Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe ogrzewanie elektryczne


Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem forum ale nigdzie nie natrafiłem na informację które mnie interesują.

A więc tak moja Megi jest wyposażona fabrycznie w dodatkowe ogrzewanie kabiny lecz niestety ono nie działa i szukam przyczyny tego stanu rzeczy:

-Patrzyłem CLIP'em grzałki są włączone

-bezpieczniki sprawne

Teraz tak proszę o podpowiedź

-jak dostać się do przekaźników od dołu nie sięgam ich nawet idąc po kablach, czy jest opcja dostania się od frontu wyciągając radio i zmieniarkę

-czy to możliwe by moja megi wyjechała z takim ogrzewaniem i alternatorem Valeo 110A silnik tak jak w opisie

-Posiadam Climatronik

Ewentualnie co mogę jeszcze sprawdzić ??

-sama grzałka próbowałem sprawdzić czy ktoś wie jaki powinien mniej więcej opór patrząc miernikiem ??

Czy ktoś ewentualnie posiada jakieś rozwinięcie instrukcji serwisowej dotyczącej tego ogrzewania bo to co ja mam to nic mi nie pomaga.

Poszukuje wszelkich informacji które mogą się przydać w diagnozie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Córka w megance z takim samym silnikiem i altkiem też ma na wyposażeniu grzałki elektryczne.

Oporność powinna wynosić ok. 0,4 om w zależności między którymi pinami mierzysz.

Pisząc, że bezpieczniki sprawdzone to miałeś na myśli bezpieczniki mocy (40 i 70 A), te pod modułem zabezpieczeń pod maską?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp do wtyczki grzałki jest dobry - odepnij wtyczkę z grzałek ,podepnij do wtyczki miernik lub żarówkę .Clipem włącz odpowiednią grzałkę (Clip ma taką możliwość) - żarówka lub miernik pokarze ci, czy dochodzi napięcie do grzałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno podejście już miałem w miniony weekend i ni hoho nie mogłem się do nich dobrać nawet po kablach, ale spróbuje jeszcze raz. Spróbuje odkręcić pedał gazu może to coś pomoże i ułatwi bo z załączonego zdjęcia widać, że to jest gdzieś pod samą ścianą grodziową i to dość wysoko

 

Nel

orietujesz się czy tam siedzą zwykłe przekaźniki samochodowe czy jakieś inne twory francuskich inżynierów,

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh udało się tam dostać, ale kto tam w sadził to niech go coś trafi, może już trafiło. Problem chyba udało mi się rozwiązać jak się tam dobrałem to styki były mocno zasniedziałe chyba kiedyś musiała tam woda płynąc. Te które byłem w stanie to wymieniłem reszte odczyściłem wypsikałem kontaktem i mam nadzieje, że będzie dobrze.

 

Dzięki panowie za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Sorry ,że się podepnę pod temat ale w tym temacie się nie orientuję więc może ktoś mnie oświeci. Mianowicie czy te grzałki montowane były w pojazdach z klimatyzacją manualną oraz czym lub w, którym momencie zostają uruchamiane. Pytam ,ponieważ w mojej megance chyba posiadam takie grzałki ale nie działają.

Z góry dziekuję za info.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były montowane a załącza je moduł zespolony w kabinie. Prawdopodobnie na tej samej zasadzie co w klimatroniku a więc temp. zewnętrzna poniżej 6 st. włączony nawiew i odpowiednie ładowanie aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Potrzebuję pomocy aby ustalić czy w moim aucie (1.5 dci z alternatorem 150A, w pełni sprawnym akumulatorem i klimatyzacją automatyczną) to dodatkowe ogrzewanie na pewno działa poprawnie.

 

1. Grzałka jest obecna i jest włączona clipem (obecnie ustawiona moc to 1000W ale testowałem również i 1800W i efekt był dokładnie taki sam).

2. Po uruchomieniu silnika słychać cykanie przekaźników (nieznacznie też rosną obroty, przygasają światła, itp.)

3. Gdy silnik jest zimny (powiedzmy rano) a na dworze jest np. minus 6 st. to w trybie AUTO i temp. ustawionej na np. 22 st. wentylator dmuchawy przez pierwsze 5 minut praktycznie chodzi na minimannych obrotach a temp. dmuachanego powietrze jest tylko niewiele (ale jednak) cieplejsza niż na zewnątrz

4. Odczuwalne zwiększenie temp. można zauważyć po przejechaniu dopiero ok. 2 km, ale i to nie jest chyba tym czego spodziewać by się można po 1000 W grzałce

 

Pytanie nr 1 - Czy tak ma być?

Pytanie nr 2 - Jeśli nie, to co sprawdzić/ gdzie szukać usterki?

 

Dodam, że auto kupiłem na wiosnę i to pierwsza zima kiedy chciałbym z tej grzałki zacząć korzystać. Pierwotnie grzłaka była też wyłączona i wymagała aktywacji clipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!