Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna praca wentylatora przy włączonej klimie


Rekomendowane odpowiedzi

@aston76 dzięki za odpowiedź.

A wiesz może co może być powodem tego, że gdy włączę klimę to czasami leci zimne powietrze a czasami nie?

Wiatrak (ten głośniejszy) się włącza przy uruchomionej klimatyzacji a mimo to zimne powietrze nie dmucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

podepnę się pod temat.

Mam obecnie Megane III 1.9 DCI.

Przy włączonej klimatyzacji, na postoju lub przy powolnej jeździe (np na skrzyżowaniu lub w korku) załącza się wentylator przy chłodnicy i chodzi chyba na maksymalnych obrotach dopóki nie przyśpieszy się jazdy. Po wyłączeniu klimatyzacji wentylator również się wyłącza.

Zastanawia mnie to bo w poprzednim aucie Clio II 1.5 DCI ten efekt nie występował.

Czy to poprawne działanie? Czy wentylator przy chłodnicy ma kilka prędkości obrotów? Czy to normalne że wentylator załącza się i pracuje tylko przy swoich maksymalnych obrotach?

Klimatyzacja działa raczej sprawnie, a w każdym razie chłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator ma 2 prędkości obrotowe i zazwyczaj przy włączeniu klimy rusza 1 biegu. Ale to przy chłodnym silniku.

W korku, jak silnik pracuje, może wystąpić potrzeba dodatkowego schłodzenia i rusza do razu na wyższych obrotach.

Nie możesz też porównywać silnika benzynowego do wcześniejszego diesla, bo to całkiem inna sprawność tych silników i inne temperatury, jak również inne czasy nagrzewania układów.

Diesle są bardziej sprawne energetycznie i mniej ciepła wydzielają w czasie swojej pracy, nie muszą wobec tego być tak intensywnie chłodzone jak benzyniaki.

Z tego tez powodu w dieslach stosuje się dodatkowe ogrzewania elektryczne w nawiewie do kabiny, by w zimie szybciej auto nagrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sorry coś mi na wzrok padło i odczytałem, że to benzyniak..... :oops:

Włącz klimę na postoju, przy pracującym zimnym silniku i będziesz widział, że wentylator kreci się na niższych obrotach. To jest poprawne zachowanie.

A to że w korku obroty wentylatora się podwyższają do maksymalnych też prawdopodobnie jest naturalne.

Komputer otrzymuje info, że i klima jest włączona (1 bieg) i dodatkowo temperatura silnika wzrasta, wiec zapobiegawczo włącza wyższe obroty.

Po wyłączeniu klimy jedna z informacji odpada i widocznie próg temperatury jest jeszcze na tyle bezpieczny że wentylator zostaje całkowicie wyłączony.

Trudno to jednak dokładnie określić, bo ma na to wpływ wiele czynników jak właśnie te 2 powyższe, a także temperatura otoczenia, a nawet sposób ruszania przy podciąganiu w tym korku. (chwilowe podniesienie temperatury)

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czym cieplej na dworze tym częściej pracuje na 2 biegu i tyle normalna sprawa objasiona już wyżej

Falownie obrotów przy wlaczonej klimie też wystepuje u mnie tylko na zimnym silniku. A samo podnisieinie się obrotów po włączeniu klimy jest normalne.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dołączę się do tematu - od lutego tego roku jestem posiadaczem Megane III 1,4 TCe. Proszę o pomoc - informację czy to normalna sytuacja, że wentylator chłodnicy bardzo głośno pracuje ? Rano gdy silnik jest zimny wentylator załącza się ale jego obroty są niskie. Natomiast w taki dzień jak dziś (26 C) wentylator wchodzi na bardzo wysokie obroty (ten przy chłodnicy) - klimatyzacja działa normalnie. Dodam, że gdy wyłączę klimatyzację wentylator się wyłącza. W czasie jazdy po mieście mam wrażenie ze działa prawie non-stop. Być może to sytuacja nie normalna i trzeba coś naprawić ? Być może jakiś czujnik ? Proszę o pomoc i informację.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

 

Połączyłem z już istniejącym tematem.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W moim samochodzie również dziwnie zaczął pracować wentylator na chłodnicy. Najpierw z nawiewów zaczął wydobywać się dziwny metaliczny dźwięk. Renault zaleciło serwis klimatyzacji. Na wydruku widać że pobrano taka sama ilość czynnika (480), więc klimatyzacja jest szczelna. Serwis nie przyniósł poprawy - dźwięk metaliczny jest dalej. Pojawił się jednak problem z praca wentylatora na chłodnicy. Po tym serwisie pracuje ciągle na pełnych obrotach. Nawet na zimnym silniku w garażu gdzie jest 18 stopni, klima ustawiona na 22, wentylator chodzi głośniej niż odkurzacz. Po przejechaniu 15km. Na zewnątrz taka sama temperatura, wjeżdżam do garażu, wentylator nie przechodzi na wolniejsze obroty. Z klimatyzacji od czasu do czasu widać lekka mgiełkę, jakby para wodna osiadała na nawiewach.

 

Renault Anndora w Krakowie po diagnozie twierdzi że wszystko działa jak należy. Auto nowe z salonu, nie ma nawet roku... Cyrk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wentylatory w renówkach przynajmniej megane 3 tak chodzą, drą się na potęgę w dodatku dasz żeby mocniej wiało to wiatrak już się nie wyłącza tylko wyje non stop. Co jak co, ale dźwięk jest naprawdę głośny, jak zajeżdżam pod kościół w niedziele to wyłączam klime, żeby ludzi nie postraszyć. :D

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, wentylator pracuje dosyć głośno, ale jeżeli pracuje na biegu wysokim.

Nie jest normalne, ,ze w temperaturze zewnętrznej 18 stopni (mam na myśli opisany wyjazd, zimnym autem z garażu pytającego Draco-krk)przy załączonym układzie klimatyzacji, wentylator chłodnicy już pracuje na drugim biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!