Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wtryskiwacze 1.5 dCi - regenerować??


GregMegi

Rekomendowane odpowiedzi

Znam gościa w Bełchatowie, który regeneruje wtryski za 2500zł (4 szt. z montażem) z gwarancją na rok. Wiem bo sam u niego robiłem i od ponad roku mam spokój, więc z czystym sumieniem mogę go polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

...a może warto pomyśleć nad zastosowaniem preparatów czyszczących?

 

Np.: w ASO Renault (w innych też), stosują Srodki firmy FORTE.

...z własnego doświadczenia powiem tylko tyle że ich chemia czyni cuda zwłaszcza przy czyszczeniu czystym preparatem.

Edytowane przez OE Reniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przedrzeźniaj przedmówcy

Tyle że do czyszczenia trzeba demontować wtryskiwacze, a dodanie oleju do paliwa to połowiczna korzyść i zarazem powód możliwych przyszłych problemów.

...cały problem polega na tym że cząstki dodanego oleju w połączeniu z wysoką temperaturą np.w końcówce wtryskiwacza mogą przyczynić się do zanieczyszczenia i co za tym idzie nieodpowiedniego rozpylania paliwa przez wtryskiwacz nie mówiąc o zwiększeniu oporów pracy końcówki wtryskiwacza co doprowadza do niekontrolowanego wydatku paliwa, nie wspominając o braku wpływu takiego oleju na jakość paliwa do którego został dodany.

Pozostaje jeszcze problem związany z cyt.:"powstawanie zanieczyszczeń jest naturalnym procesem wynikającym z niepełnego spalania mieszanki. W wyniku tego procesu dochodzi do wytworzenia się cząstek rozpuszczalnych i nierozpuszczalnych jak guma, cząstki stałe i osady (mikroorganizmy). Następnie dochodzi do rozwoju bakterii w zbiorniku paliwa i dochodzi do zanieczyszczenia i utleniania w całym układzie paliwowym, włącznie z wtryskiwaczami. Niepełne spalanie wpływa też na zanieczyszczenie układu EGR, kolektora dolotowego, turbosprężarki i katalizatora, a także powstaje nagar w komorach spalania, na pierścieniach tłokowych i w rowkach pierścieni tłokowych. Po wystąpieniu usterki spowodowanej zanieczyszczeniem kierowca sam zgłosi się do serwisu samochodowego." żródło www.forte-nwe.pl

 

Strona poświęcona konkretnemu produktowi: http://forte-nwe.pl/Trudny-Rozruch-Diesla/Diesel-Parafina/Czyszczenie-Wtryskiwaczy-Diesla/Czyszczenie-Ukladu-Oleju-Diesla/Problem-z-Uruchomieniem-Diesla/Klopot-z-Rozruchem-Diesla/Diesel-Zima/Rozwiazanie-na-Problemy-z-Dieslem.html

 

Naprawdę godny polecenia...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gó... prawda. temat ostatnio modny, więc napiszę tylko w skrócie:

- stosować oleje 2T niskopopiołowe. MIXOL nie spełnia tego kryterium, ale np. czerwony ORLEN już tak

- proporcje 1:250 - 1:300

- nie ma nagaru

- nie ma zanieczyszczeń w EGR

- nie ma zanieczyszczeń w FAP

- wtryskiwacze "normalnie" rozpylają paliwo: nie ma żadnych niepokojących objawów, stuków, dźwięków

- nie ma "niekontrolowanego wydatku paliwa"

 

a'propos "powstawanie zanieczyszczeń jest naturalnym procesem wynikającym z niepełnego spalania mieszanki" chyba pomyliłeś silniki 2T z 4T.

ja tego FORTE nie polecam: kolega mi mówił, że jego kolega to stosował i korobowody mu bokiem wyszły :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..."kolega mi mówił, że jego kolega to stosował i korobowody mu bokiem wyszły ;)"

Ale może kolega kolegi Twojego kolegi zastosował i jest zadowolony :notacrook:

Jeśli chodzi o korbowody wychodzące na świat - to jak również uszkodzenie panewek w silnikach renault K9K i F9Q (dziwne że głównie Megane II i Scenic), chleb powszedni.

 

Co do silników 2T i 4T - nie bardzo wiem co miałeś na myśli, zamieszczony tekst to jak zauważyłeś cytat dotyczący zanieczyszczeń w silnikach Diesla.

Post dotyczy silnika K9K

 

No i jak można polecać lub nie polecać czegoś czego się nie widziało na oczy, nie stosowało, nie spróbowało, itd... ;)

 

Faktycznie Producent nie zaleca stosowania żadnego rodzaju środków podczas normalnej eksploatacji i prawdopodobnie b.duża liczba użytkowników nie ma problemów z pojazdem.

 

Dodano: 01 wrz 2012 - 10:48

gó... prawda. temat ostatnio modny, więc napiszę tylko w skrócie:

- stosować oleje 2T niskopopiołowe. MIXOL nie spełnia tego kryterium, ale np. czerwony ORLEN już tak

- proporcje 1:250 - 1:300

- nie ma nagaru

- nie ma zanieczyszczeń w EGR

- nie ma zanieczyszczeń w FAP

- wtryskiwacze "normalnie" rozpylają paliwo: nie ma żadnych niepokojących objawów, stuków, dźwięków

- nie ma "niekontrolowanego wydatku paliwa"

...ale wszystkie oleje "2T" Orlen zawierają jednak popiół siarczanowy który odpowiedzialny jest za neutralizację kwaśnych związków a po przedostaniu się do układu wydechowego zanieczyszcza jego elementy.

Druga sprawa to dawkowania: skąd zaproponowana proporcja 1:250 / 1:300?

Producent (w tym wypadku proponowany przez Ciebie Orlen), proponuje stosowanie oleju do silników dwusuwowych w proporcji 2% w stosunku do ilości paliwa / 1:50 / lub wg producenta silnika (na marginesie dwusuwowego) - a Renault nie wydało takich zaleceń?

Edytowane przez OE Reniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o korbowody wychodzące na świat - to jak również uszkodzenie panewek w silnikach renault K9K i F9Q (dziwne że głównie Megane II i Scenic), chleb powszedni.
niestety prawda :notacrook: efekt prawdopodobnie zwiększonego resursu olejowego. nic innego nie udało mi się ustalić, a śledzę temat od ok. 3 lat.

 

Co do silników 2T i 4T - nie bardzo wiem co miałeś na myśli, zamieszczony tekst to jak zauważyłeś cytat dotyczący zanieczyszczeń w silnikach Diesla.
tak, ale opisałeś skutki występujące w silnikach 2T

 

Druga sprawa to dawkowania: skąd zaproponowana proporcja 1:250 / 1:300?
temat się ostatnio rozwija na polskich forach internetowych i są nawet niezłe opracowania. na zachodzie jest to znacznie bardziej znane zjawisko. zaczęto o tym mówić po zaprzestaniu stosowania siarki jako dodatku do paliw

 

Producent (w tym wypadku proponowany przez Ciebie Orlen), proponuje stosowanie oleju do silników dwusuwowych w proporcji 2% w stosunku do ilości paliwa / 1:50 / lub wg producenta silnika (na marginesie dwusuwowego) - a Renault nie wydało takich zaleceń?
to oczywiście zalecenia do silników 2T. podane wyżej proporcje są najbardziej popularne, oparte ZTCW doświadczeniach zachodnich.

 

oczywiście nikogo nie można na siłę nakłaniać do stosowania tego czy owego. sam leję olej do 2T od jakiś 60 kkm i nie widzę negatywnych skutków. zacząłem lać z obawy o mechaniczne zużycie łopatek w pompie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...cytat to opracowanie działu technicznego z firmy Forte dotyczące silnika zasilanego ON (dlatego cytat), w sumie słyszałem o dwusuwowym silniku diesla ale to był chyba prototyp i jak szybko go ktoś wymyślił tak szybko o nim zapomnieli :notacrook:

 

Oczywiście każdy naleje co będzie uważał, myślę natomiast że chyba warto stosować coś zgodnie z przeznaczeniem.

 

Rozważając plusy i minusy obu możliwości chyba poza ceną preparat wypada lepiej

- czyści i smaruje

- poprawia parametry paliwa w którym jest zastosowany

- spala się całkowicie bezpopiołowo

- jest przeznaczony do stosowania ;)

...oczywiście jest cała książka szkolenia technicznego z dokładnymi danymi ale mnie właściwie przekonuje to co widziałem na własne oczy a nie ze słyszenia lub opowieści.

 

Olej 2T

- smaruje układ wtryskowy

- cena

 

Z doświadczenia mogę powiedzieć jedynie że podobnie jak z omawianymi panewkami problem z zacierającą się pompą wysokiego ciśnienia z osprzęcie Delphi to raczej skutek tańszej produkcji - nie spotkałem się z uszkodzonym Siemensem. Możliwe jest również że problem zacierających się pomp dotyczy jedynie określonej ilości wyprodukowanych pomp.

Edytowane przez OE Reniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwusuwowe silniki diesla są bardzo popularne, w pewnych gałęziach transportu. np. silnik 14D40 "pożeracz oleju" :notacrook:

 

co do stosowania omawianego specyfiku - może się kiedyś skuszę, jeśli wystąpi problem zanieczyszczenia układu paliwowego (preparat czyści). na razie mam zapewnione smarowanie i w miarę dobre filtrowanie. grzybów w baku się nie spodziewam - conajmniej raz w miesiącu paliwo jest świeże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...grzybów w baku się nie spodziewam - conajmniej raz w miesiącu paliwo jest świeże...

...ten proces zaczyna się podobno już w zbiornikach magazynowych ;)

A więc możliwe że conajmniej raz w miesiącu wlewasz świeże "grzyby" :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlałem Forte mo mojej furki z polecenia znajomego z forum Mazda speed kiedy miałem problem z uruchomieniem silnika a kiedy już zapalił to bujał się na wolnych obrotach. Mechanicy w ASO oczywiście wyleczyli mnie kosztorysem, a mniejsze stacje stawiali różne diagnozy chyba najlepiej wymienić samochód i kupić nowy.

Ludzie do których dostałem adres podłączyli samochód do takiego słoika gdzie był ten środek i po chyba 10 minutach silnik zaklekotał i zabujał się na obrotach po czym wszystko wróciło do normy a właściwie silnik pracował lepiej niż przed usterką. Od tamtego czasu przejechałem ok 40 tkm i nic z silnikiem się nia dzieje. Zaproponowane czyszczenie wtryskiwaczy za chyba 600 zł może i by pomogło tylko że za połowe tej ceny wszystko jest OK.

POLECAM z czystym sumieniem

Dowiedziałem się od kolegi że na forum Mazdy i innych wietnamskich pojazdów strasznie się tym środkiem podniecają

 

 

Jeśli ktoś jest zainteresowany to na pw mogę podać namiary na warsztat gdzie wykonują takie czyszczenie w Warszawie...

 

PS.oczywiście ci panowie specjalizują się naprawą samochodów renault a warsztat mieści się na Ochocie.....Polecam...

Edytowane przez mlody15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ten proces zaczyna się podobno już w zbiornikach magazynowych ;)

A więc możliwe że conajmniej raz w miesiącu wlewasz świeże "grzyby" :notacrook:

Od razu widać, że sprzedajesz ten środek lub masz zlecenie na jego reklamę. Takich cudownych środków jest na rynku mnóstwo ale nie ma żadnych obiektywnych badań na ich temat. Większość producentów samochodów zabrania dodawania takich uszlachetniaczy więc każdy robi to na własne ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie słyszałem o dwusuwowym silniku diesla ale to był chyba prototyp i jak szybko go ktoś wymyślił tak szybko o nim zapomnieli :notacrook:

I się kolega myli bo są silniki diesla jako 2T stosowane np w kolejnictwie w lokomotywach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!