Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kierownica nie odbija do samego końca


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam taki problem że kierownica nie wraca mi do samego końca po skręcie w prawo (w lewo jest ok) tzn zatrzymuje się kilka centymetrów przed pozycją na wprost. Jak jadę prosto i kierownica jest wyprostowana to mogę ją przechylić ~2cm w prawo i nie odbije, ale auto skreca.

Auto nie sciaga, ale troche mnie to denerwuje. Mam nowe koncowki i drazki, łożyska amortyzatorow, geometria była robiona pare razy. Luzów w zawieszeniu nie widać (byłem na szarpakach i w warsztacie ręcznie też sprawdzali). Jak wjade w dziure na mocno skreconych kołach to słychać jakieś pukanie. Co to moze być?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Robiłem kalibrację CLIP'em, ale nic nie pomogło. Auto generalnie nie ściąga, ale jest to irytujące uczucie luzu w prawo przy jeździe prosto i nieodbijanie do końca.

Edytowane przez janko02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem dziś w ASO z problemem niewracającej do pozycji zerowej kierownicy, i jak można było się spodziewać panowie stwoerdzli że "ten typ tak ma". Odbyłem też jazdę innym autem ( taki sam silnik, skrzybia biegów ale młodszy) i efekt ten sam - kierownica nie wrcała do pozycji 0 po skręcie. Niestety z racji dzisiejszej aury ( śnieg, opady i ślizgo), umówiliśmy się na kontynuację tematu przy lepsze pogodzie (u mnie dochodzi kwesta "pływania auta").

Edytowane przez Baq_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prócz tego, że nie odbija są jeszcze jakieś objawy? Np. lżej kręcąca się kierownica w lewo i nie wracająca do pozycji 0 przy delikatnych ruchach podczas jezdy na wprost?

Edytowane przez janko02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że chodzi tak samo leko w obie strony. Inne objawy, to jak już wspominałem uciekanie auta w lewo (w wolnej chwili nagram filmik z jazdy). Np jedziemy prosto, korygujemy delikatnie (jakbyśmy omijali dziurę) w prawą stronę, a po puszczeniu kierownicy auto prostuje koła tak, że znosi je na lewo.

Szarpaki nic nie wykazały, luzów w zawieszeniu brak :/

@Prezes - dzięki, sprawdzę ten patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Ktoś rozwiązał ten problem ? Mam to samo, geometria ok, amorki / sprężyny / poduszki / łączniki nowe kyb.  W sumie nie wiem czy wcześniej tak było czy to po wymianie amortyzatorów (jeden był wylany, łącznik rozerwany). Auto jedzie bez problemu tylko kierownica przy skręcie w lewo nie odbija sama do koñca - zostaje z 1cm od osi (w prawo jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, not4you napisał:

 Auto jedzie bez problemu tylko kierownica przy skręcie w lewo nie odbija sama do koñca - zostaje z 1cm od osi (w prawo jest ok)

Sprawdziłeś jaki pokazuje  kąt dla układu wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając pewność, że czujnik obrotu kierownicą wskazuje 0 stopni przy pozycji kierownicy na wprost (to ważne) należy zmienić warsztat ustawiający zbieżność - niedopuszczalne jest aby po ustawionej zbieżności kierownica podczas jazdy na wprost była lekko skręcona i istniała konieczność korekcji - podczas wykonywania tej korekcji (chyba, że przyrządy pomiarowe założone są ponownie) ustawiona wcześniej zbieżność jest "psuta". Ja osobiście preferuję warsztaty, które posiadają tzw. laserową zbieżność czyli montowane są na wszystkie 4 koła "czujniki", które odczytują kąty, pozycje i przekazują dane do komputera na ekran, wtedy mechanik wie dokładnie które koło musi skorygować. Ponadto program sprawdza i wskazuje ustawienie kierownicy na wprost. Po takim ustawieniu nigdy nie miałem korekty ustawienia kierownicy na wprost i kierownica zawsze wraca do kierunku na wprost.

Niepowracanie kierownicy wskazuje na brak zbieżności.

Megane II, które już posiada elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, ma zaimplementowaną korekcję pochylenia drogi (odpowiednio dla ruchu lewo i prawostronnego). Ta korekcja, o ile dobrze pamiętam działa do pewnej prędkości, coś w przedziale 50-70 km/h się kończy ta korekcja i wszystko jest wtedy w rękach kierowcy.

Stukanie zwłaszcza przy skręconych kołach: miałem dwie sztuki MII, w jednej był większy z tym problem - wymieniłem dosłownie wszystko w zawieszeniu z przodu na nowe: nowe kolumny McPersona, końcówki, drążki, wahacze, łączniki, tuleje w sankach, wsporniki sanek i nadal występowało stukanie. Stukania się nie pozbyłem - oba auta sprzedałem, ale doszedłem do pewnych wniosków: zużyta może być tuleja prowadząca listwę zębatą w przekładni kierowniczej strony pasażera czyli prawa (dla ruchu prawostronnego) - można to zbadać ściągając manszetę z drążka kierowniczego, skręcić kołami w lewo i patrzeć czy listwa rusza się nadmiernie w przekładni. Jest tam tuleja z tworzywa, która się wyciera, wybija. Można kupić nową na znanym portalu. Jeżeli listwa nie ma luzu to pozostaje jeszcze jedno miejsce: jest to krzyżak układu kierowniczego - element łączący przekładnię kierowniczą z kolumną kierowniczą czyli wewnątrz pojazdu. Aby to zdiagnozować, wg. mnie, należałoby zdemontować tą kolumnę bo układ jest bardzo sztywny, i szarpanie nic nie da. Czytałem, że niektórych markach ten element jest często wymieniany. Idąc w kierunku diagnostyki tego stukania należałoby wcześniej wykluczyć pozostałe zużywające się elementy układu zawieszenia za nim sprawdzi się to o czym pisałem wcześniej. Szarpaki i diagności w SKP nie wiele są wstanie wykazać - sam wskazałem zużycie sworznia zwrotnicy, luz na końcówce a na szarpakach nic nie było widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt sprawdzę jutro, zbieżność byla robiona laserowo i auto jedzie prosto przy prostej kierownicy (po skręcie w prawo auto od samości jedzie prosto), jedyny problem jest taki że po skręcie w lewo kierownica nie chce wrócić do końca (i jedzie po lekkim luku). Akurat u mnie nic nie stuka, zobaczę to o czym pisał szwagier jak będę miał trochę czasu.

Edytowane przez not4you
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak powrotu kierownicy do jazdy na wprost może być spowodowane złymi kątami pochylenia lub wyprzedzenia zwrotnicy. Miałeś wymieniane amorki więc może tu jest problem. Z tego co pamiętam przy wymianie amortyzatorów należy zaznaczyć dokładnie położenie śrub z podkładkami w kielichu, mała zmiana powoduje zmianę kątów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aniewa napisał:

Brak powrotu kierownicy do jazdy na wprost może być spowodowane złymi kątami pochylenia lub wyprzedzenia zwrotnicy.

To prawda, ale miał robioną geometrię więc wszystko byłoby widoczne. No chyba, że to dyletanci. Jeśli miał robione amorki to obstawiam jakiś błąd w składaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!