Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Długości przewodów hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - czy któryś z kolegów podpowie jakie są długości przednich przewodów hamulcowych ?

Chciałbym sobie je zamówić/przygotować zanim zabiorę sie za wymiane.

 

Pozdrawiam,

tomer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co chcesz je wymieniać?

Dorobienie takich przewodów, nie będzie problemem, pod warunkiem, że masz odpowiednie narzędzia.

Podanie ich długości też nie na wiele się zda bo są one odpowiednio wygięte.

Żeby je odpowiednio wygiąć trzeba to zrobić na gięciarce, na zewnątrz auta.

Pamiętam, że lata temu mój ojciec tak dorabiał, zabawy z tym było co niemiara, ale wyszło całkiem fajnie.

W latach 70-tych kupienie przewodów hamulcowych do nietypowego auta było niemożliwe. Można co prawda było ściągnąć to z zagranicy, ale z tego co pamiętam jeden przewód kosztował mniej więcej pół wypłaty.

Wracając do tematu. Pozostaje szrot i pomierzenie przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Dnia 7.06.2014 o 22:14, P_r_z_e_m_o napisał:

Po co chcesz je wymieniać?

Dorobienie takich przewodów, nie będzie problemem, pod warunkiem, że masz odpowiednie narzędzia.

Podanie ich długości też nie na wiele się zda bo są one odpowiednio wygięte.

Żeby je odpowiednio wygiąć trzeba to zrobić na gięciarce, na zewnątrz auta.

 

 

Odgrzewam kotleta bo i mnie dopadała korozja.

 

Przemo większych herezji dawno nie znalazłem.

Po co ? albo zgniły i diagnosta nakazał natychmiastową wymianę. Bezpieczeństwo.

Dorabianie przy pomocy prostych ręcznych prasek nie jest zbyt szczęśliwe, przerabiałem kiedyś temat. Urobi się człowiek a jakość zakuć pozostawia wiele do życzenia. Dobra praska to wydatek spory tak od 700zł widziałem. bez sensu.

Przewody wygina się podczas montażu i to gołymi rękoma bądź prostą giętarką ręczną żeby było ładnie, wygiętego nie przeciągniesz za silnikiem bo nie ma na to miejsca, chyba żeby go zdemontować jak w fabryce zakładać rurki na gołą budę.

Jako ,że nie chce się bawić w samodzielne zakuwanie chciałem zamówić gotowe. Obdzwoniłem jednak pół kraju i nikt nie zna długości i gwintów na końcówkach. Szwagier brał ostatnio do mercedesa od Donocików i były zarąbiście zakute - do meganki nie mają... mogą zrobić jak podam wymiary,

Mierzyć na aucie to zbyt duża tolerancja błędu - wyjdzie +10cm to jeszcze się gdzieś upcha ale co jak będzie 2cm za krótki?

Szukałem jakiegoś realoem do renault wszystko jest ale nie przewody ham. sztywne :-(załamka.

Rozebrać auto, pomierzyć wysłać dane itp to unieruchomię sobie auto na 3-4dni a do roboty daleko za daleko żeby z buta iść.

 

Kurczaczek czy nikt poza mną nie ma takiego problemu? przecież te roczniki gniją już na potęgę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Rav1932 napisał:

przecież te roczniki gniją już na potęgę

Auto z początku 2005 roku, ani śladu korozji, a i te sztywne przewody hamulcowe w bardzo dobrym stanie. Jedynie powierzchowna korozja w miejscach podstawiania lewarka (no trudno tego uniknąć), na wiosnę będzie zabezpieczane. Także nie mów, że tak gniją :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, droopy napisał:

Nie papuguj.

 

hmm może małe machnium renia za renię? będziesz miał wyjątkową - ekologiczną hehe samoutylizującą się

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz? Do masochizmu to mi póki co daleko na szczęście, zostanę przy swojej reni ;) Ale MII naprawdę są dobrze zabezpieczone, MI gniły w newralgicznych miejscach. Jak auto tak Ci ruda wcina, to podejrzewałbym bardziej, że było klepane tu i tam, niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto jako tako jest ok, korozja zjadła rurki hamulcowe - tak od połowy się zaczyna a na tylnej belce to już całkiem. No cóż wilgoć, sól robi swoje.

Dalej jednak nic nie znalazłam :-(

https://przewody-hamulcowe.pl/pl/54-przewody-hamulcowe-renault

 

patrząc po dostępnej ofercie dochodzę do wniosku że zbyt młodymi autami jeździmy hehe rzec by się chciało prawie nowymi co tam hmm 15-16 lat hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

Jeszcze parę Meganek 2 jeździ, więc może się komuś przyda i ułatwi życie, dla sedana i z tego co wiem hb

Długości przewodów

Pt= 40cm + elastyczny 185cm + 10cm

Lt=  140cm + elastyczny 185 +10 cm

Cpt= 170cm

Clt= 170cm

Pp= 80cm

Lp= 160cm

Dla Pp przy pompie potrzeba mufka z m12 zewn. na m10 wewn.

Kupić gotowce, a do tego wiadro cierpliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!