Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagły problem z odpalaniem.


MarioCCH

Rekomendowane odpowiedzi

Renault megane II 1,5 dci 82 MK

Dosłownie podczas ostatniego tygodnia z dnia na dzień samochód zaczął coraz gorzej odpalać.

Wtryski sprawdziłem na przelew - dają tylko max 10ml. (wymieniane na nowe oryginalne w listopadzie).

W chwili obecnej samochód odpala za drugim lub a trzecim wciśnięciem przycisku - za każdym razem kręci oczywiście. Jak już odpali - chodzi równiutko i cichutko - wręcz "idealnie".

- paliwo w wężykach jest podczas odpalania..

Co trzeba by było na sam start posprawdzać.. ?

Proszę o małą podpowiedź, ręce już mi opadają..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) padnięte świece w lecie raczej nie przeszkadzają

2) może akumulator dogorywa?

3) u mnie (dłuższe kręcenie silnikiem przy odpalaniu) był problem z rozrusznikiem - po regeneracji silnik palił od strzała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniałem razem z regeneracją wtrysków.. - jak je sprawdzić czy są ok ?

Akumulator też nowy - wymieniany razem z regeneracją wtrysków 72Ah

Rozrusznika nie sprawdzałem.. - kręci jak głupi - co w nim się psuje i jak to sprawdzić ???

Nie byłem jeszcze "na kompie".. nie wiem czy tam coś wykaże..

Czytałem gdzieś, że czujnik położenia wału jak pada to takie sceny robi.. Czy w momencie jak padł jakiś komunikat na desce się pojawia ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) jak zmieniałeś to OK. sprawdza sie w prosty sposób - przewód grubszy podłączasz z jednej strony pod "+" a z drugiej zdejmujesz fajkę ze świecy i dotykasz końcem przewodu do czubka świecy. jak iskrzy, to świeca grzeje

3) nie wiem, co się psuje i nie wiem, jak to sprawdzić bez demnotażu. ja w swoim problemie z dłuższym paleniem wymieniłem/sprawdziłem wszystko, a dopiero na końcu regenerowałem rozrusznik, który notabene wg mnie kręcił bardzo dobrze. ja nie widziałem związku pomiędzy kiepskim odpalaniem, a rozrusznikiem. a jednak jeden gość miał rację <ok>

 

przychodzi mi jeszcze do głowy paliwo - jak filtr, kiedy zmieniałeś (woda w starym filtrze)? może zatankowałeś coś dziwnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na kompa bo wydaje mi się że to czujnik położenia wałka rozrządu. Jeśli wtryski i aku są ok bo świece przy obecnych temperaturach mogą być wszystkie padnięte a silnik powinien palić od strzału.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy alternatorze powinieneś widzieć wiązek, która idzie w stronę rozrządu idź po niej a dostaniesz się do tego czujnika.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na kompa bo wydaje mi się że to czujnik położenia walka rozrządu. Jeśli wtryski i aku są ok bo świece przy obecnych temperaturach mogą być wszystkie padnięte a silnik powinien palić od strzału

 

Miałem podobną sytuację - problemy z paleniem.

Komputer pokazał problem z czujnik położenia wałka rozrządu - wypięła się wtyczka. Też polecam sprawdzenie błędów przed wymienianiem czegokolwiek.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na kompie - mechanik stwierdził że to chyba pompa wtryskowa - niby nie daje ciśnienia..

Zastanawiające jest to, że jak już odpali - to cyka ładnie..

Jak dokładnie sprawdzić czy czujnik położenia wałka rozrządu jest w 100% sprawny ??

Podesłałby ktoś instrukcję/opis takiego sprawdzenia ?? ?

 

Dodano: 25 cze 2014 - 07:06

Panowie - moglibyście polecic jakieś miejsce gdzie można nabyć używane/regenerowane pompy paliwa ??

Chyab mnie jednak czeka wymiana..

 

Jak w 100% sprawdzić pompę by stwierdzić że to on ajest uszkodzona i trzeba ją wymienić ??

Niemam opiłków w paliwie, wtryski są ok.

 

Poprosze o informację czy wśród czujników, jakis czujnik który mógłby naprawdę powodować swoją niesprawnościa - brak możliwości uruchomienia samochodu..

Chciałbym wykluczyć tą ewentualność..

Edytowane przez MarioCCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj u mechanika z kompem - niby kumaty koleś - lecz powiem wprost cięcie mnie z deka.

Wróciłem z jednym wtryskiem zawieszonym - odpalił bez odpowietrzenia, wracałem na 3 garach.. bo nie miał czasu tego poprawić. W domu sobie zrobiłem i teraz chodzi.

Wracając do tematu..

Sprawdził ciśnienie na pompie - tak jak pokazywał czujnik na clipie takie było rzeczywiście na manometrze. Doszedł do wniosku że pompa "chyba" daje za niskie ciśnienie przy rozruchu i dlatego nie chce odpalić - wskazywało niby coś około 170 (niepamiętanie jednostki Mpa ??)..

Jak już odpali na PLAKU - to to ma prawidłowe. przy dodawaniu gazu też niby prawidłowo pokazuje clip bo tak samo pokazywał manometr - czyli wyższe ciśnienie też prawidłowe.

Jak jest ciepły odpala teraz już od "strzała".

Jak tylko postoi z 2h nie odpali w ogóle. Niby ciśnienie schodzi i znów się zaczyna. W przewodach podczas odpalania niby widać paliwo - powietrza nie widać wcale. Załęże dziś jednak zaworek (na odcinku pompa filtr) i zobaczę co będzie się działo.

Ktoś mi mówił o jakimś zaworku przy pompie który może zamiast dawać ciśnienie na wtryski daje na powrót. Który to dokładniej zawór? Może trzeba było by go sprawdzić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosze o informację czy wśród czujników, jakis czujnik który mógłby naprawdę powodować swoją niesprawnościa - brak możliwości uruchomienia samochodu

Są trzy takie czujniki:

1-czujnik położenia wału korbowego, sprawdzisz go miernikiem, oporność ok. 760 Ω

2-czujnik położena wałka rozrządu, jest to czujnik halla i raczej miernikiem nie sprawdzisz

3-czujnik ciśnienia paliwa,wbudowany w okrągłą rampę, miernikiem też nie sprawdzisz

Jest jeszcze regulator przepływu wbudowany w pompę, ten z brązową wtyczką, przy jego usterce silnika nie uruchomisz. Decyduje on o ilości paliwa jaką ma tłoczyć pompa. Sprawdzisz go miernikiem, oporność 5,3 Ω.

Zastanawiające jest to, że jak jest ciepły to "pali od strzała" a po dwugodzinnym postoju już jest problem. Gdyby był walnięty któryś czujnik to problem z odpaleniem występowałby ciągle.

Skupiłbym się na dostarczeniu paliwa do pompy po dłuższym postoju. Zaworek zwrotny powinien pomóc.

 

Ktos mi mówił o jakimś zaworku przy pompie który może zamiast dawać ciśnienie na wtryski daje na powrót

Jest to właśnie regulator przepływu o którym pisałem wyżej, decyduje ile paliwa pójdzie do pompy wysokiego ciśnienia a ile z powrotem do zbiornika.

 

pewnie w CLIPie da się podejrzeć ciśnienia, jakie pompa daje. jeśli za małe, to mogły się wytrzeć łopatki i wtedy są ślady wiórków

Mrarek, bez obrazy ale co Ty z tymi łopatkami :P Pompa wtryskowa Delphi jest pompą dwutłoczkową. Tłoczki napędzane są za pomocą popychaczy na rolkach i te właśnie rolki czasami lubią złuszczać bieżnię po której się poruszają, stąd te opiłki. Co prawda pompa podająca jest pompą łopatkową ale ona nie opiłkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrarek, bez obrazy ale co Ty z tymi łopatkami :P Pompa wtryskowa Delphi jest pompą dwutłoczkową. Tłoczki napędzane są za pomocą popychaczy na rolkach i te właśnie rolki czasami lubią złuszczać bieżnię po której się poruszają, stąd te opiłki. Co prawda pompa podająca jest pompą łopatkową ale ona nie opiłkuje.

 

mówię cały czas o tej pompie, co Solan

 

to nie jest pompa tłoczkowa, a łuszczących się skrzydełek jest kilka

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!