Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator lub lewe powietrze


balllus

Rekomendowane odpowiedzi

Może pomoże.

Szukałem tego fragmentu,wiedziałem że gdzieś jest to opisane, ale niestety nie znalazłem. :!:

Chodzi o czujnik w kółku ?

Dokładnie, z czujnika wystaje króciec, a na nim powinna znajdować się uszczelka, w postaci rurki z ząbkowanymi pierścieniami.

Teoretycznie powinna ona istnieć jako część zamienna, bo jest zalecenie serwisowe, że należy ją wymienić każdorazowo przy wyjęciu czujnika. Niestety ale ja nie znalazłem nr OEM tej uszczelki, występuje razem z czujnikiem.

Jedyna rada wybrać się na szrot i szukać, w ASO czujnik jest drogi, ja cały czujnik z uszczelką wyjąłem z kolektora wyrzuconego na śmietnik :)

Jeżeli masz nieszczelność na tym czujniku to może on powodować taki objaw. Nie wiem, ale przychodzi mi do głowy żeby nawinąć kawałek do uszczelniania śrubunków i wcisnąć w otwór. Ewentualnie znaleźć kawałek rurki gumowej. Byle ostrożnie żeby nie uszkodzić otworu, bo będzie nowy dużo większy problem.

Co do skrzypienia, trudno powiedzieć, ale mogą skrzypieć zaciski hamulcowe. Posadź kogoś za kierownicą i słuchaj przy kole.

Ostatecznie zawsze możesz zdjąć koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy muszę poszukiwać oryginalnej uszczelki czy jakimś "domowym sposobem" mogę to wykonać ? Czego użyć ?

 

Wiem, że mam tysiące pytań za co przepraszam, ale po prostu jest to mój pierwszy samochód. Kupiłem sam, dbam sam i chciałbym, żeby wszystko było jak trzeba, a wasze doświadczenie (w zasadzie twoje Przemo) bardzo pomoga :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup silikon motoryzacyjny , odporny na temperaturę i oleje (w Polsce na stacji można kupić)wymontuj czujnik podciśnienia (ten z lewej) nałóż silikonu i wciśnij w kolektor.To samo zrobiłbym z przepustnicą (ja zawsze po czyszczeniu przepustnicy nakładam niewielką ilość na oring). Poczekaj z godzinkę oby silikon przyschną i odpal silnik. Sprawdź jeszcze taką rzecz ,odepnij ten przewód od wspomagania hamulców i palcem zaślep tą rurkę przy kolektorze , jeżeli obroty spadną do normalnych to uszkodzone jest serwo.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięty i jak zatykam, to podobnie jak z hamulcem, obroty w dół na sekundę i powrót na 2tys. Tyle, że teraz zaraz po odpaleniu obroty wędrują na 2k. Wcześniej zimny trzymał około 1100 przez jakiś czas, więc albo jest gorzej albo po odłączeniu przepustnicy jest nie przyuczone... Sprawdziłem tez ten czujnik w kolektorze. Wyjąłem i jeden z oringów jest nadkruszony (są tam dwa jeden nad drugim). Kupię dziś sylikon i postaram się uszczelnić.

 

Dodano: 27 paź 2013 - 11:31

WSTĘPNY SUKCES !!!! <czerwona>

4 dzień wolnego, więc z nudów czytam ile wlezie na polskich i angielskich forach. Po raz kolejny cos mnie tknęło, żeby zajrzeć do alternatora po kolejnym temacie, gdzie właśnie on był winny. Około tygodnia temu odłączałem + alternatora i ładowania nie było, a obroty dalej wysokie. Zszedłem pod dom, odłączyłem kostkę od alternatora - działa. Obroty 2mm poniżej tysiąca, więc przypuszczam, że jest ok :) Wcześniej kostki nie odłączyłem, myśląc, że istotniejsze jest odłączenie +.

Panowie teraz kwestia regulatora - przypuszczam, że to jest winowajca. Dam rade go wyjąć bez zdejmowania alternatora? Jeśli nie czeka mnie warsztat, a tego wolałbym uniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę wyjąć sam regulator. Jutro też będę to robił i po wstępnych oględzinach jest to możliwe bez wyciągania alternatora. Dostęp nawet możliwy jak na meganke/scenica.Nie wiem jeszcze jak z ponownym montażem regulatora w alternatorze ale pewnie też bez problemu. No chyba że regulator u Ciebie jest lutowany dodatkowo więc montowanie go na samochodzie wykluczone. Nie wiem jaki typ alternatora masz u siebie bo w valeo regulatory mocowane są tylko na trzy śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam akurat TG11C055 więc inny, znalazłem stronę gdzie dało się odszukać jaki tam jest regulator. Mimo tego zerknę na swój żeby nie było pomyłki bo części elektrycznych się nie zwraca. Masz link do niej może odnajdziesz swój.

 

http://starterok.com/alternator_valeo_tg11c055.html

 

masz jeszcze jedną z UK, dokładnie z Leyland, wysłałem zapytanie odnośnie regulatora i czekam na odpowiedź

 

http://www.lancashirerotating.co.uk/contact.asp

Edytowane przez ponuryzniwiarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!