Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana koła pasowego wału


robertokot25

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 7.08.2018 o 22:59, Piwniczne napisał:

2. wymieniać samemu bez klucza dynamometryczny czy lepiej zostawić to mechanikowi? 

Śruba wału trzyma nie tylko koło pasowe ale też unieruchamia koło rozrządu (wprawdzie nie wiem jak w 1,9, ale w innych tak jest). Nie ma tam klina i jak podczas odkręcania zruszysz to koło, to przestawisz rozrząd. Nie mówiąc już o tym, że jak za słabo dokręcisz to po odpaleniu "rozwalisz" zawory jak koło się śliźnie.

Używanego nie bierz, już lepiej zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymieniłem koło na oryginalne.  Ma minimalne bicie promieniowe  myślę że 0.5 do 1 mm  Z tego co pamiętam to ciasno nie wchodziło i może to kwestia wyosiowania. A może to  w normie.  Proszę o odpowiedź czy wymiana wymaga jakiegoś precyzyjnego ustawiania koła, czy wchodzi bez luzów?  Poniżej zwolniony filmik tego koła.  Podkładka ewidentnie przesunięta, ale to bicie można zaobserwować na tle silnika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań wytrzymuje ok.150 -200 kkm,

Powinno być zmienione po 120 kkm wg. producenta plus nowa śruba mocująca,

Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować czy ;

  1/ pasek osprzętu;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ? ( wymiana napinacza i paska ),

  2/ koło pasowe wału chodzi równo i nie bije na boki ?

       -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

       -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

   3/ na alternatorze założone jest koło ze sprzęgłem jednokierunkowym ( 1,9 dci ) czy zwykłe koło?

        Koniecznie musi być ze sprzęgłem jednokierunkowym ze względu na duże wahania momentu obrotowego,

         Ze względu na cenę, zastępowane jest ;

          - zwykłym kołem i jest to główny powód  awarii ( awaria paska napędu powoduje awarię paska rozrządu ),

         - koło pasowe wału z amortyzatorem drgań musi być oryginał jeżeli chcesz trochę pojeździć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczytać parę wierszy wstecz 

Dnia 26.07.2015 o 09:40, Optima napisał:

Za tym kołem pasowym jest dolne koło zębate rozrządu, bez klinu i wszystko razem jest tylko dokręcone śrubą.

Gdyby był luz, posypałby się rozrząd.

 

Dnia 11.08.2018 o 12:54, mireczek01 napisał:

Nie ma tam klina i jak podczas odkręcania zruszysz to koło, to przestawisz rozrząd.

( wprawdzie nie wiem jak w 1,9, ale w innych tak jest ).

Nie mówiąc już o tym, że jak za słabo dokręcisz to po odpaleniu "rozwalisz" zawory jak koło się śliźnie.

 

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

 na alternatorze założone jest koło ze sprzęgłem jednokierunkowym ( 1,9 dci ) czy zwykłe koło?

Koniecznie musi być ze sprzęgłem jednokierunkowym ze względu na duże wahania momentu obrotowego,

Ze względu na cenę, zastępowane jest ;

  - zwykłym kołem i jest to główny powód  awarii ( awaria paska napędu powoduje awarię paska rozrządu ),

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!