Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie spalanie 1,5 dci


jakubs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem użytkownikiem megane 1,5 dci 77kw 105 km z 2006 roku , jestem zaniepokojony wysokim spalaniem podobno te silniki są bardzo ekonomiczne a tymczasem moje spalanie w mieście to 8-9 litrów przy normalnej jeździe... proszę o porady co z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem ze spalaniem. w miescie z klima ok 8l/100

Czasami jest tak że jak stoje w korku na biegu jałowym to średnie spalanie rośnie o 0,1 l co kilka sekund

Czasami leci czarny dym z wydechu po mocnym przygazowaniu.

Nie ma żadnych komunikatów o błędach.

Filtry wszystkie wymieniłem.

W czym moze być problem??

Może zawór EGR wyczyscić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za poradę, a może polecicię jakiegoś secjalistę w okolicach Częstochowy, jaki może być koszt filtrów i Clipa ??

koszty sobie zobacz choćby na alledrogo, tylko wcześniej sprawdź czy masz filtr paliwa z czujnikiem wody czy nie - widać dochodzącą wtyczkę elektryczną. naprawdę szpeca - do którego jeżdżą ludzie nawet z południowej Polski - znam, ale on mieszka w Kielcach. z tym, ze facet moment rozkminia te silniki.

 

 

Dodano: 21 cze 2013 - 08:34

Witam mam podobny problem ze spalaniem. w miescie z klima ok 8l/100
a jakie spalanie w trasie? Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witojcie :)

 

U mnie wychodzi 7,2-7,4 l/100 km w mieście (jeżdżę po centrum Krakowa), oczywiście z aut. klimą. Na trasie z Krakowa nad morze (670 km, ok. połowa to autostrady) wyszło mi 5,6 l/100 km przy średniej prędkości 91 km/h (jechałem w nocy). Wg mnie spalanie obu Kolegów jest w normie, aczkolwiek znam takich, którzy spodziewali się w mieście 5-ciu litrów i uważają, że 1.5 dCi za nieudany silnik. Kwestia podejścia.

 

Pozdrawiam,

konwil

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się wypowiem :)

Też jeżdzę po Krakowie od marca.

Na trasie (Kraków - Bielsko - Kraków) bez klimy średnią na odcinku 200km miałem ostatnio 4,6l (bez klimy) , ten sam odcinek w upalny dzień z klimą 5,1l

Natomiast w mieście to już inna bajka. Nie kasowałem ostatnio średniej spalania od ok. 1 200km z czego 400km to trasa (ta powyżej) a reszta Kraków (raz z klimą raz bez, różnie) i średnią mam od dłuższego czasu 6,5l. Kiedyś zrobiłem doświadczenie i skasowałem średnie spalanie wiedząc że będę jeździł tylko po Krakowie i przejechałem około 600km ze średnią 6,8l - 7l.

Zauważyłem że duży wpływ na średnie spalanie ma temperatura otoczenia i szybkość osiągania optymalnej temperatury przez silnik oraz klimatyzacja. Jak jeździłem po mieście bez klimy na wiosnę to 6,8l - 6,9l a ja z klimą to nawet 7,5l - 7,8l.

Ogólnie uważam że silnik jest oszczędny ale na trasie.... bo w mieście moim zdaniem żaden silnik nie jest oszczedny :) szczególnie w korkowym Krakowie. Nie wierzcie w cuda z katalogów gdzie niby nasza meganka powinna w mieście palić 5.5l a w trasie 4 :)

No chyba że ktoś jeździ jak pewien koleś który na youtuba wrzucił film gdzie jedzie meganką 1.5l 85km ze stałą prędkościa na tempomacie 90km/h po autostradzie przez 1 000km i ma średnią 3,8l. No ale to nie jazda, nie mówiąc już o jeżdżeniu po Polskich drogach. Gdzie albo TIR albo traktor itp.

 

 

Konwil - widzę po opisie że mamy te same auta :) mam tylko nadzieję że nie grafitowy :) Czy w swoim masz relingi srebrne bo nie wiem jakim cudem ale ja nie mam i strasznie żona ubolewa :-)

Edytowane przez Gielar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak 6-7 litrów to byłby wynik ok w miescie, ale 8-9 i to przy raczej spokojnej jezdzie troche duzo, no nic wymiennie filtr paliwa i powietrza i się zobaczy ,a co do trasy to 5,5 -6 ale z klima i okolo 140km na godzine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne zacznij od filta paliwa i powietrza. Kup filtry purflux były montowane jako oryginalne w ASO. Filtr paliwa zmieniałem 2 tygodnie temu kosztował 160zł też oryginał i ja miałem wersję bez czujnika wody.

Sprawdź przy okazji czy klocki są OK i nie powodują że auto ma zwiększony opór toczenia. Zdarza się tak i to też może być powód większego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrobię i zobaczymy co to da. A jeszcze jedno czy zawór podciśnienia powinien buczeć ?? bo u mnie po dluższej jeździe tak właśnie jest , buczy jak pompka akwaryjna :)

Edytowane przez jakubs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm, ale ty go słyszysz przy zamkniętej masce?

Ja kiedy zapoznawałem się z autem to zwróciłem na to uwagę przy otwartej masce i było go słychać. Zapytałem czy tak ma być powiedziano mi w serwisie że tak. Przyjąłem do wiadomości i jakoś nie zwracam na to uwagi. Nie słysze go gdy maska jest zamknięta. Przynajmniej nie zauważyłem bo gdyby głośno pracował to pewnie bym słyszał. Osobiście nadal zapoznaje się z autem i nasłuchuje go i uczę się jego zachowań.

Zawór jak brzęczy/buczy to znaczy że działą :) więc moim zdaniem nie powinieneś się przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!