Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamrożone megane 2


zbyniu360

Rekomendowane odpowiedzi

witam ,chce sie doradzic ,czy mi odpali starter ,choc akumulator slaby ,a auto jest całe w lodzie ,niewiem jak sie dostac ,i czy jak sprubuję odpalić killka razy i nie odpali to poczekać jak przyjdzie odwilż lub zanim sprubuje odpalić podładować akumulator ,i czy w takim przypadku nie spale komputera wiadomo akumulatora nie jestem wstanie wyciągnąć ,tam trzeba miec klucz13 ,przedłużoną i czy z kabli ,moge sprobować ,przepraszam ,szybko pisze bo zależy,mi na czasie i jak sie do tego zabrać ,jak rozmrozic te wszystkie dzrzwi...pozdrawiam acha auto stoi 3 dni na podwórku i przez to się boje że nie odpali ,i po kilku razach ruszania starterem ,może coś walnąć

 

Dodano: 23 sty 2014 - 00:04

no doradzcie co po kolei ,aby nie popsuło się

 

Popraw post, czytelność Twojej wypowiedzi jest bardzo niska, patrz REGULAMIN! - Krzychu

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim bez paniki... Na spokojnie, to tylko auto, a nie prom kosmiczny....

-Otworzyć zamki z karty,, spróbować delikatnie ale stanowczo otworzyć drzwi KIEROWCY.

-Wsiąść do auta

-Sprawdzić położenie dźwigni wycieraczek i w razie czego przestawić w pozycję 0, zarówno przednie jak i tylną jeśli masz. To po to by po włączeniu zapłonu wycieraczek nie uszkodzić.

-Na kilkanaście sekund zapalić światła, przynajmniej postojowe, by wzbudzić zmrożony aku.

-Wyłączyć światła, wcisnąć sprzęgło i trzymać.

-Nacisnąć START.

-Obserwować i słuchać co się będzie działo.

Jak zapali to jest OK.

Jak będzie próbował, przestanie i znowu próba, to poczekać aż mu się znudzi.

-Zadzwonić do kogoś z autem o większym aku. przykładowo kto ma diesla i kable.

Jeśli nie masz takiej osoby to czasami TAXI świadczy takie usługi.

-Spróbować otworzyć maskę.

-Poczekać na tą osobę przy otwartym aucie.

-NIE ZAMYKAJ AUTA Z KARTY, BO MOŻESZ NIE OTWORZYĆ PONOWNIE.

-W czasie oczekiwania oskrobać lód z zaślepki zamka przy klamce kierowcy.

-Zdjąć zaślepkę, wyciągnąć kluczyk z karty i sprawdzić czy pasuje do zamka i czy się przekręca.

-Profilaktycznie zamek potraktować odmrażaczem.

-Jeśli zamek działa, a osoby z kablami jeszcze nie ma, to możesz auto pozamykać nawet z karty i iść się ogrzać.

-Czekać na pomoc.

-Jak dojedzie, to ponownie spróbować auto z karty otworzyć, jak nie zadziała to już wiesz, że otworzysz kluczykiem.

Dalej:

-Maska w górę u Ciebie i w aucie dawcy prądu i podłączanie kabli.

-Wyłączyć światła w aucie dawcy jeśli są włączone.

-Jego silnik pracuje cały czas.

-Łączysz jego plus ze swoim plusem na aku, swój minus z jego minusem na aku.

-Pozwalacie by chwilę tak było podłączone, a w aucie dawcy lekko podnosicie obroty silnika.

-Po chwili - około 2 minuty, wsiadasz i próbujesz odpalić.

-W tym czasie dawca jeszcze bardziej zwiększa obroty swojego silnika.

-Jak załapie, to odłączacie przewody rozruchowe w odwrotnej kolejności.

-Pozostawiasz auto zapalone, aż aku się podładuje i auto odmarznie.

-Oskrobujesz szyby z topniejącego lodu.

-Jedziesz do jakiegoś marketu z narzędziami i kupujesz długi klucz rurkowy 13mm i płaski 10mm, które zawsze będziesz woził w aucie. To te do akumulatora.

Do tego może się przydać awaryjny prostownik elektroniczny za niecałą 100 jeśli takiego nie posiadasz.

Ewentualnie długi przedłużacz do kosiarki elektrycznej, (albo kilka) taki pomarańczowy, by wystarczył od gniazdka 230V do prostownika pod maską, gdybyś nie mógł, albo by Ci się nie chciało aku z auta wyciągać.

Są takie 10, 25, 40, a nawet 50 metrowe.

-Wracasz na forum i w tym temacie zdajesz relację jak było.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Bardzo dziękuję,zdam relacje i jeszcze małe pytanie te wszystkie drzwi są zalodowaciałe jakim dobrym sposobem je odmroźić udało mi się tylko otworzyć tylnie od pasażera

jeszcze raz dziękuję.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Szanuj proszę czytających :) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował odmrażaczem do szyb ale nie takim w spreyu bo te na zimnie to tylko imitacja.

Najlepsze są takie z atomizerem. coś takiego:

http://allegro.pl/sonax-skuteczny-odmrazacz-do-szyb-500-ml-i3832393184.html

Ustawiasz na strumień i starasz się z bliska wstrzyknąć go pomiędzy karoserię i ramkę drzwi.

Powinno popuścić na uszczelkach.

Po wstępnym usunięciu lodu z klamek, je także możesz tym potraktować.

Ci to dopiero mają problem:

thumb_hosting_zdjec_1390441970__5771a68964e5369ee6b5a75e3e66c291ae17aeb94e6681401da379c.jpg thumb_hosting_zdjec_1390442366__lodowe-auta.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, żeby się dostać do auta musiałem go ciepłą wodą (~35-40C) potraktować, żeby lód roztopić... na masce miałem z 1 cm lodu, szyby, dach, drzwi, maska, bagażnik - to wszystko jedna wielka bryła lodu była. Odmrażacz na takie oblodzenie nie pomoże. Najpierw odlodziłem drzwi od kierowcy i odpaliłem auto, później na dwie raty - przednia szyba, bagażnik i pozostałe drzwi. Tylko nie można gorącą wodą z czajnika, żeby szoku termicznego nie było :) Jak już się dostaniesz do auto po takiej operacji to auto musi się rozgrzać, żeby Ci później nie złapało na uszczelkach :) Najlepiej je osusz.

Już nie pierwszy raz tak odladzam/odmrażam auto.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lepszy,bez bawienia się patent na otworzenie zamrożonych drzwi,gdy są zamarznięte otwieram siłą bagażnik który jest zamarznięty,rozkładam tylne fotele, wchodzę bagażnikiem do tyłu i całą masą ciała pcham drzwi,potem przechodzę do przodu i powtarzam czynność i gotowe;)

A wgl słyszałem żeby wazeliną posmarować to nie powinny zamarzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, warto wazeliną posmarować. Ale nawet wazelina nie pomoże jak jest gruba warstwa lodu, która chwyta nie uszczelkę ale całe elementy jak drzwi :)

Szkoda, że zdjęcia nie zrobiłem jak moje auto wyglądało, nie było opcji otwarcia niczego, a pchanie na siłe, to może się źle skończyć. Mam nadzieję, że drugiego oblodzenia już nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lepszy,bez pie*olenia się patent na otworzenie zamrożonych drzwi,gdy są zamarznięte otwieram siłą bagażnik który jest zamarznięty,rozkładam tylne fotele,wchodze bagażnikiem do tyłu i całą masą ciała pcham drzwi,potem przechodze do przodu i powtarzam czynność i gotowe;)

A wgl słyszałem żeby wazeliną posmarować to nie powinny zamarzać...

A potem plastiki się urywają ze słupka. W niedzielę jak poszedłem do auta, okazało się, że tylko mogę otworzyć bagażnik i drzwi pasażera z przodu. Więc karta w slot i odpalenie. I czekanie 40 minut aż odpuści lód z drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet wazelina nie pomoże jak jest gruba warstwa lodu, która chwyta nie uszczelkę ale całe elementy jak drzwi :)

Spotkałem się z tym w zimie stulecia (78/79). Wieczór jak jechałem do pracy padał dosyć ulewny deszcz, a rano już było 15* mrozu. Od strony kierowcy na maluchu miałem prawie 3 cm warstwę lodu. Na szczęście udało mi sie wejść od strony pasażera i uruchomić silnik. Lód zjechał dopiero w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czekanie 40 minut aż odpuści lód z drzwi.

Czy wszystkie Meganki tak słabo grzeją? Odpalałem wczoraj Peugeota 405 stojącego na dworze od piątku. Najpierw odmrażacz (coś podobnego do polecanego przez gojgiena) na uszczelkę, żeby wejść do środka, potem odpalenie silnika, ogrzewanie na maxa i po 15-20 minutach zdejmowałem z szyb prawie centymetrowej grubości tafle lodu. To co jest na pokrywie bagażnika wożę nadal bo nie ma sposobu żeby odpadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam poznym wieczorem ,przepraszam że tak póżno,ale pracowałem do godziny 22-drugiej i wziolem sie za odpalenie ,mojej meganki wlożylem karte i jazda przydusila się trzy razy i zapalił ,ale też zapalila sie kontrolka ASR taki zółty trójkącik z autem z poślizgiem ;)trzymalem odpalony 1,5 godziny ,wtym czasie skrobałem szyby i wycieraczki,i teraz pytanie co tam psiknąć żeby nie zerwać frezów lub silniczka od wycieraczek ,starałem się dokładnie zerwac lód ale myśle ze nie zeszło wszystko ,boje się je popsóć i użyć,cos żeby tam dobrze spenetrowało i póciło...,moja kolezanka na zamrożonej szybie z lodem wlonczyla wycieraczki i poszla jedna glowiczka z frazem ,a do meganki pewno drogie... ,jak wsiadałem do mojej miałem wlonczone wycieraczki ,ale zanim odpaliłem ,wyląnczyłem ,może tez coś sie spalilo... i narazie nie próbóje ,bo jeszcze chyba tam jest lód... pozdrawiam z mrożnej zimy zbyniu360.

 

Dodano: 24 sty 2014 - 01:42

Ok.Bardzo dziękuję,zdam relacje i jeszcze małe pytanie te wszystkie drzwi są zalodowaciałe jakim dobrym sposobem je odmroźić udało mi się tylko otworzyć tylnie od pasażera

jeszcze raz dziękuję.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Szanuj proszę czytających :) -Prezes

dzięki prezesie ,za ortografię boże zzzzzzz

Nie za ortografią a za interpunkcję. Stosuj, proszę odpowiednie znaki przestankowe. - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmrażacz i WD40 lub coś podobnego wypierającego wodę.

Co do ASR to kontrolka może zniknąć po kilkudziesięciu metrach jazdy, jeśli nie to znaczy że w któreś wtyczce też było wilgotno i zamarzło.

Można nimi delikatnie poruszać bez ich rozłączania. A najlepiej podjechac gdzies na komputer by stwierdzić która to wtyczka.

Odłączanie, szczególnie przy włączonym zapłonie albo silniku, nasieje błędów i nawet na kompie tego się nie dowiesz z którego to koła. Dopiero po ich skasowaniu i ponownym podłączeniu jak jeszcze będzie świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ABS to zniknie sam, lepiej nie ruszać. Jak nie zniknie to komputer i później wymiana. Ja w zeszłym roku tak miałem, że co więcej wody to mi się świecił. Okazało się, że był lekko nadłamany i jak było mokro to robił zwarcie.

A co do rozmrażania - chyba każdy ma w domy zapasową butelkę zimowego płynu do spryskiwaczy. To najtańszy i najszybszy sposób chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!