Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana klocków hamulcowych z tylu- problemy


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Clipa nie mam, zamowilem tarcze Brembo plus klocki Textar, zobaczymy jak za dwa dni przyjdzie. Sruba faktycznie 36, reszte jakos dam rade. Po zmianie dam znac co i jak.

Apropo polskich znakow, pisze z kompa z Holenderskimi ustawieniami i nijak nie da sie ustawic polskich znakow

:(

Edit:

Torx 60, myslalem ze jest mniejszy, okazalo sie ze nie i musialem po odkreceniu wiekszosci rzeczy ciagnac po narzedzia do sklepu :o

Reszta to wcisniecie tloczka troche trudne bez specjalnego narzedzia.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Regulamin mówi jasno, co musisz zrobić jak nie posiadasz polskich znaków. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

 

Odnośnie wymiany tylnych klocków to proponuje zwrócić uwagę na blaszki trzymające klocek. Ten sam problem był w Megane II. Mi blokowało tylne tarcze. Najlepszym sposobem jest wywalenie po jednej z blaszek na każdy zacisk. Wtedy klocek jest luźny i dobrze pracuje i nie staje zacisk.

Odnośnie klocków to poleca oryginały w W-wie na Gocławiu można na tył kupić oryginały Renault za 128zł a na przód za około 160zł.

Przy wymianie klocków należy zwrócić uwagę czy prowadnica zacisku dobrze pracuje (czy lekko wychodzą i wsuwają się śruby). Jeśli nie to trzeba oczyścić i nasmarować np smarem ATE.

Odnośnie linek i pracy tylnich hamulców to tajemnicą w Renault i w innych samochodach również jest sposób używania.

Hamulec ręczny to nie hamulec postojowy tak jak Mercedes go nazwał tylko hamulec awaryjny - pod tym względem jest badany na hamowniach(podczas obowiązkowego przeglądu).

 

Zostawianie zaciągniętego hamulca ręcznego w samochodzie w czasie długotrwałego postoju na płaskim terenie jest wielkim błędem (no chyba, że jesteśmy świeżym lub słabym kierowcą). Taka metoda rozciąga linki powoduje ich twardnienie, zamarzanie w zimę oraz niszczy tarcze i prowadnice zacisków oraz naraża na większą korozje tłoczki.

Po prostu w czasie jazdy podkreślam w czasie jazdy należy używać hamulca ręcznego na wzniesieniach, górkach, itp. Dodam, że ja przez 13 lat w mojej MII nic nie naprawiałem w hamulcach. Po 13 latach musiałem wymienić gumkę od prowadnicy bo mi łaskawie mechanik podczas czyszczenia tylnych zacisków szczotką stalową ją rozerwał.

Dodatkowo jeśli ktoś mało jeździ np od 5 do 15 tyś rocznie i nie wymienia klocki co 2-3 lata to powinno się co te 2 - 4 lata oczyścić hamulce z nalotu i rdzy na tarczach i nasmarować prowadnice i klocki odpowiednim smarem (szczególnie tył).

 

No i oczywiście pamiętajmy o wymianie płynu hamulcowego co 2-3 lata (oryginalny kosztuje około 20 zł)

Edytowane przez Snozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu macie filmik jak ja to robiłem, zaznaczę od razu że nie jestem żadnym mechanikiem jedynie amatorem. (ale obecnie najechałem już ok 30 000 tyś km i wszystko gra żadnych problemów)

Renault megane 1.5 dci 2010 Wymiana tarcz, klocków + malowanie zacisków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

wczoraj ponownie czyściłem tylne hamulce. W tej kwestii nic się nie zmieniło - jedna wielka rdza, nierówne zużycie klocków pomiędzy lewym a prawym kołem. Myślę, że ten sezon jeszcze objadę, ale kolejnej wiosny czeka mnie wymiana tarcz i klocków. Nie mam CLIP'a więc zamierzam cofnąć klocki za pomocą podpięcia zewnętrznego zasilania z 12V.

Czy po cofnięciu tłoczków przez silniczki wystarczy je później tylko lekko wcisnąć palcami? Czytałem, że niektórzy mechanicy odkręcają odpowietrznik z zacisku, aby swobodnie i łatwo wcisnąć tłoczek. Wcześniej zaciskają zacisk na przewodzie elastycznym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec ręczny to nie hamulec postojowy tak jak Mercedes go nazwał tylko hamulec awaryjny - pod tym względem jest badany na hamowniach(podczas obowiązkowego przeglądu).

 

Zostawianie zaciągniętego hamulca ręcznego w samochodzie w czasie długotrwałego postoju na płaskim terenie jest wielkim błędem (no chyba, że jesteśmy świeżym lub słabym kierowcą). Taka metoda rozciąga linki powoduje ich twardnienie, zamarzanie w zimę oraz niszczy tarcze i prowadnice zacisków oraz naraża na większą korozje tłoczki.

Po prostu w czasie jazdy podkreślam w czasie jazdy należy używać hamulca ręcznego na wzniesieniach...

Pewnie nie zwróciłeś uwagi, iż Renault również, jak i wiele producentów samochodów, a nie tylko Mercedes używa nazwy "hamulec postojowy", zresztą dokładnie zgodnie z przeznaczeniem.

Hamulec postojowy, używany regularnie i stale, to hamulec sprawny, działający. Ewentualne uszkodzenia to się naprawia, wymienia odpowiednie podzespoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest prosta i banalna metoda cofania tłoczków. Trzeba mieć przyrząd do wkręcania tłoczków i drugą osobę do pomocy. Patent polega na zwalnianiu hamulca dokręcaniu tłoczka o 2-3 obroty, zaciąganiu i ponownym wkręcaniu 2-3 obroty. Kilka do kilkunastu razy i tłoczek cofnięty. Robiłem tak jak nie miałem klipa. Sposób bezpieczniejszy niż kombinowanie i akumulatorkiem od ups-a i cofaniu silnikiem.

Po wymianie klocków normalnie zaciągasz ręczny i silniki dokręcają ile trzeba.

Przy wymianie koniecznie skontroluj i nasmaruj prowadnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dziś wymieniałem klocki, przód poszedł bardzo szybko, ale z tyłu w prawym kole nie mogłem wkręcić tłoczka, kręciłem oczywiście przyrządem. Tłoczek kręcił się zgodnie z ruchem wskazówek zegara ale nie wcisnął się ani trochę. Słyszałem że może by trzeba odkręcić odpowietrznik i spuścić trochę płynu. Zna może ktoś przyczynę braku ruchu tłoczka? Ręczny zwykly na linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią: nie znam się więc wypowiem się - imo w hamulcu postojowym ze sterowaniem elektrycznym i mechanicznym zmienia się tylko sposób sterowania zaciskiem (linka lub silniczek), wymiana klocków i regulacja tłoczka wygląda chyba tak samo?... Więc na przysłowiowy "zdrowy chłopski rozum" raczej clipem się nie da nic zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witajcie

Też zamierzam się do wymiany klocków z tyłu w Megane 3 Coupe. Znalazłem filmik, na którym gościu wymienia bez Clipa bez wkręcania w Scenicu, ale zasada działania ta sama.

Z tego co można zaobserwować na filmie to podłącza kostkę od ręcznego odwrotnie i zaciągając go cofa siłownik do skrajnego położenia, następnie napierając na zacisk cofa tłoczek wymienia klocki i finał. Końcówki trochę nie rozumiem bo według mnie po wymianie klocków powinien deptać pedałem hamulca zapiąć kostkę do zacisku i zaciągnąć ręczny żeby się ustawił. Co sądzicie o tym sposobie wykonalny i bezpieczny ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc ja jestem jakiś czas już po wymianie i powiem szczerze, że z Clipem jest bajecznie łatwo. Jest tam oczywiści procedura wymiany klocków (znalazłem ją ;d). Co prawda robiłem to u mechanika ale pokazałem mu w programie gdzie to jest. Po załączeniu procedury clip cofa tłoczek dalej niż przy zwykłym odhamowaniu przyciskiem (dłużej pracuje zacisk). Potem oczywiści trzeba tłoczek jeszcze wcisnąć trochę. Na koniec załącza się procedurę "wymiana ukończona" czy cuś takiego i zacisk sam się kalibruje pod nowe klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!