Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po wciśnieciu gazu na zimnym silniku spadają obroty


muzzyking

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam podobne objawy- w moim przypadku jest to niesprawna grzałka w sondzie lambda, a wyszło to na jaw po wielu poszukiwaniach komputerem diagnostycznym i można to wykryć tylko gdy silnik ostygnie. Jako że teraz walczę z maglownica, to sonde wymienie w przyszłym miesiącu i zdam raport czy pomogło;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podążając tropem "wilku555" wymieniłem sondę lambda i niestety problem nie zniknął: (brak jakiejkolwiek poprawy:( więc w moim przypadku to nie sonda.

 

Dodano: 31 sie 2014 - 09:23

Kontynuując temat: byłem w warsztacie mechanicznym bo problem naprawdę mocno mnie drażni, podpięli mi auto ponownie pod komputer i tym razem wyskoczył mi błąd P0120 i P1217(błąd czujnika pedału gazu, przepustnicy, zwarcie itp). Ucieszony, że w końcu znalazłem przyczynę problemu (brak łączności czujnika położenia przepustnicy z komputerem bo na to by tu wszystko wskazywało) wróciłem do domu i centymetr po centymetrze sprawdziłem przewody, podłączyłem multimetr żeby upewnić się czy jest przejście zasilania i wszystko było ok. Czyli przewody mam dobre a problem jak był tak jest:(POMOCY!!!!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem też wszystko wskazuje na TPS. Multimetrem raczej tego się nie ustali. Ścieżki wycieraja się najbardziej w początkowym położeniu i tam odczyty mogą mieć różne piki (jako zwarcie lub zanik sygnału).

W zasadzie bardzo podobne objawy dawało u mnie wytarcie potencjometru przy pedale gazu. Obroty też zachowywały się nieprzewidywalnie. Raz za niskie raz za wysokie, czasem przy wysprzęgleniu silnik potrafił zasnąć, a bywało też wszystko ok. Rozebrałem czujnik, przetarłem ścieżki i przegiąłem slizgacze minimalnie w bok aby jeździły innym torem. Objawy ustąpiły. Dodam, że multimetr nie wskazywał żadnych nieprawidłowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multimetrem sprawdziłem przejście sygnału na kablach od wtyczki po komputer, rezystencje każdego z czujników też dokładnie sprawdzałem i jest w porządku, poza tym mam trzy takie czujniki i na każdym problem jest taki sam. Przepustnice mam na lince wiec nie mam czujnika przy pedale gazu. Gdy podpinam się pod komputer to ten ładnie płynnie pokazuje stan wychylenia przepustnicy. I u mnie obroty nie są nieprzewidywalne, u mnie dzieje się zawsze tak samo i tylko po dłuższym postoju jak zimny silnik. Przy dosłownie bardzo delikatnym wciśnięciu gazu obroty spadają i przy jeździe na jednostajnie wciśniętym gazie auto skacze

 

Dodano: 01 wrz 2014 - 15:56

Byłem dzisiaj w "autoryzowanym" serwisie Bosha,żeby poradzić sie mądrzejszych głów:)Silnik sprawdzony od góry do dolu, wszystkie czujniki, ciśnienie, szczelność układu dolotowego powietrza i wynik był "zaskakujący" a mianowicie wszystko jest ok. Wszystko na komputerze i tych zaawansowanych urządzeniach które mają w serwisie pokazuje, że jest wszystko dobrze tylko problem jak byl tak jest nadal:( :angry: . Jedyne co mechanikom przyszło do glowy to wgranie nowego oprogramowania komputera lub jego wymiana :blink: ale powiedzieli, że z tym już musze jechać do innego fachowca :angry: .

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Dodano: 04 wrz 2014 - 15:05

Wstawiam link do filmiku jak wygląda sytuacja na zimnym silniku rano.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądnąłem filmik, reasumując-na zimnym, zapala ładnie, dodajesz gazu, obroty spadają, auto przy jeździe kangurzy. Po rozgrzaniu się silnika, wszytko jest ok. Może gdzieś dalej być nieszczelność {pomimo twoich uszczelnień}, po rozgrzaniu, części się powiększają i samoistnie uszczelniają. Lub jak jest zimny, dodajesz gazu, silnik nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa-które czujniki tym sterują?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie sie z tobą zgadzam. Efekt taki jest przez jedną, dwie minuty a potemm wszystko jest ok. Tylko jak tą nieszczelność znaleść? Wszystko dokładnie poodkręcałem wyczyściłem dałem nowe uszczelki, czasami i sylikon dla wiekszej pewności poszedł. A za dawkowanie paliwa odpowiedzialny jest moim zdaniem chyba czujnik położenia przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były tematy o samonaprawianiu się po rozgrzaniu.Sprawdzałeś,czujnik położenia przepustnicy, wartości-napięcie na stykach AiB,opór na AiB,AiC,BiC,powinien być liniowy,proporcjonalny.Możesz jeszcze przeczyścić odpowiednie styki przy sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko to sprawdzilem, pozatym wymieniłem ze 3 razy ten czujnik podobnie jak przepustnice. Sprawdziłem dokładnie przewody wtyczki, przeczyściłem piny przy sterowniku. Na komputerze diagnostycznym pokazuje dokładnie i płynnie wychylenie przepustnicy bez jakichkolwiek zakłóceń

 

Dodano: 05 wrz 2014 - 09:55

Dzisiaj byłem w innym warsztacie znowu komputer i znowu nic nie pokazało ale tym razem sprawdzili spaliny i okazało się że norma jest prawie 2 razy przekroczona(w Niemczech bym dowód miał zabrany) .Czyli faktycznie jest jakiś problem z mieszanką. Sondy niby na wykresie ładnie pracują

 

Dodano: 19 wrz 2014 - 20:12

Wczoraj wymieniłem i sprawdziłem(z blokadami oczywiście) rozrząd. Brak niestety jakiejkolwiek poprawy:(Nawet nie przychodzi mi do głowy co jeszcze sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!