Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie pracuje na gazie


Booyaka

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Moje Megane 1.6 8v 90KM przestało działać na gazie. Po przełączeniu efekt jest taki, jakby odcinało paliwo i silnik gaśnie, no chyba że popiszę się refleksem i z powrotem przełączę na benzynę. Stało się tak jak wyjeździłem gaz do końca (silnik już przygasał), przełączyłem na benzynę i dokulałem się na stację. Po zatankowaniu odechciało mu się na gazie pracować. Instalacja była montowana w Holandii, skąd samochód został sprowadzony, niestety nie znam jej producenta.

Wcześniej miałem już z nią podobny problem, ale wystarczyło poruszać kablami przy komputerze od gazu. Wtedy też nie było słychać charakterystycznego cyknięcia, tj. otwarcia zaworu. Teraz zawór cyka, a jak samochód po przełączeniu na gaz zgaśnie to trzeba trochę pokręcić, żeby odpalił na benzynie (czasem solidne trochę), wydaje mi się, że w takim razie silnik zalewa się gazem. Przy wcześniejszym nie łączeniu kabli gasł po przełączeniu ale odpalał normalnie. Przy przełączaniu podczas jazdy efekt taki sam-jakby odcinało paliwo. Możliwe, że zassało jakiś syf z butli i coś się przytkało? Mogę to sprawdzać we własnym zakresie czy pozostaje tylko wizyta u gazownika?

z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteście pewni, że to może być coś grubszego? Niestety instalacja była montowana w Holandii, skąd samochód został sprowadzony i żaden z gazowników z mojej okolicy nie chce się za nią brać. Zauważyłem, że na jakimś zaworze przy parowniku odczepił się chyba kabelek-jutro postaram się dodać zdjęcie. Jak pokazałem to jednemu gazownikowi (jedyny, który chciał w ogóle spojrzeć pod maskę) to stwierdził, że to przez to. Podobno jest to jakaś cewka i ciężko to będzie do niej lutować, więc najlepiej wymienić. Mechanik sprawiał jednak wrażenie strasznego partacza, więc wolałbym polutować to we własnym zakresie bez wymiany samego elementu (tzw. cewki). Orientujecie się może, czy same objawy pasowałyby do tego typu uszkodzenia?

Wcześniej instalacja nie sprawiała żadnych problemów, samochód na gazie chodził równie dobrze co na benzynie. Oczywiście nie wliczam w to jakiegoś strzału raz na tysiąc kilometrów przy mocnym wciśnięciu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor to ta część, która rozdziela gaz na poszczególne cylindry? Bo w tej instalacji czegoś takiego nie ma. Z parownika idą trzy grube przewody, dwa od obiegu wody i jeden od gazu, który idzie do jakiejś części wstawionej w dolot.

Zauważyłem jeszcze, że po przekręceniu zapłonu syczy pod maską. Dźwięk, jakby coś się rozszczelniało i schodziło ciśnienie-czuć wtedy gazem.

 

Przepraszam za tragicznej jakości zdjęcia, jednak nie mam żadnego aparatu pod ręką. Może jednak w czymś pomogą.

fs1l0.jpg

Tak wygląda część wczepiona w dolot, przez którą dochodzi gaz. Przewód do niej idzie od parownika.

 

A tutaj zdjęcie parownika, strzałką zaznaczona część, którą mechanik nazywał cewką. W kółkach urwany kabel i miejsce, gdzie był docelowo zamocowany.

25aqb1u.jpg

 

Teraz pytanie, czy jak odkręcę tą cewkę to nierozszczelnie czegoś i nie poleci czasem gaz? Mogę ją po prostu wykręcić, polutować i założyć z powrotem?

Edytowane przez Booyaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor, parownik, to to samo (w uproszczeniu, jest to nazywane zamiennie ale oznacza to samo).

Na pierwszym zdjęciu jest mieszalnik gazu, na drugim nie jestem w stanie powiedzieć co jest.

Jak coś Tobie syczy pod maską i czuć gazem, oznacza że masz nieszczelność. Wyeliminuj najpierw tą nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parownik i reduktor to to samo. Cewke możesz wyjąć, bo przecież póki nie przekręcisz kluczyka i wielozawór w butli nie otworzy się to gaz nie poleci. Wydaje mi się, że znalazłeś winowajcę problemów.

 

PS tak to niestety jest z tymi holenderskimi instalacjami, że nasi partacze nie chcą tego serwisować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlokalizowałem o co chodzi z tym syczeniem. Po prostu po przekręceniu kluczyka puszcza gaz w dolot, z tego co mówicie to przez ten mieszalnik. Prawdopodobnie stąd te problemy z późniejszym zapłonem. Instalacja jest tak skonstruowana, że zawsze odpala na benzynie i po kilku sekundach przełącza na gaz, więc nie wiem dlaczego teraz po przekręceniu kluczyka puszcza trochę gazu, później odpala na benzynie, przełącza się na gaz i gaśnie. Może komuś ta sytuacja coś podpowie.

W każdym razie nie ma co się nad tym grubiej zastanawiać dopóki nie polutuję tych kabli, dam później znać co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak, jak mówisz, to sterownik silnika przyzwyczaił się, że odpala na benzynie i gazie jednocześnie. Również pracuje na gazie i benzynie, przy pracy tylko na benzynie. Później silnik dostaje sam gaz i to jest dla niego zbyt gwałtowne, aby mógł pracować poprawnie i gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu po przekręceniu kluczyka puszcza gaz w dolot

Jak długo po przekreceniu kluczyka puszczany jest gaz w dolot?

Że coś jest nie tak to na pewno. W mojej pierwszej instalacji gazowej I gebneracji (a tu taka chyba jest), jeżeli przełącznik był ustawiony na prace na gazie, to po właczeniu zapłonu przez 5 sek gaz był puszczany do dolotu. Jeżeli w ciągu tych 5 sek. nie nastąpiło kręcenie wały i generowanie iskry dopływ gazu był wyłaczany i właczany był ponownie z jak zaczęła być generowana iskra. Gdy silnik z jakiegoś powodu zgasł i nie został natychmiast zakręcony, to po 5 sek też następowało odcięcie gazu.

Tu prawdopodobnie jest podobnie,że centralka (prawdopodobnie w przełaczniku) nie dostaje impulsów, że jest generowana iskra i nie otwiera gazu po przełączeniu na benzynę. Dlatego jak długo jest puszczany gaz w dolot po przekręceniu kluczyka. Być może, że ten utwany przewód jest tego przyczyną, nie widząc tego nie mogę powiedzieć do czego powinien być podłaczony. U mnie sygnał generowania iskry był brany z przewodu "przyklejonego" do przewodu WN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!