Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie spalanie 1,5 dci


jakubs

Rekomendowane odpowiedzi

Widzisz takie pytanie też pokazuje że nie ma co tego porównywać bo jeżeli o 15 wracam z pracy i przejechanie odcinka 9km zajmuje mi godzinę a o 1 w nocy 10min to ciągle jestem w mieście tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego spalania średniego z podpisu nie zmienię, sam się generuje od prawie 120 kkm

I prawidłowo, im dłuższy dystans, tym dokładniejsze średnie spalanie.

 

 

Więc jeżeli ktoś piszę że w miescie pali mu poniżej 6l to albo najwiekszy korek w jakim stał miał długość 10 samochodów albo nie wie jak mierzyć spalanie i od np 100tys nie skasowal pomiaru

By powiedzieć że w mieście pali tyle i tyle, to należy licznik kasować przed wjazdem do miasta i odczytać przy jego opuszczaniu. taki pomiar jest jednak obarczony wielkimi błędami.

Zatankuj auto i skasuj przebiegi, potem wjedź w miejski ruch i po 400m będziesz miał średnie spalanie 23l/100 :unsure:

To samo dotyczy tras poza miastem.

Ostatnio sam się zdziwiłem że mój sceniol pali tak mało. Wieczorem miał wyzerowany licznik i średnie spalanie, bo z powodu zabudowy voltomierza był odłączony od auta, a na drugi dzień rano zrobił trasę 100km po autostradzie, przy szybkościach graniczących z dozwolonymi, do tego 2x dojazd i 2x zjazd z autostrady do miasta. Wyszło w granicach 5l a dokładnie 5,2.

Od tego czasu mam same krótkie trasy miasto, przedmieścia, drogi krajowe czy wojewódzkie pomiędzy miastami i wynik łączny już oscyluje w granicach 6,3- 6,4.

Za niedługo zapewne znowu będzie to co zwykle tam widać czyli 7,0 do 7,5 l/100km.

I właśnie taki pomiar, bez codziennego kasowania jest pomiarem ŚREDNIEGO SPALANIA.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie masz racj. Owszem to jest wynik średniego spalania ale im okres (przebieg jest dłuższy) tym bardziej zaburzony jest wynik. Podsumowujący ani krótki przebieg nie będzie miarodajny (wspomniane przez Ciebie 23l) ale też bardzo długi. Dlatego zaleca się kasowanie komputera zawsze przy pełnym tankowaniu wtedy mamy miarodajny wynik z ostatnich kilkuset kmDodano: 19 mar 2015 - 11:34p.s. "krótkie trasy między miastami" ? Dlatego sie różnimy u mnie krótka trasa to kilka km stąd moje spalanie ok 8l

Edytowane przez krism84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krism84 każdy ma swoją teorię. Jeden uważa że jak największy dystans tym wskazania są prawidłowe, owszem o ile jeździ cały czas np trasa albo miasto, albo miesza w miarę równo. Jeśli ktoś na puka w mieście np z 3000 km i komputer pokaże 8/100 a potem wyjedzie w trasę 500km, umówmy się że nasze diesle palą 5-6l/100 to komputer tego nie pokaże tylko dobije do 3500 i doliczy ile spaliło auto i pewnie minimalnie zejdzie o setkę albo dwie , podzieli przez ilość całkowitego spalania z 3500. Mi to tam obojętne, czasami kasuje na trasie by oczy się nacieszyły małym spalaniem, ale potem jak wjadę do miasta to wiem, że te 8 litrów spali i tyle. Co spali to zatankuję i jadę dalej, każda furmanka pali :D jedna mniej, druga więcej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. "krótkie trasy między miastami" ? Dlatego sie różnimy u mnie krótka trasa to kilka km stąd moje spalanie ok 8l

W moim rejonie to 7- 14 km ale ta trasa pomiędzy miastami jest w ciągłej zabudowie, że jakby nie tablice to nawet nie wiesz kiedy granice administracyjne przekraczasz i na całym odcinku 50, a czasami jeszcze mniej, do tego światła z pomiarem szybkosci, przejścia przed szkołami itd. Niby międzymiastowa, a jedziesz jak po mieście.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale ;) troszkę się dziwie jak ktoś wypisuje że jemu pali 5l max albo że jak pali 8l to masakra bo to tak mały silnik

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co przedstawił powyżej mrarek nie ma większego sensu bez zestawienia ze średnią prędkością osiągniętą na tym dystansie. U mnie na przykład po wyzerowaniu pokaże średnie spalanie 4,6 przy średniej prędkości powiedzmy 64 km/h. Obecnie mam 7,1 a średnia prędkość osiągana na obecnym dystansie to 27 km/h. I tu nie ma znaczenia czy to jest miasto czy trasa. Bo można jeździć po mieście i średnia prędkość może wynieść zarówno 30 km/h jak i 50 km/h.

Najbardziej wiarygodne jest podanie średniego spalania w odniesieniu do średniej prędkości na określonym odcinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia prędkość to teraz 41 km/h

No widzisz teraz skąd masz takie niskie spalanie :D . U mnie po przejechanie nawet kilku tysięcy mało kiedy średnia prędkość przekroczy 30 km/h. Po prostu taka droga do pracy a obecnie rzadko wyjeżdżam za miasto :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak się przepychacie tym średnim spalaniem o metodologii wykonania pomiaru.

Pewnikiem mój sposób również uznany zostanie za niewłaściwy ale...

Mieszkam w Gdańsku na osiedlu uważanym przez majętnych towarzyszy z komunałek w śródmieściu za za...ie. Codziennie rano małżonka pakuje dzieciaki i pokonuje 20 km podczas porannego szczytu do roboty przy okazji zawożąc dzieciaki do szkoły. Około 16 ten sam numer tyle że w odwrotnej kolejności , średnia prędkość 30-35 km. Tak wyjeździmy calutki zbiornik paliwa i spalanie wychodzi+- 5,2/5,5. Nie można powiedzieć że w Gdańsku nie ma korków. Może nie takie jak w Stolycy. W okresie działkowym praktycznie co tydzień zaliczmy wyjazd na "Włościa" górnolotna nazwa na 1000 m2 trawy barakiem po środku. 70 km w jedną stronę po drogach o dopuszczalnej 90 km z tym że to kaszuby czyli zakręty pod górę z góry itp. Średnie przy takiej jeździe to około 4,9 - 5,2 litra. Sama przy kasowaniu licznika i te 140 km to nawet 4,5. Jazda po drogach między miastowych jakiś Słupsk, Koszalin, Szczecinek bez przesadnego trzymania się ograniczeń prędkości czyli tak te +30 wychodzi ponownie w granicach 5,2-5,5. I tak spalanie średnie kształtowało się przez 6 lat posiadania auta.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam nikt się nie przepycha... :mrgreen:

Po prostu niektórzy nie wierzą (nie tylko zresztą na tym forum) w niskie spalanie diesla w mieście, bez emeryckiej jazdy (ale i emeryt musi auto rozpędzić!).

Odpowiednia jazda, przewidywanie sytuacji, hamowanie silnikiem, szybkie przyspieszanie, ciśnienie w oponach i 100 innych rzeczy dają w sumie efekt.

A oprócz tego trzeba jeszcze pamiętać, by nie wkręcać zimnego silnika na wysokie obroty, by nie zarżnąć kierownic w VTG i nie przegrzac turba.

I wcale się nie trzeba nad tym zastanawiać, co kiedy robić. Samo wchodzi w krew <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę inne auto od meganki bo Ford Transit w wersji 2,5l dieselek pali koledze w pracy (korki w Łodzi) na 100km według komputera około 15l/100km. To samo auto na tej samej trasie, z tym samym ciężarem na kipie tylko, że kierowca inny (czyli ja) pali na tej samej trasie pali około 10l/100km. Wystarczy przewidywać sytuację na drodze i oszczędności same będą w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!