Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. U mnie w 3 letnim fluence 1.6 też dymek z nawiewów poleciał tylko przy włączaniu klimy jak wyłącze to przestaje. Po diagnozie prostym kompem czujniki ok, także obawiam się najgorszego tzn. darcie deski i wymiana parownika :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, parownik jest szczelny. Informacje o uciekaniu czynnika z parownika  w postaci mgły to wbrew fizyce. Para z nawiewów to nie awaria to zjawisko powstające w dosyć specyficznych warunkach. Kiedyś miałem auto, które potrafiło rzucać drobinkami lodu z nawiewów. :-)

Ubywanie czynnika nie powoduje powstawania mgły lecącej z nawiewów, lecz obniżanie wydajności układu aż do zaniku chłodzenia.

Napisz coś więcej,czy układu używasz cały czas, czy para leci zaraz po załączeniu.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sytuacja dokladnie wyglada tak wlaczam obojetnie czy auto czy recznie po ok 2km zaczyna leciec dymek. Jak wyłącze na off to przestaje. Dodam że wymieniłem kabinowke i pianą czyściłem parownik.

p.s przepraszam za późne odpisanie, ale po drodze 2x16 w robocie pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.05.2018 o 17:07, Lelupi napisał:

Spokojnie, parownik jest szczelny. Informacje o uciekaniu czynnika z parownika  w postaci mgły to wbrew fizyce. Para z nawiewów to nie awaria to zjawisko powstające w dosyć specyficznych warunkach. Kiedyś miałem auto, które potrafiło rzucać drobinkami lodu z nawiewów. :-)

Ubywanie czynnika nie powoduje powstawania mgły lecącej z nawiewów, lecz obniżanie wydajności układu aż do zaniku chłodzenia.

Napisz coś więcej,czy układu używasz cały czas, czy para leci zaraz po załączeniu.

U mnie mała ilość czynnika dawała dokładnie takie objawy, myślę że gaz poprostu rozprerzal sie nie tam gdzie powinien. Wyglądało to na uszkodzenie zaworu rozpreznego, zamrzalo wszystko, przewody, parownik, leciała para a nawet kawałki lodu aż do braku przepływu powietrza 

1 godzinę temu, NoAh napisał:

Panowie sytuacja dokladnie wyglada tak wlaczam obojetnie czy auto czy recznie po ok 2km zaczyna leciec dymek. Jak wyłącze na off to przestaje. Dodam że wymieniłem kabinowke i pianą czyściłem parownik.

p.s przepraszam za późne odpisanie, ale po drodze 2x16 w robocie pozdrawiam

 

Jak podepniesz po kombajn to napisz ile miałeś czynnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie od tego powinno się zacząć diagnostykę układu klimatyzacji, czyli sprawdzenia ilości czynnika oraz sprawdzić drożność odpływu wody z komory parownika.

Megan 3 i Fluence mają różne układy klimatyzacji. Megan 3 ma układ o płynnie regulowanej mocy, a Fluence  on-off.

W Megane 3, teoretycznie, elektronika nadzorująca pracę układu nie powinna dopuścić do zalodzenia parownika. Nie wiadomo, co odczytuje czujnik.

Jedno jest pewne na 100%, para z nawiewów to nie jest uciekający gaz R134A z układu. 

Firma serwisująca, naprawiająca układy klimatyzacji, poradzi sobie tym problemem. 

Uważaj na firmy, które potrafią tylko nabijać klimatyzację, bo niestety, obecnie klimatyzacje "serwisują"( pisownia w cudzysłowie celowa) wszyscy, wulkanizacje, komisy, tapicerzy.... :-) 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie robiłem u szwagra ma urządzenie do klimy i było 450g dobił wg katalogu do 650g ściągną wode, posiada również urządzenie diag. i wszystko ok zero błędów i czujniki działają. On stwierdził, że to parownik ale nie jest serwisantem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, NoAh napisał:

Sprawdzenie robiłem u szwagra ma urządzenie do klimy i było 450g dobił wg katalogu do 650g

W serwisówce Renault z 2010 r dla Fluence pojemność katologowa układu to 433 g, oleju 150g dla sprężarki typu CR12Sc Calsonic. Jeżeli faktycznie powinno być 433 g to masz układ przepełniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, aniewa napisał:

W serwisówce Renault z 2010 r dla Fluence pojemność katologowa układu to 433 g, oleju 150g dla sprężarki typu CR12Sc Calsonic. Jeżeli faktycznie powinno być 433 g to masz układ przepełniony.

W megane iii w katalogach sprawdzałem w 3 miejscach było 480 natomiast fluence 650, ale przed dobiciem było 440 i to samo się działo po dobiciu lepiej chłodzi, dymek dalej występuje temperatura przy parowniku około 7,1 :( auto mam po liftingu kupione w 2015 maj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do megane III ta sama serwisówka podaje 480 g więc się zgadza.

Poniżej serwisówka ogrzewania i klimatyzacji dla Fluence. Dobrze by było sprawdzić np. w serwisie Renault.

 

 

 

MR448FLUENCE6.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopię ten temat. Czy są tutaj jacyś użytkownicy Fluence, którzy mogą potwierdzić, ile faktycznie tego czynnika wchodzi do układu w tym aucie? Z serwisówki, do której link jest powyżej, faktycznie wynika, że powinny to być 433 gramy z dopuszczalną tolerancją wynoszącą 35 gram. Jednak na przykład na tej stronie (LINK) podają, że powinno to być aż 615-685 gram... Jeśli ktoś wie, to niech się podzieli swoją wiedzą. Będę wdzięczny, bo wkrótce chce wybrać się na pierwszy serwis klimy w tym aucie od jego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kwestię klimy już dawno ogarnąłem, ale wracam z tematem tak informacyjnie, może przyda się to innym właścicielom Fluence.

Z układu wyciągnięto 575 gram czynnika i zgodnie z informacją, którą uzyskałem, był on mocno przepełniony. Objaw to wieczne wyłączanie i włączanie się kompresora, niekiedy nawet dosłownie co kilkanaście sekund  – każde włączenie generowało ogromne obciążenie. W trakcie postoju generowało to bardzo duży spadek obrotów, czasem nawet do poziomu, w którym silnik ledwo ratował się przed zgaśnięciem. W czasie jazdy objawem była "żaba" – raz bardzo mocna innym razem lekka, ale zawsze wyczuwalna i stresująca szczególnie podczas wyprzedzania.

Do układu wpuszczono mi teraz 430 gram czynnika i klima świetnie chłodzi, a powyższe objawy już nie istnieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!