różnice w pracy zawieszenia to od razu dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, według mnie w moim kombii vs inne marki jest ok, jeżeli chodzi o stuki i puki. Natomiast wczoraj zauważyłem, że chyba ze względu na duży mróz w nocy, może rzeczywiście zawieszenie pracowało trochę inaczej. Podobnie jak siłowniki od klapy bagażnika podczas mrozu nie są takie sprężyste jak normalnie. Podobnie miałem z bagażnikiem w seicento.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja dziś byłem w ASO w Katowicach i diagnosta chwycił się za głowę że tuleje na wahaczach są wyrąbane i pewnie przez to puka i stuka.

tylko czemu nikt wcześniej tego nie zauważył...??? zobaczymy po wymianie jak będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, ASO to taka dziwna instytucja. Jak jedziesz do nich autem jeszcze na gwarancji, to wszystko z nim jest OK. Jak pojedziesz do nich 1 dzień po gwarancji, to znajdą 100 usterek wymagających natychmiastowej naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie niektóre auta mniej informują kierowcę o stanie drogi, dużo zależy od rozwiązań zawieszenia. W Megane I jest nieskomplikowane zawieszenie, nie ma co oczekiwać doznań z pogranicza hydropneumatyki.

Po wymianie wszystkich 4 gum łączników stabilizatora, wahaczy i drążków czy końcówek (wiek auta 17 lat) jest sztywno i wystarczająco komfortowo, oczywiście, jeśli wpadnę w większą dziurę -musi być łupnięcie -to nie poduszkowiec.Na poprzecznych nierownościach ,garbach czasem podskakuje jak piłka :!: Zbyt duże ciśnienie w oponach zmniejsza komfort.

Poza tym warto sprawdzić kolumnę kierowniczą, przeguby i amortyzatory. R19 mimo podobnego zawieszenia buja i kołysze się bardziej niż MI, które jest sztywniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a u mnie zaś odwrotnie megi prowadzi się wyśmienicie trzyma się drogi jak przyklejona (a ja lubię zakręty ciąć ostro, wiec jest dobra w tym) wczoraj byłem na przeglądzie i facet z warsztatu mi powiedział ze sięgając w pamięć do tyłu nie pamięta jeszcze takiej meganki z takim zawieszeniem nie wybitym zero luzów zero stuków mówi tylko pogratulować, a komfort jazdy jest super miałem parę aut opla vectre, Fiata bravo 1.8 16v GT i teraz renie i wypada najlepiej, jedynie bravo było póki nie zmieniłem zawieszenia sportowego na normalne trzymało się lepiej ale gleba to gleba, lecz po dwóch miskach oleju i odśnieżaniu miejskich dróg podziękowałem.

Też mówiłem i się wkurzałem bo myślałem ze mi zawieszenie zaczęło walić a co się okazało to gaśnica w bagażniku oraz tylna klapa ze względu ze miała wybite te gumeczki co się wkręca i wykręca żeby ustawić bagażnik

Edytowane przez Kixner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no więc ja wymieniłem kompletne wahacze bo tuleje i sworznie były już w końcowej części swojej egzystencji. stukanie na dziurach się zmniejszyło ale jednak jakieś tam zostało. chyba po prostu już to tak zostawię.

ale po wymianie wahaczy samochód zaczął się dużo lepiej prowadzić tak jak moja poprzednia skoda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam, że coś z zawieszeniem. Moje ostatnie wpisy dotyczyły zawieszenia :) Czekam na części. Niby było OK, ale jednak po zimie zrobiły się luzy na końcówkach i sworzniach(głownie z jednej strony). Liczę, że to powinno załatwić sprawę dziwnych odgłosów.

Mam pytanko do znawców. Pomimo luzu, w czasie jazdy nie wyczuwałem i nie wyczuwam większych znoszeń itp. Ma na to wpływ posiadanie ABS czy ESP?

Jeździłem też autami bez ABS i wspomagaczy. Gdy robił się luz to szybciej dało się to odczuć. Możliwe, że to tylko wrażenie ale co o tym sądzicie?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Co do stukania to ja miałem 2 lata problem z tymi stukami i wymieniłem większość elementów a na koniec okazało sie że wystarczyło wymienić 2 gumki wewnętrzne stabilizatora i po krzyku,nastała kompletna cisza.Polecam od tego zacząć bo koszt to 2x5pln ale założyć to dziadostwo to jakaś masakra,ale mi sę udało.Przy okazji wymieniłem też te zewnętrzne tylko na drążek 25mm założyłem 23mm na smar i jest git Pozdrawiam. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie się sytuacja pogorszyła, w ciągu miesiąca zrobiłem meganką jakieś 4 tysiące km i stuki się nasiliły, a co gorsza samochód jakby stracił amortyzację... normalnie czuć każdą nierówność drogi na fotelu, na kierownicy. ostatnio też zauważyłem jak jechałem w 5 osób z bagażami to tył po prostu zapadł się straszliwie, myślałem że koła będą haczyć zaraz o nadkola, amorki niby wszystkie 65-70 %.. czyżby sprężyny do wymiany ? zmieniłem też niedawno opony na oryginalny rozmiar 185/60/15 wcześniej były 195/60/15. wszelkie dziury czuć jeszcze mocniej :/ generalnie nawet jak nacisnę na maskę to samochód strasznie sztywny, wiadomo nie powinien się bujać ale naprawdę ciężko docisnąć go, porównując z 2 letnią astrą ojca lub meganką teściowej też 99 rok 1.6 to moja megi strasznie sztywna.

Edytowane przez acero1964
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam mam następujący przypadek.

Ostatnio pękła mi sprężyna zawieszenia.

Przy okazji wymieniłem sprężyny, amortyzatory,poduszki amortyzatora, łożyska mcphersona i tulejki (4 szt.) na stabilizatorze.

Wszystko ładnie skręcone i tu pojawił się mały problem. Gdy ruszam autem po dłuższym postoju to słyszę takie jakby tarcie, skrzypienie. Występuje to w trakcie jazdy oraz na postoju gdy bujam autem i za djabli nie mogę tego zlokalizować.Koło po uniesieniu auta kręci się ładnie bez żadnych hałasów(klocki i tarcze wymienione też niedawno) , nie ma też wyczuwalnego luzu. Objawy ustają po około 5 sek po ruszeniu.

Edytowane przez Lysy77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!