Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konserwacja podwozia.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Konserwacja podwozia, opłaca się to robić? Czy warto co ileś lat?

Da się wykonać to samemu? Zapewne są rożnego rodzaju metody konserwacji, ale wiem ze robią np takim czymś http://allegro.pl/4-sztuki-baranek-novol-pistolet-sico-pro-gratis-18-i4150707290.html

Posiadam sprężarkę na kanał mogę do sąsiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konserwacja podwozia, opłaca się to robić? Czy warto co ileś lat?

Jeżeli zamierzasz dłużej jeździć tym samochodem i nie ma w nim już dziur oraz nie widać, że za chwilę się zamelduja, to wg mnie warto. Z własnego doswiadczenia (na polskich samochodach wiem), że najlepsze efekty są jak się zakonserwuje od razu nowe (czyste), nie jeżdżone auto. Wtedy konserwacja najlepiej łapie i nie odłazi jak tapeta. Do przekrojów zakniętych najlepsze są środki które nie zasychają, są wiecznie świeży smar. Radzę też jak nie ma plastikowych nakoli, jak najprędzej je założyć i to takie, aby chroniły również obrzeża wnęk. Warto również ocenić skuteczność chlapaczy, szczególnie przednich, najlepiej to ocenić w zimie. Przy w pełni skutecznych chlapaczach, po jeżdzie po zaśnieżonej drodze pod progami nie wiszą buły śniegu. W tych miejscach gdzie one wiszą i nie są chronione, w któtkim czasie należy spodziewać się dziur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne - lepiej przeciwdziałać korozji, niż z nią walczyć jak już się wda w podwozie - choć moja Renówka jest jest jak nowa pod spodem mimo upływy lat to "psikłem" w zamknięte elementy. Po zimie zawsze myję dokładnie spód auta ! Może warto podyskutować przy tym temacie - czym konserwować podwozie a czym zamknięte profile,- na rynku jest tak wiele środków.

Edytowane przez GTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuje często czarnidło 10L (koszt takiej puszki to jakieś 30zl) jak znajdę opakowanie to podam dokładna nazwę do pustej puszki po fluidolu leje 60% tego czarnidla i trochę rozpuszczalnika mieszam to wszystko żeby konsystencja stała się wodnista pisak to w zamknięte profile oraz podłogę po wyschnięciu jeszcze smaruje wszystko smarem smarowałem tak dostawcze iveco daily, małego fiata, dużego fiata oraz starą skode 105 i mam pewność ze przez 20lat rdza nie ruszy żadnego z tych aut :) jeżeli ktoś nie posiada pistoletu to pędzlem tez można posmarować.

Edytowane przez Jeriks92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy tez przymierzam się do konserwacji scenica 2 z 2008 mój od salonu ok 40 tys km garażowany. Dopiero co w zeszłym tyg zrobiłem yariskę córki z 2001. Ładne blachy wersja japońska kilka miejsc na podwoziu zrobione brunoxem i -baranek z puszki 1l i kompresor. Tu wszystko ok. Tylko jak robiłem profile to cholera, że by tam któryś coś kiedyś psiknął, a tak za 2-3 lata malutkie dwa miejsca 10-10 cm z obu stron koło koła tylnego trzeba będzie robić.

Tak sobie od razu o moim pomyślałem jeszcze nic oczywiście nie robiłem. Słyszałem opinię, że nasze są dosyć przyzwoicie zrobione pod tym względem. Rozbierałem wstępnie progi/zaślepki/i tam faktycznie coś fabryka dała-pachnie i śliskie to jest jak konserwacja. Przymierzam się do zdejmowania nadkoli plastikowych aby tam jeszcze popatrzeć co słychać. Zwłaszcza z tył bo tam to nadkole jakieś szmaciane jest. Wiem, że jest duże ryzyko pourywania kołków podczas takiej operacji i nie wiem czego się spodziewać. Czy prawdą jest, że jest u nas przyzwoicie pod tym względem to by nie ściągał nadkoli i tylko psiknął profile. Co o tym sadzicie i jakie jest wasze doświadczenie w tych sprawach w naszych autach. Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A co z gwarancją na korozję ? Jest 12 lat tak ?

Proponuję zapoznać się dokładnie z warunkami gwarancji na blachy. I się okaże, że trzeba dokonywać przeglądów co 2 lata w ASO. Przeglądy okresowe zapewniają to. Tylko trzeba pilnować wpisów w książkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tyle, że te 12 lat to na perforację blach.

Na powłoki lakiernicze jest 3 lub 5 lat, chyba w zależności od rocznika to się zmieniało.

Post stary, ale się odniosę:

Masz rację - ale chyba trzeba większości pisać bardziej dosadnie

Tyle lat "nowoczesnej" motoryzacji za nami, a mam wrażenie, że 99,9999 nabywców nowych samochodów ciągle błędnie rozumie gwarancję na perforację blach - uznając ją za gwarancję antykorozyjną. Zresztą i tutaj też ktoś się żalił, że mu pojawiło się ognisko korozji (chyba w roku posiadania samochodu), a nie robił przeglądów okresowych i nie może skorzystać z gwarancji na perforacje blach.

Gwarancja na perforacja blach - oznacza, iż w wyniku korozji musi pojawić się DZIURA na wylot.

Ośmielę się stwierdzić, iż większość Polonezów/Dużych fiatów wytrzymałaby taka gwarancję. Bo od ogniska korozji do dziury troche czasu musi minąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!