Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

narysuj sobie okrąg o średnicy 206mm a w niego wpasuj 2 wycinki z średnicy 203,5mm imitujące szczęki. Dopasuj tak, by szczęki były styczne z powiększonymi bębnami. Zobacz jaka jest powierzchnia styku.

To na takiej powierzchni będziesz miał sprawne hamulce. Reszta w powietrzu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić cylinderek( a najlepiej wymienić na nowe koszt około 30 zł za sztukę) rozruszać samoregulator. Szczęki też nowe by się przydały do nowych bębnów. Czasami to sworznie w szczękach są zapieczone i szczęka nie jest odciskana, bo ramię na bolcu trzyma i przez samoregulator siła przenosi się tylko na jedną szczękę. jak już robić to raz, a porządnie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do starszego sceniola zamawiałem według katalogów w normalnym, najbliższym sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Były na 2 dzień do odbioru. Tu nie ma jakichś wielkich wymagań jeśli chodzi o pochodzenie części. Ważne by były szczelne i z dobrymi gumkami na tłoczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie najtańsze sensowne bębny polecacie kupić. Za komplet boscha dałbym 350zł, za mikodę 240zł z przesyłką. Przypominam, że mój samochód to szrot, który ma pojeździć jeszcze przez 1,5 roku bo potem może go zeżreć rdza, na którą wiele nie mogę już poradzić ale co prawda planuje nim jeździć około 40tys km rocznie.

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry zestaw ale już wziąłem szczęki bosch, muszę coś z nimi zrobić.

 

up@Dogadałem się z kolesiem i za 350 puści ten zestaw pełny(z tłoczkami i łożyskami)bez szczęk ale za nim go wezmę, założę szczęki i obejrzę co jest jeszcze do wymiany.

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłączę się pod wątek by nie tworzyć niepotrzebnie nowego.

Kilka dni temu miałem wymieniane szczęki w hamulcach tylnych (oderwana zużyta okładzina zablokowała koło).

Do tej pory hamulec ręczny chodził lekko i dźwignia podnosiła się w dużym zakresie. Teraz po wymianie szczęk, dźwignia chodzi ciężko i podnosi się w małym zakresie- liczyłem i na piątym "tyrknięciu" jest już zaciągnięta na maksa.

Czy to wadliwe wyregulowanie ręcznego, czy tak zostawić? Samoczynnie chyba nie da się wyregulować i trzeba by znów ściągać bębny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po całkowitym zwolnieniu hamulca koła obracają się swobodnie i bez tarcia szczęk o bębny to nic z tym nie rób, jest idealnie jak być powinno.

Jak się szczęki przytrą, to masz jeszcze spory zapas ząbków w górę, by hamulec działał jak należy.

5 ząbek to jest taki wyjściowy standard, gdzie jest kilka poniżej na lekkie przyhamowanie i od 5 w górę, by trzymało mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy do końca rozumiem "od 5 w górę". U mnie da się maksymalnie na 5 ząbków zaciągnąć, wyżej się nie podnosi. Na 2-3 ząbku już łapie delikatnie a na 5 jest zaciągnięty na maks.

Ale nie zauważyłem żadnego tarcia, więc mam nadzieję, wszystko ok. Dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy do końca rozumiem "od 5 w górę".

Obecnie powyżej 5 masz już niedostępne, to jest ten zapas gdy szczęki się będą zużywały. Wtedy stopniowo będziesz miał 6, potem 7 i kolejne ząbki "dostępne" ale zawsze w tym miejscu będzie trzymało na MAX. I tak to ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!