Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komiczny problem, oraz prośba oceny reduktora


kvbvs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od razu zaznaczam że sytuacja jest dość komiczna zatem proszę o duża dawkę wyrozumiałości:)

Otóż w tym roku kupiłem scenica 2.0 16V, i od kiedy go kupiłem zastanawiał mnie bardzo mały skok padała gazu, ale i tak auto wydawało mi się mocne. Jednak ostatnio stwierdziłem że coś jak na 2.0 jest za słaby i tu najlepsze.. to głupie ale przez 4 tys km nie zwróciłem na to uwagi że dywanik jeśli leży bliżej pedałów blokuje pedał gazu. I w takim stanie była założona instalacja gazowa i w takim stanie przejechałem 4 tys km i najlepsze że nikt kto jeździł tym autem nie zwrócił na to uwagi z mechanikami i gaziarzami na czele. A teraz jak skok pedału jest większy i używam pedału do oporu mam wrażenie jak by mu trochę brakowało „pary” wrażenie jest takie jak by dostawał za mała ilość paliwa.

I tak się zastanawiam jeżeli auto miało założoną instalacje, i wyregulowaną z tak ograniczonym skokiem gazu( a jestem pewny że tak było bo od samego początku zastanawiał mnie ten mały skok )to czy mapy wtrysków nie są ustawione w niewłaściwy sposób, i czy one się adoptują same do warunków czy mam jechać na ponowną regulacje instalacji.

 

moja instalacja to:

reduktor Tomasetto

wtryskiwacz hanah

jednostka sterująca Stag4 eco.

Edytowane przez kvbvs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo :blink:

 

Dodano: 13 paź 2013 - 18:09

jeszcze jedna sprawa :

LPG zakładałem w zakładzie z długoletnim stażem i dobrymi opiniami, a teraz jak się zagłębiłem w temat zastanawia mnie reduktor który mi założyli mianowicie jest to REDUKTOR TOMASETTO ALASKA mod.AT-09 NR HOMOLOGACJI: E8 67R 014066

I teraz wyczytałem że reduktor ten jest przeznaczony do silników o mocy do 120KM a mój ma 140KM. I teraz pytanie czy reklamować towar czy takia różnica w mocy jest dopuszczalna.

Dodam ze poza tym właśnie brakiem mocy przy całym wciśniętym gazie auto pracuje wzorowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu najlepsze.. to głupie ale przez 4 tys km nie zwróciłem na to uwagi że dywanik jeśli leży bliżej pedałów blokuje pedał gazu.

Nie jesteś jedyny...

Ja byłem wcześnie budzony, by z pomocą synowi przyjechać 20Km, jak do pracy jechał i w czasie wyprzedzania obroty silnika nie chciały spaść przy zmianie biegu. A że to diesel to już myślał że turbina mu padła.

Flachę METAXy go kosztowało to, że stary wcześnie rano swoje auto gonił, by mu dywanik lekko do tyłu przesunąć.

Pedał za nowym, sztywnym dywanikiem był przeskoczony i się zawiesił w ponad połowie, kiedy go wciskał przy wyprzedzaniu.. :)

Co prawda też na to dopiero wpadłem jak bez względu na konsekwencje postanowiłem jego silnik odpalić, po stwierdzeniu że objawy na turbo nie wskazują.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poza tematem LPG ale napiszę o mojej przygodzie z dywanikiem. W twingo założyłem nowe dywaniki i pewnego razu coś zaczeło mi blokować kierownicę podczas skrętu w lewo. Zanim doszedłem, że to dywanik 2 dni tak się męczyłem (wkręcał się w śrubę od krzyżaka). Więc także warto to sprawdzać przy problemach z układem kierowniczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz wyczytałem że reduktor ten jest przeznaczony do silników o mocy do 120KM a mój ma 140KM. I teraz pytanie czy reklamować towar czy takia różnica w mocy jest dopuszczalna

Alaska tak tak naprawdę jest do 90kM. W żadnym wypadku nie obrobi 120kM, (może być na styk kiedy jest nowa i czysta) a co dopiero 140 kM. Reuktor zawsze dobiera się katalogowo ok.>30% wiekszy niż moc silnika. Lepiej by było, aby był dwa razy większy niż na "styk" czy za mały wydajnościowo.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak napisał sylwekdm, reduktor z zapasem (min. 20% lub więcej) np. jakiś Zavolli Zeta. Wiesz ta wydajność jest potrzebna tak naprawdę kiedy ciśniesz na max-a pedał, niemniej jednak zapas musi być i niekoniecznie świadczy to dobrze o fachowcu który montował tą instalację. Ja bym reklamował bez dwóh zdań i jeszcze po gościu "pojechał".

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam panowie nie wiem co o tym myśleć.

Byłem u gaziarzy zrobili regulacje i faktycznie teraz auto chodzi okej nie brakuje mu mocy.

 

Pytałem o ten reduktor i oni upierają się że ten jest jak najbardziej odpowiedni fakt że jest na pograniczu ale że ten jest lepszy od artic-a ponieważ tamte częściej rzekomo się psują i rozjeżdżają się im mapy. Nie wiem już sam. Z drugiej strony przy zakładaniu gazu sam mówiłem im żeby zakładali taki żeby był okej i że stówa lub dwie nie robią w tym momencie różnicy, więc nie wiem jaki sens by mieli żeby mnie oszukać. Tym bardziej że naprawdę dużo osób u nich robi i sobie chwali ja też do nich jezdze od 5 lat i nigdy się nie zawiodłem.

No i kolejny aspekt – auto pracuje naprawdę rewelacyjnie na gazie więc nie bardzo chce się wykłócać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor ma utrzymywać stałe ciśnienie odparowanego w nim gazu. I to jest jego jedyne zadanie. Problemy z obecnym reduktorem będziesz miał w zimę, jak nie będzie wyrabiał temperaturowo...

Kolego Kreciq

w zimie, tak samo "w lecie" i pieszo a nie "na pieszo"

Otóż drogi kolego P_r_z_e_m_o, obie formy są uznawane za prawidłowe. "Zimę" było pierwsze, "w zimie" to dodatek ewolucyjny języka polskiego.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alaska AT-09 jest do 90KM (w praktyce) niewazne co pisze producent, czy opis na alledrogo.

W tej specyfikacji masz dobór reduktora: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=8&cad=rja&ved=0CHAQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.alltop.pl%2FAC_wytyczne.pdf&ei=JyJiUr66LMev0QXKyIGgDw&usg=AFQjCNExVnjJ9m1npU4sQKxx2CqqgsRMYg&bvm=bv.54934254,d.d2k

Zmień gazownika i zainwestuj w wymianę reduktora bo niedługo będziesz się cieszył, że na gazie chodzi Ci rewelacyjnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!