Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Probelm z odpalaniem Megane III 1.5


bearmi2

Rekomendowane odpowiedzi

No i teraz mam mentlik w głowie, bo na forum piszecie w różnych postach że można osobno kupić gruszkę i wymienić bo to w niej jest uszkodzony ten zaworek zwrotny a przewody mogą zostać a koszt gruszki 40zł....

By wymienić gruszkę należy ją wymontować. A jak mamy wymontowaną to zamiast wymieniać na nową można w bardzo prosty sposób naprawić. Króćce na końcach gruszki są wyjmowane, potrzeba tylko użyć sporo siły. W tych króćcach są zamontowane dwa zaworki wykonane z plastiku. Składają się tylko z dwóch elementów. Nie ma tam żadnych sprężynek czy uszczelek gumowych. Zaworki są identyczne, tylko zamontowane odwrotnie tak by jeden pracował jako ssący a drugi tłoczący. Gruszka musi pracować koniecznie w pozycji pionowej. Naprawa polega na usunięciu zanieczyszczeń z powierzchni przylegania plastikowych elementów w zaworkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie tak samo, filterek 10 zł. , zaworek 6 zł, wąż 10 zł.

Kurde ale ja taki macher nie jestem że to sam zrobić a po za tym nie mam gdzie tego zrobić :-(

Koszt który podałeś mnie zamurował. A te przewody to zastępujecie jakimiś normalnymi, wzmacnianymi, w oplocie czy bez? Bo widzę że mrarek ma jakiś całkowicie obudowany i chyba grubszy niż te oryginalne.

 

By wymienić gruszkę należy ją wymontować. A jak mamy wymontowaną to zamiast wymieniać na nową można w bardzo prosty sposób naprawić. Króćce na końcach gruszki są wyjmowane, potrzeba tylko użyć sporo siły. W tych króćcach są zamontowane dwa zaworki wykonane z plastiku. Składają się tylko z dwóch elementów. Nie ma tam żadnych sprężynek czy uszczelek gumowych. Zaworki są identyczne, tylko zamontowane odwrotnie tak by jeden pracował jako ssący a drugi tłoczący. Gruszka musi pracować koniecznie w pozycji pionowej. Naprawa polega na usunięciu zanieczyszczeń z powierzchni przylegania plastikowych elementów w zaworkach.

Jeśli rozłączę gruszkę od przewodów aby ją wyjąć to czy one nie stracą na szczelności w tych miejscach? Bo jeśli nie to może faktycznie od tego zacznę, przeczyszczę i zobaczymy czy pomoże.

Edytowane przez Gielar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozłączenie przewodów na gruszce jest bardzo trudne z powodu dużej sztywności oryginalnego wężyka. Podgrzewanie może ułatwić zabieg. Ja podszedłem do tego dosyć drastycznie po prostu obcinając nożykiem fabryczny przewód przy gruszce. Następnie założyłem na opaski kawałek przewodu igielitowego o średnicy 8 mm. Jest szczelnie chociaż lepiej byłoby założyć specjalny wężyk paliwowy taki jak na załączonej powyżej fotce mrarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki wielkie za wsparcie. Dziś postaram się tam zaglądnąć i przyjąć jakiś plan działań. Oglądnę wszystkie przewody a szczególnie na połączeniach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem coś wypatrzeć. Po zdjęciu osłony nad gruszką i płynami. Oglądałem przewody przy gruszce i samą gruszkę wszystko tam trzyma sie twardo i mocno. Do przewodów przy filtrze sie nie dostałem od góry nie ma jak wsadzic nawet ręki.

Jedyne co dziś odkryłem to coś takiego: napompowałem gruszkę zrobiła sie twarda i po jakimś czasie na przewodzie który idzie od gruszki do filtra zobaczyłem cofające sie pęcherze powietrza wielkosci 1cm w odstępach równych mniej więcej co 4-5 sekund. Może jutro uda mi sie to nagrać. Czy świadczy że gdzieś zaciąga powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wszystko jest twarde, to robota żmudna i trzeba mieć pod ręką wszystkie dostępne ewentualności (opaski, wężyki etc.).

pęcherzyków powietrza po stronie zaciągania nia powinno być - skoro są tzn. gdzieś zaciąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten górny przewód gruszki zaciąga paliwo. Trochę się już gubię. Muszę się dostać do przewodów przy filtrze i tam zobaczyć czy któryś nie jest za luźnych. Może tam gdzieś włazi powietrze.

Mrarek dzięki za posty.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jest to powietrze z wtrysków które idzie razem z powrotem, miesza się w filtrze i z tąd bąble w paliwie zasilającym.

 

Tylko kwestia o jaki dokładnie samochód chodzi bo w temacie jest M III ph1 kolega w opisie ma samochód M II ph2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!