Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - zbyt miękki lakier, chyba go sprzedam


Rekomendowane odpowiedzi

Użytkownik megan_pomocy dnia 24 maj 2014 - 21:01 napisał

Czy to znaczy, że w UE nie sprzedają lakierów takich jak dawniej?

 

Tak prawda. To samo tyczy się lakierów do drewna i farb do malowania metalu.

 

Nie, głupoty piszesz,lakiery starego typu tzw.konwencjonalne są sprzedawane ,przez wszystkie firmy - muszą jedynie mieć

na opakowaniu napis o niestosowaniu w przemyśle samochodowym ,jest to wymóg UE, a lakiernicy używają tych bo do ekologicznych

tzw.wodnych to już komora wymagana.

A te ekologiczne, wodne są coraz lepsze i słyszałem już że dobrych marek są twardsze od konwencji.

Elementy które nie mają rys,czy przetarć do bazy na 100% da się wypolerować, ale amator dobrze tego nie zrobi.

Podjedź do lakiernika to Ci powie co da radę zrobić polerką a co trzeba prysnąć.

A i lakier na reno wcale nie jest gorszy od popularnych innych marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim go oddam w ręce profesjonalistów postanowiłem zastosować środek do usuwania takich zarysowań swirlów, paznokci i tych co same powstają nie wiadomo skąd. Jest to Meguiar's ScratchX, niektóre zarysowania się udało usunąć ale ogólnie rysy są nadal i teraz jeszcze dodatkowo auto wygląda źle, bo zostały na nim takie charakterystyczne tłuste ślady, smugi widoczne na słońcu, wygląda to strasznie tandetnie, jak typowe auto z Niemiec przygotowane na sprzedaż. Jak się pozbyć tych tłustych smug? Używając samej szmatki z irchy lub bawełny nic nie mogę zdziałać. Byłem też na myjni i nie pomogło, może jeszcze raz jechać? A może jest jakaś chemia, która to potrafi usunąć? Może trzeba użyć maszyny polerskiej o określonej końcówce i prędkości obrotowej, żeby to usunąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś myślę, że to nie tłuste plamy :)

Przygotowałeś odpowiednio lakier?

Przepraszam, ale widzę, że za bardzo nie masz pojęcia co robisz. O maszynie polerskiej nawet nie myśl.

Aby oszczędzić nerwów, oddaj komuś, co będzie wiedział co robi.

A tutaj wiele się dowiesz i pewnie znajdziesz kogoś do lakieru:

http://forum.kosmetykaaut.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak w instrukcji ScratchX. Krótko mówiąc najpierw umyłem auto i wytarłem całe ręcznikiem papierowym (tego w instrukcji nie było). Potem po prostu zaaplikowałem tzn tam gdzie były duże rysy trochę dłużej pracowałem kolistymi ruchami a tam gdzie nie było posmarowałem odczekałem z 5 min i potem starłem. Słońce na 1h zaszło za chmury i jak skończyłem to zobaczyłem tłuste smugi, dopiero jak słońce ponownie się pokazało. Używałem bawełnianej szmatki.

 

Zdecydowałem, że samemu spróbuję, bo decyzję o lakierowaniu / korekcie i tak już podjąłem, skoro inne auta też się tak rysują to nie ma co sprzedawać, więc może się przynajmniej nauczę czegoś i może uda się po prostu zrobić to samemu...

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego środka ,ale jaki by nie był to sam nic nie zrobi.Na maszynę z mimośrodem zakłada się papier 2000 i na mokro aż do usunięcia rys,

następnie na twardą lub średnią gąbkę pasta polerska ścierna z tanich g3, na mokro, na koniec miękka gąbka i mleczko.Przy braku wprawy można

popsuć lakier ,najszybciej na rantach,najlepiej potrenować na jakimś "szrocie", a ubytki sięgające bazy to tylko lakierowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Dobija mnie też jakość kloszów przednich reflektorów - nowe były po prostu przeźroczyste, po 5 latach widać zmatowienie od wewnątrz, nieusuwalne, bo tego się nie da rozebrać, zastosowałem na to środek PlastX ale nic nie pomógł. Trzeba by wymienić reflektor.

A ja uważam, że nie jest tak źle. Mam auto z 2008 roku - więc podobnie - i jeśli Ty przejechałeś 50 kkm (jak w profilu), to ja trochę więcej i moje reflektory wyglądają dzisiaj bardzo dobrze. Może to kwestia użytkowania/miejsca parkowania samochodu...? Co do lakieru, to fakt - jest miękki.

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety teraz lakiery są takie a nie inne, nie wystarczy stara szmata i wiadro wody. Po pierwsze przed myciem auto, się spłukuje z większego syfu, po drugie nie używamy gąbek tylko rękawice najlepiej z frędzelkami bo ewentualny syf wchodzi do środka. Ja takie połączeniu stosuje od x lat i jestem bardziej niż zadowolony, auto ma blask i nie ważne czy w pełnym słońu, czy cieniu, rysek jest bardzo bardzo mało, sam się czasami zastanawiam czy auto jest z 2005r. Trzecia sprawa wycieranie, inni stosują szmaty albo jeszcze gorzej sciągaczki czy irchy dociskając ile sił w rękach, wystarczy że zawieje wiatr, jedno ziarenko piachu i gotowe. Czasami jak się tak popatrzy co ludzie robią to nie ma się co dziwić że lakier wyglada jak wygląda, przyjedzie sierota opłuka auto za 2zł i potem ten cały rozmoczony syf wyciera szmatą do sucha :mrgreen:. Przykładów można wypisywać w nieskończoność, od sąsiada co wyciera czarny lakier do sucha po desczu po kij wie kogo. W ten weekend trochę sie bawiłem przy aucie, podszedł starszy facet i tak sobie gadaliśmy, 3 letnie autko umył gąbką do naczyń efekt można się domyślić, nie skończyło się tylko na rysach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!