Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki rozmiar/wymiar śruby mocującej tarczę przednią do piasty


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie,

nadwozie baow, system hamulcowy lucas, tarcza wentylowana, abs

Śruba jest stożkowa, potrzebuje jej długość i średnicę.

Będe wdzięczny za szybką odpowiedź :mrgreen:

 

Odpowiedz:

nr oryginału: 7703004128

wymiary: M8x1,25, dłg=17mm*, łeb stożkowy o średnicy=16mm

*znalazłem źródło które podaje długość 18mm

 

thumb_hosting_zdjec_1370075484__sruba-tarcza-m1ph2.jpg

 

aczkolwiek istnieje druga możliwość (nie dotyczy mojego auta, możliwe że to śruba dla tarcz niewentylowanych)

nr oryginału: 7703009128

wymiary: M8x1,25, dłg=18mm, łeb stożkowy o średnicy=12mm

Edytowane przez Piok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za różnica??? Tarcza wentylowana albo nie, to tylko odpowiednia grubość wieńca. Część osadzona na piaście jest identyczna, bo musiałbyś i śruby mocujące koło zmieniać.

Do starszego sceniola w to miejsce wstawiałem podobne śruby na IMBUS, nie na na TORX. Imbusowe łatwiej odkręcić i dokręcić. Kupowałem 20mm długości i obcinałem na 15mm.

Tarcza i tak jest mocowana tymi czterema (pięcioma) śrubami co koło, a te małe M8 służą tylko by tarcza nie odpadła od piasty, lub się na niej nie obróciła jak koło masz zdjęte. Praktycznie mogło by ich wcale nie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien - nie mam pojęcia, numery z dialogysa, te pierwsze zweryfikowałem z własnymi, rozmiar/wymiary się zgadzają - drugie z rozmiarem są w programie. Ponieważ są dwie możliwości wolałem dodać taką informację żeby ktoś nie był na 100% przekonany bez sprawdzania że ma właśnie taką - z jakiegoś powodu rónią się wielkością łba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczę raz jeszcze, nieistotne jakie śruby tam wstawisz wystarczy że będą to śruby M8 z łbem wpuszczanym, każda normalna M8 ma skok 1,25, każdy ma ten sam kąt podcięcia łba, mogą być nawet na płaski śrubokręt. Mogą nawet delikatnie ponad skośno rozwiercony otwór w tarczy wystawać. Są tak rozmieszczone, że zawsze trafiają pomiędzy przetłoczenia czy odlewy w felgach przy otworach śrub mocujących koło. Długość w granicach 15mm. 10 takich sztuk w hurtowni to około 1,8zł. Te śrubki i tak nie mają większego znaczenia w czasie eksploatacji auta. Siła hamowania jest i tak przenoszona na piastę głównie przez wzmacniane śruby którymi koło jest mocowane.

Te dwie ósemeczki są potrzebne tylko do trzymania tarczy na swoim miejscu jak koło odkręcasz.

No ale jeśli wolisz to w ASO kupować i przepłacać.. Twoja sprawa.... Na takich klientach oni żyją (żerują) i sobie ich chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien przeczytaj proszę co napisałem, bo piszemy o różnych rzeczach. Są dwie możliwości dla wielkości łba: ma mieć 12mm albo 16mm pozostałe parametry są wspolne: średnica 8 długość nie mniejszcza niz 1,25. Czemu tak jest, nie wiem zgadywałem, ważne żeby sprawdzić przed zakupem, orginał zamiennik nie ma tu żadnego znaczenia.

To jest akurat taki przypadek kiedy WIELKOŚĆ ma znaczenie :(

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest akurat taki przypadek kiedy WIELKOŚĆ ma znaczenie

guzik prawda...... Sprawdź sobie namacalnie....

Tu liczy się średnica śruby 8mm, skok gwintu, który przy zwykłych M8 jest stały, bo znormalizowany 1,25mm, długość gwintu około 15mm (otwory nie są przelotowe to nie powinny być dłuższe jak zalecane 17mm by nie były niedokręcone) no i śruba musi być wpuszczana, z łbem podciętym stożkowo od dołu.

Mniejsza średnica łba od otworu będzie skutkowała jego głębszym osadzeniem, a jak zastosujesz większą średnicę łba do mniejszego otworu, to będzie minimalnie wystawać, co też nie jest problemem z powodu przetłoczeń w felgach.. Żadna felga nie siedzi na piaście na całym obwodzie. Ma 4 miejsca wokół otworów na śruby mocujące koło. Pomiędzy nimi jest właśnie miejsce na ta takie ewentualnie wystające łby śrubek ustalających tarczę na piaście.

Sruba głebiej się nie wkręci, bo nie pozwoli na to brak gwintu

Skosy pod łbami mają ZAWSZE ten sam kąt i zarówno mniejsza jak i większa będą dopasowane do skośnych otworów w osadzeniu tarczy.

Wyżej opisane nie jest wyczytane w internecie ale potwierdzone własnymi doświadczeniami i kilkudziesięcioletnią praktyką w zawodzie elektromechanika/ ślusarza. Można powiedzieć że śrubki i te wszystkie z nimi związane otworki, to mój żywioł.

Może przekona Cie szkic jaki na szybko zrobiłem:

thumb_hosting_zdjec_1370362264__beztytulu.png

Tu widać jakie są różnice w tych wymiarach łba..

Choćby to były nawet śruby specjalne z gwintem metrycznym o innych katach łba, to i tak ma to nikłe znaczenie, gdyż jak pisałem te śruby trzymają tarczę na swoim miejscu tylko jak koło jest odkręcone. W pozostałych przypadkach to śruby koła trzymają tarczę na swoim miejscu i przenoszą prawie całe obciążenie z tarczy na koło i piastę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem to od początku i od początku piszę, że i w takim przypadku nie ma to znaczenia........

Nad miejscem przykręcenia tych śrub są przetłoczenia na felgach stalowych lub braki w odlewie przy alusach. Pomacaj sobie choćby felgę z koła zapasowego, przekonasz się, że jest tam więcej miejsca jak 2mm na wystający łeb. 2mm bo różnica 4mm pomiędzy 12 i 16mm to jest na średnicy czyli liczymy 2mm na promieniu. A że skos jest około 45stopni, to śruba będzie wyższa około 2mm (trójkąt prostokątny równoramienny)

Jedynie pierścienie dystansowe mogłyby nie leżeć na całej czołowej płaszczyźnie piasty ale to inna bajka, choć są i takie wiercone w tych miejscach....

dodano

A i jeszcze jedno, wspomniałem o normalnych śrubach M8, wpuszczanych, z rowkiem na płaski śrubokręt.

Taka śruba jest czymś pomiędzy tymi z Dialogysa, bo jej łeb ma śrendnicę 14,2mm

Według przedstawionego wyżej sposobu liczenia będzie wystawać o 1,1mm

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomacaj sobie choćby felgę z koła zapasowego, przekonasz się, że jest tam więcej miejsca jak 2mm na wystający łeb

Jak sobie życzysz - felga zapasowa - orginał, użyta raptem 3 razy

Według przedstawionego wyżej sposobu liczenia będzie wystawać o 1,1mm

Do pomiaru użyto monety 1gr - 15,5mm średnicy wysokość prawie 1mm

thumb_hosting_zdjec_1370366315__2013-06-04_190136.jpg

w wypustce nie mieści się więcej niz 13mm średnicy

thumb_hosting_zdjec_1370366373__2013-06-04_190856.jpg

linijka po lewej stronie odstaje od felgi na jakieś 0,5mm ponieważ tarcza montowana jest tylko na 2 sruby wiec w tej lini felga będzie odstawać, chyba że użyjesz dużej siły na drugiej przekątnej i wygniesz felge dociskając ją do piasty.

Bezpiecznego miejsca jest tam może 0,1mm zdecydowanie za mało żeby śruba mogła wystawać..

 

Gojgien w dobrej wieże umieściłem przydatne info - a odzew z jakim sie spotkałem (i to ze strony moderatora) jest lekko mówiąc przykry!

Edytowane przez Piok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydatne info przydatnym pozostaje, co nie oznacza, że po wszystko trzeba z numerami dialogysa do ASO biegać i takie równie przydatne info również w tym temacie zamieszczam. Stosując w to miejsce zwykłe wpuszczane M8 za kilka groszy, osiągniemy to samo i nie będzie problemów. Nie musisz się z tym zgadzać, możesz to negować. Przekonaj jednak do Twojego pomysłu zakupu oryginału i wymogów zakupu w ASO kogoś, kto do najbliższego ASO odczytującego numerki z dialogysa ma 40km i rozjechane śruby Torx przy wymianie tarcz.

Takie zwykłe wpuszczane ósemki nawet w maszynach rolniczych na podwórku można znaleźć. I będą to łby o średnicy 14,2mm. Będą wystawać tylko w przypadku oryginalnych 12, przy 16 ich łby będą głębiej.

Każdy posiadający parę rąk i nie obydwie lewe sobie z tym poradzi, choćby i długość śrub była większa.

Z tematu wypływa wniosek, że każdy podejmuje własną decyzje co tam wstawia.

Śruby te i tak nie maja większego znaczenia.

A to, że moderator forum ma inne zdanie i podaje sposób jak to inaczej zrobić, to dowód na to, że nie jestem ani pracownikiem, ani przedstawicielem handlowym w ASO, by kasę firmie napędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien i co z tego?

Jeżeli w tarczy masz otwór na 12 nie wkręcisz tam 16 - na 14,2 moim zdaniem też nie ma tam miejsca - felga będzie odstawać

Z mojego punktu widzenia to jest istotne, na to użytkownik forum musi zwrócić uwagę,

I nie ma znaczenia czy kupi w ASO, czy wykorzysta ten numer do znalezienia tego w innym sklepie czy będzie szukał zamiennika.

I co z tego że ma do ASO 40km, ma wybór, wpisuje numer w google i znajduje sklep który mu to przyśle do domu, dla oszczednego są wymiary i znajdzie sobie taką śrubę - ale nadal istotny jest rozmiar łba!

Twoje myślenie jest faktycznie dużo lepsze przecież każdy ma podwórko na którym aż się mnożą maszyny rolnicze z których można wykręcić śrubę stożkową co istotne o przekroju 8!

Ja w sobotę w dość dużym mieście jedynie 8-ki jakie znalazłem były albo z dużym łbem sześciokątnym albo pod ampule z łbem walcowym 5 milimetrowym, w filli asmetu - i nie było żadnej którą mógłbym potrzebne zastąpić.

dodano

Gojgien akurat twój sposób jak to zrobić inaczej, jest zły co udowodniłem Ci zdjęciami w poprzednim poście, sorry ale w żadnym poście w tym temacie nie wniosłeś nic nowego - wymiary są w pierwszym poście, a wprowadzasz innych w błąd że wymiar łba nie ma znaczenia

Edytowane przez Piok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkurzając już ten nieco zapomniany wątek chciałbym poinformować, że rację ma tutaj kolega Piok. :mrgreen:

Dziś bowiem wymieniałem w swoim śmigaczu tarcze hamulcowe i okazało się, że stare tarcze przykręcone były śrubami M8 z łbem o średnicy 16 mm. Już po założeniu nowych tarcz okazało się, że do ich przykręcenia potrzebował będę takie same śruby, ale z łbami o średnicy 12 mm.

Spróbowałem przykręcić je tymi starymi śrubami z łbami o średnicy 16 mm, jednak po dokręceniu odstają one na jakieś 2 mm i jest to już odległość za duża, bo nie pozwala na prawidłowe przyleganie felgi (stalówki 14-calowej).

Wobec tego na razie założyłem tarcze bez śrub ustalających - tu jest tak jak pisze kolega gojgien, że po założeniu koła są one w zasadzie zbędne, gdyż tak naprawdę całość tj. tarczę z piastą trzymają śruby koła, a nie te 2 liche wkręciki M8.

No i tak jeżdżę, a w międzyczasie gdzieś sobie znajdę odpowiednie śrubki z łbami 12 mm. :)

A w sumie może ktoś mi takie znajdzie po taniości, bo w mojej metropolii zapewne będę miał taki sam problem ze zdobyciem jak Piok? ;)

Oczywiście za opłatą. ;)

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!