Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator lub lewe powietrze


balllus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie ( i panie jeśli zaglądają )

Jestem nowym użytkownikiem i przychodzę z problemem, na który odpowiedzi nie znalazłem.

Mianowicie 3 dni temu kupiłem w bardzo atrakcyjnej cenie Megane2 z silnikiem 1.4 z 2003r. ( w Anglii - zapomniałem o tym wspomnieć )

Ogólnie - moje marzenie się spełniło bo od zawsze podobał się mi i mojej dziewczynie. Jedyny jego mankament to falujące obroty na biegu jałowym oraz z przytrzymanym sprzęgłem. Pali na dotyk, zero jakichkolwiek hałasów czy niechcianych dźwięków. Czytałem o wielu problemach z falującymi obrotami, ale przeważnie właściciele skarżą się na za niskie obroty. U mnie na zimnym silniku faluje pomiędzy 1000-1100 obrotów, lecz czym cieplejszy tym większe te wahania ( około 1100 - 2000 ). Czytałem o krokowcu i przepustnicy i tym na pewno się zajmę, gdyż nic mnie to nie kosztuje, ale dodatkowo wyczytałem na angielskim forum, że podobny przypadek rozwiązała wymiana alternatora. Wydało mi się to dziwne, bo po przygodach z BMW, które posiadałem umiejscawiałem powody wszystkich falowań obrotomierza w miejscach dostarczających powietrze do silnika i zawsze były to trafne poszukiwania. Czy ktoś miał podobny problem lub uważa, że może być w tym ziarnko prawdy ? krokowiec i przepustnica zostaną wyczyszczone jak tylko jutro kupie klucze ( jestem tu krótko i samochodu się już dorobiłem, a porządnego zestawu kluczy jeszcze nie :blink: ) dodam ze udanie się do mechanika lub podłączanie samochodu pod kompa uważam za ostateczność - robocizna jest tu w cholerę droga

 

aaa i czy może ktoś mi doradzić jak sprawdzić obecny alternator, jeśli jest możliwość, że to jego wina

"Had a k4j megane 2 do this before. Took a while to diagnose but it was he alternator. Wasn't charging fully and the ecu was bumping up the idle speed to increase the charging output.

 

Try disconnecting the alternator and retest"

to dokładnie ta odpowiedź, ale nie wiem jak przeprowadzić ten test. Rozgrzać silnik, odłączyć alternator i odpalić sprawdzić czy przestaną falować ?

 

Jeszcze przy okazji spytam, czy możliwe jest, żeby zbiornik paliwa był mniejszy niż 60litrow ? Kiedy go kupiłem, rezerwa się świeciła, ale gość zapewnił mnie, że dojadę do domu... 10mil.. Co i tak było miejscem najbliższej stacji benzynowej. Na zjeździe z autostrady zdechł. Kolega, który podwoził mnie w miejsce zakupu dostarczył mi benzynę, ale po około 30min. Zalałem i samochód ruszył bez problemu. Dziś dopiero pojechałem zatankować i weszło mi 48litrów, z kolegą wlaliśmy koło 4-5litrów, co daje 52-53 litry. Co się dzieje z pozostałymi 7-8 ? Dystrybutor tak szybko mnie odłączył ? Przestraszyłem się, że może to przyduszanie na autostradzie to wina tych obrotów, a nie benzyny. Kiedy czekałem na tego kolegę może przestygł i dlatego ruszył dalej ?

 

z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam

Edytowane przez balllus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Na forum masz manuala jak rozebrać przepustnicę, tematów jest też dużo na ten temat. Obstawiam, ze winne sa uszczelki na przepustnicy, ewentualnie uszczelki pod plastikowym kolektorem dolotowym, Oba przypadki masz opisane na forum.

2) Pierwsze słyszę, że wine za falowanie obrotów ponosi alternator, ale jeśli się zastanowić... i powiedzmy alternator daje za niskie lub za wysokie napięcie to ECU może głupieć.

3) Napięcie mierzy się woltomierzem, przykładając go pomiędzy klemy alternatora, na zgaszonym silniku, napięcie nie może być niższe niż 10V, jeżeli jest niższe to oznacza, że do wymiany jest akumulator lub do podładowania. Na pracującym silniku napięcie może się wahać 13,5V - 14,5V, zależy od prędkości obrotowej silnika. Jeżeli będzie ponad 14,6 V to uszkodzony jest regulator napięcia.

4) zbiornik paliwa ma 60 l, odsyłam do poczytania tematów o rezerwie, dowiesz się wszystkiego, nie ma sensu przepisywanie

 

PS

Patrzcie, pierwszy post, pisze z Wyspy, ma pl-literki, nawet błędów nie robi. :blink:

To do tych co uważają, że jak już wyjechali to pewne rzeczy ich nie dotyczą.

P_r_z_e_m_o

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink: Tak, spieszyłem się :blink:

balllus w pkt. 3 napisałem co trzeba zrobić,

A jeszcze czy da się wyjąć regulator bez wyciągania całego alternatora ?

Tak, gdzieś jest opis na forum, jak znajdę to wrzucę link.
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po całej nocy przeszukiwania forów polskich jak i zagranicznych na naszym znalazłem kolegę z takim problemem

http://megane.com.pl/topic/24426-wysokie-obroty-jalowe-padniety-komp-14-1/

 

A oto konkretna odpowiedź kolegi #pawjer, w której mowa o alternatorze:

"Samochód jest już sprawny więc ku pogłębianiu wspólnej wiedzy informuję jaka była przyczyna a było nią uszkodzenie regulatora napięcia w alternatorze. Tzn. napięcie było prawidłowe tylko (według serwisu) uszkodzenie polegało na tym że wysyłał do sieci elektrycznej zakłócenia i multipleksówka durniała w postaci zgłoszonego problemu.

ASO chciało za oryginalny regulator do alternatora Valeo ~500 zł! Sporo, zwłaszcza że za 600-700 możnaby kupić nowy alternator :-|

Szczęśliwie dostałem taki regulator w jednym z łódzkich sklepów specjalizujących się w częściach do alternatorów. W sklepach z częściami Renault takiego podzespołu nigdzie nie mieli; według katalogów Valeo dokładnie taki regulator również nie jest dostępny dla "szaraków" jak my :blink:"

 

Więc proponowany pomiar napięcia, w tym wypadku, nie da mi info czy właśnie tu leży problem.

 

Dodano: 17 paź 2013 - 00:03

Przepraszam, że jedno pod drugim, ale nadal nie wiem, czy nie jest to problem, jeśli odłączę alternator i uruchomię silnik? Czy mogę w taki sposób przetestować tą teorię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli odłączę alternator i uruchomię silnik?

Ugotujesz ECU.

Jedynie co możesz zrobić to podłączyć do instalacji jakiś miernik rejestrujący wskazania i obserwować co się dzieje.

Napisałem Ci powyżej, że w przypadku dużych wahań napięcia w instalacji może dochodzić do tego, że elektronika głupieje, ECU.

Nie mam najmniejszego pojęcia jak wygląda stabilizacja napięcie w ECU. Nigdy nie szukałem schematu samego ECU, ale też nigdy nie trafiłem na taki schemat, nawet przypadkowo.

Moim zdaniem, zakładając że stabilizacja napięcia w ECU działa prawidłowo, to wg, mojej wiedzy chwilowy spadek napięcia o ok. 1V nie powinna mieć najmniejszego wpływu, ale to tylko moja teoria.

Ewentualnie poszukać kogoś na Wyspie, w pobliżu, kto ma taki sam alternator, przełożyć regulator napięcia (będzie najprościej i najszybciej) lub cały alternator i wtedy zobaczyć co się będzie działo.

 

PS

Obiecany link - w temacie masz link do manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ugotujesz ECU.

A niby dlaczego ugotuje ECU. Napięcie na pewno nie będzie wyższe niż 12 V, przecież alternatora nie będzie bo będzie odłączony. Jedynie co może się stać to to, że ECU stwierdzi brak ładowania wyświetli komunikat STOP i zgasi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scalone

Witam. Chciałem spytać, które kabel odłączyć, aby alternator nie pracował, a mianowicie chcę odpalić samochód bez ładowania. Nie jestem pewien czy kostka u góry alternatora wystarczy, czy może jest to tylko czujnik jakiś ? Chcę tak zrobić, ponieważ ktoś zasugerował mi, że moje problemy z obrotami wiążą się z błędnymi informacjami, które wysyła alternator do komputera. z góry dziękuję

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz kostki odłącz jeszcze gruby, czerwony przewód prądowy. Najlepiej po uprzednim zdjęciu klemy na aku by niechcący nie zrobić zwarcia. Jest on połączony bezpośrednio z akumulatorem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!