Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doładowanie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy mozecie mi powiedzieć, czy po odłączeniu akumulatora celem naładowania go a raczej prawidłowo mówiąc doładowania(rzadko jezdze bo służbowym darmowa jazda...) poza wpisaniem kodu radia coś jeszcze trzeba zrobic; inaczej czy mogą się pojawic jakies problemy?Myśle ze chyba nie gdyż byłoby to bez sensu ale kto pyta...pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnies szyby do góry do oporu i przytrzymaj przycisk podnoszenia przez dwie sekundy.

Wtedy szyby nauczą się automatycznie podnosic i opuszczać, w przeciwnym przypadku bedą podnosić się sekwencyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tymi szybami bo do końca nie rozumiem....przecież podnosimy i opuszczamy ile chcemy; a chcąc zamknąć po wyjściu z auta 2x naciskamy na karcie.Każdą szybkę trzeba tak samo?Bo sie pogubiłem.Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldii77, a może podładuj aku nie wyciągając go z samochodu ? Ja tak zawsze ładuje mój (wcześniej clio i corse) tylko, że ja mam prostownik z mostkiem Graetza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zdunmann, no raczej nie bede go wyciągać ale klemy odłączyć trzeba na czas ładowania.W poprzedniej Megi akum wytrzymał prawie 8 lat, jak na akumulator Renault no to całkiem całkiem.Pozdrówki i dzięki za odp.:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki tips przy wyciąganiu- najpierw wbrew pozorom lepiej odłączyć minus. Dlaczego? Ściągając najpierw plus można zamknąć obwód przez karoserie i zobaczyć ładne iskierki :?: Odłączając najpierw minus możesz min jeździć po masie i nic się nie stanie. A plus się już żadnym cudem nie zewrze. Ten sposób ma tylko walory praktyczne- nie chodzi tu o jakieś cuda z komputerem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sposób ma tylko walory praktyczne- nie chodzi tu o jakieś cuda z komputerem itp.

Chyba nie do końca tak jest. Gdy zobaczysz te ładne iskrzenie po dotknięciu do karoserii odłączonym przewodem "+", to znaczy, ze coś się rozładowało, czyli coś straciło podtrzymanie pamięci. Chyba właśnie komputer. Tak właśnie kasowałem świecenie lampki od rezerwy, pomimo, że bak był pełny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskrzenie nie znaczy, ze się coś rozładowało. Znaczy, że nastąpiło zwarcie :(

sensei, Z tego co mi wiadomo, zwarcie nastąpi gdy do karoserii przytkniesz przewód połączony do "+" akumulatora, a "-" nadal będzie podpięty. Zwierasz wtedy przez masę klemy akumulatora. To co opisujesz czyli dotknięcie masy odłączonym przewodem "+" nie jest zwarciem, ponieważ jeden biegun akumulatora jest niepodłączony. Te iskrzenie, to właśnie efekt rozładowania prądów zmagazynowanych w jakimś obwodzie. (zazwyczaj takim magazynem jest kondensator) Przy wszechobecnej elektronice w obecnych samochodach, takich "podtrzymywaczy" może być wiele. Komputer prawdopodobnie również taki posiada, do podtrzymania pamięci. W ten sposób można właśnie kasować proste błędy komputera, takie właśnie jak głupiejąca kontrolka rezerwy. Poważniejsze usterki są zapisywane w nieulotnej pamięci EEPROM, którą można wyczyścić po podłączeniu do komputera zewnętrznego. Przechowuje ona dane nawet po odłączeniu zasilania i rozładowaniu podtrzymania.

Na temat EEPROM czytaj TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proponuję, żebyś przeczytał co napisałem na początku. Chodzi o rozłączenie akumulatora. Nie wiem gdzie tam widzisz błąd. A rozładowywanie czegokolwiek z iskierkami to właśnie zwieranie tego czegoś na brutala do masy (kondensator też możesz zewrzeć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

potrzebuję szybkiej pomocy.

Muszę wyciągnąć akumulator i za bardzo nie wiem jak to zrobić, tzn. on znajduje się niedaleko (prawie pod) szybą. Czy muszę wyciągnąć ten wlot/wylot powietrza, który znajduje się pod szybą czy jest jeszcze jakiś łatwiejszy sposób?

Proszę o szybką odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy muszę wyciągnąć ten wlot/wylot powietrza, który znajduje się pod szybą czy jest jeszcze jakiś łatwiejszy sposób?

Tak, wystarczy odkręcić jeden torx i plastik jest Twój. Do wyjęcia akumulatora prawdopodobnie będziesz potrzebował nasadkę 13, długą przedłużkę i grzechotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!