Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII 1.6 16V - rozrusznik nie kręci


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem Koledzy.

O miernikach nic nie będę pisał choć jestem elektronikiem :)

Zwykły markeciak wystarczy do prostych pomiarów napięć w samochodzie (no chyba, że zacznie ktoś analizować CAN'a albo naprawiać elektronikę samochodu).

Jak ktoś potrzebuje uzyskać rzeczywisty wynik takiego zjawiska jak spadek napięcia na akku to oscyloskop z pamięcią lub szybki (próbkowanie) miernik z pamięcią max i min wartości pomiaru.

Mam takie :applause:

Ale nie o tym.

 

Mam sprawne ręce, pierdołą nie jestem.

Nie udało mi sie wysunąć modułu :D ...

 

Od piątku czekałem na możliwość zaparkowania na kanale.

Dziś sie udało :idea:

Koledzy - trywial totalny.

Żadne bezpieczniki czy połączenia w obwodach elektrycznych (puszki, skrzynki etc).

Odkręciłem podłogę.

Wsadziłem łapę.

Namierzyłem podłączenia rozrusznika - niby ok, twarde te kabelki...

Ale... wsuwka GŁÓWNEGO zasilania rozrusznika... cosik luźna.

Dwa pełne obroty kluczem nasadowym !!

Dziesiątką.

Dokręcone - problemu nie ma.

Nigdy tego nie ruszałem.

Serwisy też nie miały powodu...

Ale - stało się tak jak się stało.

Mnie się udało.

Gdybym miał kanał w piątek...

Dziękuję za zaangażowanie i HELPDESK !!

 

EDIT:

V - Przepraszam za "red" - V

Kolor czerwony zarezerwowany jest dla administracji. Poprawiono. damiar

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, że się udało. Kolejny problem rozwiązany :notacrook:

Nie udało mi sie wysunąć modułu ...

Jest też i plus tego wszystkiego. Może i lepiej, że się nie udało. Okazałoby się tylko, że tam wszytko gra, a następnie i tak sprawdzałbyś rozrusznik i jego podłączenie :)

Skoro problem zażegnany, to temat rozumiem do zamknięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uważasz.

Dla mnie "temat zamknięty" - chyba, że ktoś chciałby o coś zapytać.

Ja bym zaczął od kanału - tylko kumpla nie było. To szukałem "z góry".

A z tym modułem to nie tak do końca...

Tam są wszystkie bezpieczniki od żarówek...

To jest chore - jak w trasie np. w Austrii sie uprze Policmajster ?

Masz bezpieczniki, masz nowa żarówkę.

Wymienie ją - co 9-10m-cy mi lecą (założyłem w końcu dzienne - pasujące nawet uchwytami w miejsce halogenów).

Ale jak przy okazji dupnie bezpiecznik ?

Będzie wredny i rzeknie - laweta !!

Kretyn to wymyślił... albo wyjątkowo mało domyślny... albo szef serwisu R :notacrook:

Zapewne opcja ostatnia. Żarówka + bezpiecznik 400pln z robocizną. Dobrze strzeliłem ?

Rozumiem te od ogrzewania, wentylatora silnika - grube sprawy.

Za wyjęcie kawałka rdzenia liścia z puszki przy wentylatorze zaśpiewali mi 550pln.

W dwie godziny - pierwszy raz, nie do końca klucze we właściwym kształcie - wyjęty wq..y kawałek i jeszcze sobie

wentylator wyczyściłem. A i dwie kawy zrobiłem i wypiłem. A, że też palę... 2h - 550pln.

(pedały, osłona kolana, wentylator).

 

Pozdrawiam jeszcze raz !

PS.

Teoretycznie nikt tam nigdy nie miał po co zaglądać.

Obluzowała się sama ? - jest to w końcu możliwe...

Ja mam "średnie" wspomnienia z pobytów samochodu w ASO - ta sama firma co mój diler R.

Po czwartym roku - gwarancja 4 lata - zacząłem serwisować u kumpla/z kumplem - ma warsztat.

W ASO nigdy nie byłem przy samochodzie.

Nigdy tez po przeglądzach nie zaglądałem pod machę - BŁĄD !!

1 - "Znikneła" mi osłona z tworzywa nad silnikiem (serwis mi wmawiał, że nie było - tzn - miałem wizje jak np. nalewałem płyn do spryskiwaczy - był znaczy za mocny :) )

2 - "Zniknęła" mi blacha osłaniająca pasek obok sprężarki klimy i alternatora (to dopiero u kumpla przy wymianie rozrządu zauważyliśmy a była - ślady po śrubach są...

3 - ??

4 - ?

Tak to jest...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, dzisiaj 2h walki i udało mi się to rozebrać w tym module są 2 zatrzaski do obudowy.

Najpierw moduł później osłonę.

Mam taki sam model, rocznik i problem ;(.

 

Jutro wchodzę pod samochód i poszukam tej wsuwki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

Kilka dni temu, dokładnie w Wigilię, spotkał mnie ten sam problem, który opisał dccman, czyli brak rozruchu, mimo załączającego się elektromagnesu.

Ot taki "miły" prezent na święta od mojego auta.

Dzisiaj postanowiłem dobrać się do skrzynki z bezpiecznikami, żeby przynajmniej taką ewentualną przyczynę wyeliminować.

Poinstruowany przez dccman'a, a w zasadzie przez opis na francuskim forum, do którego link podał dccman wziąłem się do pracy.

Praktycznie 99% zgodnie z opisem, więc przynajmniej to.

Niestety nikt nie zagwarantuje, że wszystkie śruby łatwo się odkręcą i jedna taka zapieczona, mocująca podstawę aku trafiła się u mnie.

Kluczem nie dało rady, poszedł w ruch przecinak i nawet wiertarka. W końcu śruba pękła - ważne, że puściła.

Sprawdziłem bezpiecznik i przewód prądowy na rozrusznik - wszystko ok.

Ale zauważyłem, że pod plastikową podstawą do aku był zamocowany przewód, którego drugi koniec był przykręcony do obudowy silnika - masa.

Oczko mocowane pod podstawą aku było zaśniedziałe, a na dodatek, tuż przy oczku przewód (a tak naprawdę dwa białe, równoległe przewody) był owinięty taśmą izolacyjną. Prawdopodobnie owa taśma była dociskana przez podstawę aku, po przykręceniu jej do metalowego wspornika, zamiast miedzianego oczka. Tym samym oczko było luźno założone na śrubie i dlatego kilka razy wcześniej miałem podobny objaw przy próbie odpalenia, choć wtedy za którymś razem w końcu załapało i samochód odpalał.

Po wyczyszczeniu oczka przewodu masowego i przykręceniu go od spodu metalowego wspornika, utrzymującego podstawę aku, wszystko wróciło do normy, tzn. autko odpala od ręki :)

Także mimo, że straciłem nieco nerwów (cholerna śruba), to pewnie kilka stówek na wizycie u elektromechanika zaoszczędziłem.

Jeszcze raz podziękowania dla dccman'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

mam podobny problem, po odłączeniu klemy akumulatora i ponownym podłączeniu auto już nie odpala. Akumulator naładowany, klemy wyczyszczone, bezpieczniki przy klemie + sprawdzone. Do tych w komorze silnika nie umiem się dobrać. Czy to mogą być one czy może raczej rozrusznik?

https://youtu.be/OINTNDOJAwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmie wygląda jakby rzeczywiście to był problem z akumulatorem może masą, lub klemami. Nastaw godzinę na zegarku i spróbuj odpalić i czy wyzeruje zegar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz otworzyć ten modu w komorz silnika. Dwa trzymania po bokach z zabezpieczeniem. Tam jest bezpiecznik solenoidu (rozrusznika) 25A. Dodatkowo do elektrowłącznika idzie 3 pin z czteropinowej wtyczki PPM1 (czarnej ) koło pojedynczej niebieskiej. Może coś nie łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, umiem czytać, ale nie raz się okazywało, że np. to jednak akumulator bo już był stary, bezpiecznik poszedł ale nie było widać itd, itp. Jak bym stał przy twoim samochodzie to na pewno można by wszystko ustalić przy mniejszej ilości pytań. Dlatego na odległość trzeba zacząć po kolei, zwłaszcza jak nie wiadomo co jest grane.

Na początek wymontuj moduł UPC obok akumulatora i zacznij od bezpieczników które tam są. Zobacz stan złączy/kostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.03.2014 o 20:42, damiar napisał:

Owszem, bezpieczniki są od spodu, ale bezpiecznik, o którym piszesz występuje w wersji PhI. Nie zwróciłem wcześniej uwagi, że Ty masz wersję PhII, a tu według schematów, takowego bezpiecznika nie ma.

Ja mam również phII czyli nie mam takowego bezpiecznika? Poza tym jest taki mróz, że plastiki pękają jak próbowałem demontować. "Pociągnąć" także auta się nie da, gdyż to automat. Pozostaje laweta

Edytowane przez Megane_Bytom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!